~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Motorsikal ku dijual...

Disebabkan kewangan parent aku yang agak bermasalah...So...

Ok..aku agak rasa kurang best skit..

Form 5...
Aku dihadiahkan motorsikal selepas aku berjaya mendapatkan lesen motor pada umur 16thun..17thun dah dapat motor.. Apa lagi, duk meronda ar kesini ke sana..Seronok..Perjalanan ke sekolah amik masa 40minit, kalau naik bas memang kene tukar 2 bas ar baru sampai skolah..Xlarat aku. Dapat motor kira bersyukur..kaler dia mmg menarik minat aku ar..Red black tu..Smart ar..

Ingat lagi time tu, aku siap beli helmet putih, pastu aku customize buat pelekat sendiri.. Gempak habis ar rupe dia..Pastu aku sambar sepasang glove kain..Baru ranggi skit bila naik moto..xmahal pun..Cume nak gaya skit bila merempit..

GMi..(German Malaysian Institute)
Habis form 5 aku sambung pelajaran amik diploma..Ngan motor Kriss Modenas ni jugak ar aku merempit kat KL..Pusing-pusing town..join bebudak rempit pusing Taman Permaisuri..Pastu xhabis camtu je..Cover set dia aku tgk dah patah ngan pudar..So gi Jalan Sentul aku sambar cover set baru..Time tu xmahal, baru RM80. Angkat baru, pastu sampai umah pasang sendiri..Kali ni aku xbeli pun stirpe dia..Bagi smart tanpa stripe..(Stripe tu pelekat cover set motor tu) Aku biar je motor aku kaler hitam..

Fragstar Corporation
Aku pernah sambung Latihan Industri kat Penang. Motor Kriss aku ni jugak yang berjasa..Aku pos ke sana motor ni...Hari-hari gi keje aku pusing Penang.Naik motor.Sampai ke Penang jugak ar motor aku. Pas abis GMi, aku apply keje tempat yang sama jugak..Jadi operator pengeluaran..Kilang plastik tu beb, aku xlarat..Keje sebulan je..Dapat Offer jadi technician aku blah terus..Aku pos balik motor aku ke KL.


ISC Micro Precision (Technician Production)
Lepas dapat keje Technician ni lama jugak ar aku stay..Dekat setahun gak ar..Guna motor ni jugak ar aku ronda dari rumah sewa ke kilang..Masuk shift malam..Shift siang..Pastu gi Futsal ngan bebudak ni, ngan motor tu jugak..Xlama pastu tu aku dapat sambung belajar ke UTeM..Ada rezki lebih, aku angkat kete Persona atas desakan keluarga..




Sori beb..Ni gambar recycle dari entry yg lepas..Aku xde gambar pasal motor aku ni..

So..lepas dah ada kete ni..motor Kriss Modenas aku ni agak terabai..Dah xde sape yang pakai.Dalam famili aku pun hanya aku je yang ada lesen motor.So agak terbiar skit..

Korang leh tau pasal motor aku kat Link ni..


So tadi ayah aku call..

"Ayah nak jual motor ko ni..Daripada xde sape guna, ayah jual je la.."
"Erm...Xpela ayah, ayah jual je la.." (Aku kecewa skit)
"Yela..nanti jadi scrap je lama xguna..

*Aku faham masalah keluarga aku, so apa la sgt kalau aku nak simpan motor tu, baik jualkan jela..

"Betul ko xkisah ni.."
"Betul Ayah..Xpe.."
"Kedai ni amik seribu je"
"Nape seribu je..Sikit betul..."
"Nak buat camne.Ade kedai nak amik 800.."
"Erm xpela kalau camtu.."
"Ok..kalau camtu ayah jual je.."
"Ok ayah.."

So aku hanya dengar dari jauh je..Motorsikal aku dah dijual.. Kenangan sume, aku simpan dalam ingatan aku je la...Sedih gak...

Motor ku..

Selamat untuk korang..

5 Response for the "Motorsikal ku dijual..."

  1. Rara says:

    saba eh...

     
  2. Mrs H says:

    mmg sdey.. aku dpt rasekan sesuatu brg yg da byk bejase tepakse dijual/hilang. arghhh.. aku penah merasakan kesedihannya.. T_T

     
  3. hurm... manfaatkanlah pula keta yg ada skg ni.

     
  4. xpe..aku redha..

     
  5. rilek bro....

    semua nie mesti ada hikmah.

    Gua caya lu..

     
Related Posts with Thumbnails