~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Nostalgia kejahatan di rumah sewa.. (Part 1)

Semalam, aku tertido agak lambat macam biasa. Xbuat apa sangat pun.Banyak habiskan masa dengan blog, pastu aku selesaikan tag.Tapi sebelum tu aku ada kuar makan ngan seseorang. Seronok dapat hang out dengan dia. First time jugakla kan. Walaupun sebelum ni aku asyik duk terserempak je, xsempat tegur pun. "Den ni sapo nak tegor".. kehkeh.. Guna loghat nogori sembilan pulak.. So kitorang kuar makan je.Borak-borak.Xde pulak aku rasa kekok bila nak borak ngan dia. Maybe sebab masalah anti sosial aku ni dah berlalu pergi mengikut hembusan angin sebenarnye. Ok.Cukup dah melalut sume.

Dalam banyak-banyak bualan kitorang tu, aku ada gak citer pasal pengalaman aku duk kat umah sewa waktu sambung blaja amik diploma kat GMi Cheras dulu tu.Aku ni kalau dah start bercerita memang seronok ar.Dapat bual, kalau boleh memang xnak berhenti.Nak aku sambung je.Kalau letak teh o ais ke, atas meja tu.Haa layan ar borak sampai pagi. Kalau ahli borak tu ramai mencecah 3-4 orang lagi rancak ar perbualan tu. Tapi disebabkan semalam hanya 2orang ahli meja, so komunikasi hanya berlaku secara 2 hala.Ok tutup bab ni.

****************************************

Semester 3 sume student yang amik diploma memang dah kene carik rumah sewa. So aku ngan member aku ni mencari ar rumah sewa. Batch kitorang xramai.Jadi untuk bebudak mechatronic tu dah dipecahkan kepada 4 rumah sewa. So kalau nak buat asssignment ke, nak jumpe member ke hanya pergi antara 4 buah rumah ni je ar.Jarak dia kalau jalan kaki, memang menapak ar korang, jauh bukan main.Naik moto la beb. Baru lah leh sampai. Antara 4 buah rumah ni, aku leh agihkan tahap kejahatan dorang mengikut spekulasi yang aku buat, 3 buah rumah adalah penuh dengan kejahatan dan hanya 1 saje yang ada kebaikan. Untuk umah sewa aku pun penuh ngan kejahatan.Tu aku kata aku jahat.Ok.Aku fokus pada kejahatan rumah aku jela.Rumah lain tolak tepi dulu, kang aku buat citer kang xpasal-pasal menabur fitnah pulak.Ok fokus kat sini je ek..Rumah aku je..'Ekau jgn gi tompek lain lak"

"Bro kita nak duk bape orang satu rumah ni"
"Aku rasa 7-8 orang cukup ar.Sewa kat KL mahal sangat ar.RM750 Cina tu mintak"
"Leceh tul ar.Mahal giler. Deposit bape hinggit dia nak?"
"Erm..ko rasa bape..Dia nak deposit 2bulan, api air RM300, perabot RM250 campur ngan sewa sebulan nak masuk"
"Ok aku kira"
"Xpayah kira lagi, dia nak RM2800"
"Mahal giler!!"

Ok rumah lebih kurang camni.Ni rembat kat google.

Mahal kan tanah kat KL ni. Rumah kecik je beb.Tapi harga dia, macam aku duk kat kondominium la pulak.Rumah kitorang duk dalam 7 org ada 3 bilik.Disebabkan bilik aku kecik, so aku mintak duk sorang.Aku bayar lebih ar rumah sewa. Xkisah ar, janji ada keselesaan nak study.Member aku lak kongsi 2 bilik.Duk reramai pepaham ar korang kan camne ragam sume.Ok bab beli barang pun takde hal, tong tong duit memasing dapat beli barang dapur sume.
Bab tu xde hal. Aku nak masuk kepada cerita yang lebih menarik.

Disebabkan rumah aku ni area KL, so jiran-jiran pun ramai Cina. Disebabkan tu, jiran-jiran area sini suma xpedulik pun apa berlaku kat jiran-jiran lain. Dorang cuma kuar gi keje, pastu balik tido.Camtu je ar rutin jiran-jiran aku hari-hari. Ok. Apa yang aku nak sampaikan ialah, bila jiran-jiran ko ni xpedulik apa berlaku. Apa jadi kat umah ko pun dia xkisah ar.Kalau korang bawak balik pompuan pun xde hal ar.Xkan ada yang datang rush tetibe pun.Sebab xde aduan yang dilakukan. Ok untuk menunjukkan kebangangan member aku ni. Satu hari tu aku pun baru je balik ke rumah

Sampai rumah.Aku naik tangga ke atas.. Hah!!...(Terkejut jap)
Sape pulak 3 orang awek kat umah aku ni..
Gua kan laki, so buat rilek je. Masuk terus bilik member gua.

"Bro sape awek kat luar 3 orang tu.Memalam ni kot"
"Tu chikaro ar bro"
"Hotak ko bawak balik Chikaro, korang angkut mana ar"
"Tadi kat downtown bersepah ada"
"Cis..dah tu amik sorang cukup ar.Sampai 3 nak watpe"
"..."
"Pale ko, ni kalau rush ni, ngan aku-aku sekali masuk kedalam"
"Rilek ar bro.Bukan wat pape pun"
"Wak lu..dah ar..Aku kuar tido luar.. Korang kalau bawak awek sendiri aku xkisah, ni pompuan mane korang sebat.Cis.."

Gua pun mandi jap, siap-siap gua pun....Eh... (Gua untuk dialog tadi je..Tukar balik).Ok aku pun siap-siap pakai baju sume.Terus start motor then blah ke rumah member aku (Rumah kebaikan)Hehe.. Awek 3 orang tadi ader gak yang cun. Duk senyap je atas sofa,aku xtegur pun dorang.Pas mandi aku blah je. Xtaula pulak apa adegan yang berlaku selepas pemergian aku. Pagi esoknya aku balik ke rumah.

"Eh mane awek semalam?"
"Dah anta balik ar bro"
"Aik korang x lauk ke"
"X ar..Ingat kitorang jahat sangat ke"
"Ntahlah..Aku xmau masuk campur"

Ceh..Ape ar dorang ni bawak balik chikaro, ntah-ntah tu Mat rempit mana yang punya korang main sebat je.Nanti xpasal-pasal bebudak rempit tu datang rumah kita shoot sorang-sorang ngan aku-aku skali kene shoot.Nasib baik pale korang betul balik.

Ok habis cter bab chikaro..

***************************************

Penyakit chikaro xberulang dah..Tapi penyakit lain pulak yang ada. So satu hari tu aku bangun pagi.Memang pasang niat nak mandi ar. Bukak sume yang ada, so ngan towel je aku pakai... Bukak pintu bilik aku dah nampak bilik air.

"Sape pulak duk mandi dalam ni, member-member aku yang lain ni duk tido luar apsal plak"

Lantak ar.Aku pikir nak mandi je. Ngan seksi aku pakai towel je paras pinggang sampai lutut je ni.memang x mengesyaki apa-apa pun..tup tup pintu bilik air terbuka..

"Hah!!!!"
"Bodohnya, apsal tetibe ada awek lak yang kuar bilik air ni!!"
"Shit betul ar.."

Awek tu tersipu-sipu malu terus masuk balik member aku..Aku wat muke rilek dari td. Pastu dalam toilet aku sumpah seranah puas2.. (dalam hati je ar)

"Arghh sial.Gua dah ar pakai towel je.Cis..Kalau badan gua tough gua xkisah lagi"
"Erm..mesti awek member aku"

Pas mandi aku ushar-ushar dulu pastu siap terus masuk dalam bilik.Takut terkantoi lak aku kali ke dua.Bersiap pakai baju sume. Aku tengok member aku kuar dari bilik dia.

"Awek mane bro?"
"Awek aku la.."
"Owh bila dia sampai"
"Semalam.Ang tido semalam.Xsempat bagtau."
"Patut ar bebudak tu tido luar, lantak ko la"

Member aku kuar gi bukak peti ais. Dia kuarkan aiskrim chocolate chip dari tempat beku peti ais tu. Erm, gile apa budak ni xpernah-pernah beli aiskrim. Patu yang dia nak makan ais krim pepagi ni buang tebiat ke.. Time tu aku duk je kat ruang tamu.

"Wehh bro.Awal makan aiskrim"
"hehe..Mengidam ar."
"Aihh..makan aiskrim pun masuk dalam bilik ke.." (baik punya perli)
"Hehe" (Gelak kosong)


Cis..aku pun tak tau apakah gerangan atau function aiskrim tu bila dah masuk dalam bilik kan. Korang pun mesti leh pikir sendiri.Xtau ar same ke x apa yang korang fikir ngan aku kan..Kejahatan melampau-lampau lak memebr aku ni..Cter xhabis kat situ je..

Ok nanti aku sambung balik. Letih menaip.nak mandi jap..

Selamat untuk korang..

10 Response for the "Nostalgia kejahatan di rumah sewa.. (Part 1)"

  1. Mrs H says:

    gile ah korg. bule plak wt selambe badak klo kwn wt masuk ppuan lam umah.xpsl2 ramai2 tggung dosa..huhu. smbung r lgi. best lk bce

     
  2. Anonymous says:

    haha kta tau neo kuar ngn sper
    :) opsssss jd la ni smlm kuar ngn EV

     
  3. Anonymous says:

    ais krim tu sgt sedap!!

     
  4. NAJ HEBAT says:

    atak aku masih suci.. ape maksud chikaro? adik bradik naruto?

     
  5. tAk AdE pErAsaaN: huhu..thanx sebab bace.dulu aku pun jahat jugak..so susah ar nak halang memember bawak balik pompuan..

    Nur Aqilah: Hehe..syuhh...jgn bgtau sape2..senyap2 je tau..

    miloicekaw119: Hehe..ais krim mmg sedap..

    Naj hebat: Chikaro tu macam pompuan murahan ar..bohsia ar senang ckp..

     
  6. Rara says:

    Ceh NA.diam2.hehe..
    btw,cerita mmg menarik!
    risau lak nak cari sehousemate untuk rumah sewa nanti.huhu

     
  7. chikaro?
    haha!
    istilah adnan sempit
    tp...xkan ko diam jek??
    rush sket la kengkawan ko tu
    xkan nak tanggung dosa sdgkan kite x buat?

     
  8. EV: hehe..thanx sebab bace entry.. Jgn takut..cari je yang beriman untuk buat housemate..

    Sonnet: Rilek ar sonnet..aku dah berubah..tu cter lama..Xberupaya aku nak menegur mereka2 tu..

     
  9. takutnya!!
    btw..baguss awak sedaq awl2...
    chaiokk!! :))
    manusia x kan lari dri wat kesalahan...ann?
    tapi kita sumer leh brubahh...

     
  10. ye betul2 tu miszchocolate

     
Related Posts with Thumbnails