~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Comel ke pompuan...

Baru-baru ni otak dah mess sangat la. Duk pikir lab test mechatronic yang xtau ntah bila. Subjek ni jela yang aku pikir susah sikit. Lect senang je cakap, lab test akan dilakukan bila-bila masa.So be prepared.Wah..Ada macam tu ka..Jadi aku pun kene la bersedia dari segi mental dan fizikal (walaupun sebenarnya aku ada pemalas). Tolak tepi pasal penyakit malas aku. Biasela aku ni, dah nama pun lelaki. Kalau lelaki ni aku rasa kebanyakkan pemalas ar. Itu pun secara umum nye lah kan.Ramai cakap macam tu kan.. (kaum laki sume jgn shoot aku plak). Tapi kalau yang jenis genius tu, blaja skit je dah masuk.Kelas selalu je ponteng, tapi markah lebih plak dari aku.Samada aku yang bangang atau dia yang pandai.Lebih kurang ar..

******************************

Ok nak citer pasal kaum lelaki ni. Lelaki ni kalau xpandang orang pompuan memang xsah la kan. Macam aku ni dah comfirm-comfirm ar mmg xberkelip mata kalau ushar awek. Lagi best kalau duk kat Emporium yang besar gitu. Duk lepak hold je kat kerusi tepi tu, apa lagi ushar awek jalan ar.. Ok selalu nya apa yang kitorang ushar ni?

First bende yang aku ushar muka dia ar.. kalau jenis yang cute tu, comel je tgk. Muka suci camtu la. Putih je kulit kan. (Ok aku cter fokus pada melayu ok). Kalau tembam-tembam skit tu kira ok ar. Serius aku cakap orang laki kurang suke sangat pompuan yang kurus sangat tu. Tapi taste orang berlainan ar.Tengok citarasa masing-masing ar. Bagi aku xmau ar kurus-kurus sgt.Kang pegang tangan kang patah la pulak. dah ada tulang je..Bahye gak. Pasal make up.Aku rasa xsalah kalau orang perempuan nak pakai make up.lagipun benda tu nak menaikkan seri wajah dorang jugak kan.Cume jangan too much ar. kalau melebih tu orang cakap over plak. Kalau aku sound direct je..

"nak gi opera cina ke"..

Ok memang cun..

Ok korang suke tgk yang bertudung atau x? Bagi aku xkisah. Sebab ada perempuan comel je pakai tudung. Ada yang lain bila free hair nampak lebih mengancam. Bukan aku nak menggalakkan xpakai tudung, itu pandai-pandai la lu pikir sendiri. Tanggungjawab korang jugak kan. Tapi serius la, seorang perempuan tu akan nampak lain bila free hair ngan bertudung. Kejap je dorang leh bertukar. Jadi comel terus.Still misteri pasal benda ni. Pertukaran dari biasa ke comel.
Cute kan dia pakai tudung

Second, mesti ushar body dia kan. Yup.. Jangan fikir bukan-bukan dulu. Think positive ok. Maksud aku ushar body ni, orang laki ni suke yang pompuan xterlalu tggi, nampak sedang-sedang je. Pastu pose badan yang menarik. Nampak simple pun dah cukup.Xperlu terlalu expose sangat. Pemakaian dorang tu penting gak. Aku rasa orang pompuan ni mmg jaga betul ar bab2 fashion ni. Kalau korang tgk kat butik pun,penuh ngan baju pompuan je.kalau fesyen up to date tu, orang pompuan punye baju je berlambak. Yang laki ni, xde bende lain. Casual je ar. Seluar jeans, T-shirt..

Dulu borak-borak ngan abg aku pasal girls ni. "Pompuan ni sume cantik. Cume kene bagi dorang peluang untuk jadikan diri dorang cantik" Camne tu. Tu yang aku rasa agak misteri sikit. Bila bangun dari tidur je, mmg muka xcomel langsung ar..Tibe-tibe pas siap berdandan sume, mak aihh.Comel terus.. Ada gak kalau gi umah member, ushar adik dia.

" Perghh beb, adik lu comel ar"

pastu abg dia tu bleh plak sambung camni

" Adik aku comel? ko ni buta mata ke buta hati..Wakakaka"
"Aik.Apsal plak, aku tgk comel je"
"Kat sini ko nampak comel ar.Cube tgk dia bgn tido, comfirm ko xmau dah"
"Pulak dah"

Lagi satu citer pasal perangai pulak. Ada yang jenis pompuan yang ayu-ayu camtu. Muka pun blushing malu-malu. bila bercakap, cover-cover skit. Sore pun cam dengar xdengar je. Xtau la memang saje buat atau mmg dah sejak dari azali camtu kan. Type ni ok. Cume payah ar sikit nak hang out camni. kalau ajak kuar, comfirm ar malu-malu kan.

Ok gerak pulak jenis perangai lain. Ada gak pompuan yang jenis xcover-cover ni. Cakap pun main lepas je.Kalau carut tu, mmg main kat bibir je ar..Kalau laki buat camni, aku rasa macam biase je kot. Tapi bila pompuan yang buat camni, rasa luar biase ar plak..Takut aku kalau tgk pompuan carut-carut. macam pelik je. Ke salah aku sebab aspect pompuan ni kaum yang lemah lembut.Walaupun pompuan camni nampak cam tough je, tapi kalau shoot skit hati dia aku rasa boleh nangis jugak dia.Hati kan..Dah tentu lembut macam baldu.Lagi la pompuan..

**************************
Korang pernah tengok x kalau jalan-jalan kat emporium ke, shopping compleks ke, bila ada couple jalan sesame. punye la sweet. baju pun nak same. Ada baju couple lagi.Yang xleh tahan bile same-same pakai pink.Kira sehati sejiwa la ni kan. Yang balak dia ni, boleh layankan je apa awek dia nak.. kira memang romantik la ni..Cinta kan.. Bila bercinta sume pun indah.

"Cinta itu buta org cakap"
"Buta? nape lak ekk"
"Ye ar..ko tgk, bila bercinta buang terus perangai-perangai lama"
"Macam hipokrit je"
"lebih kurang ar..Pastu dah lama bercinta, dah start boring, mula ar start balik perangai xelok dia tu"
Antara baju couple yg aku jumpe kat google..

So kadang tu aku respect ar sape-sape yang ada cinta sejati tu..Betul ke wujud cinta sejati? Korang carila sendiri kalau betul wujud. Bila bercinta sampai alam perkahwinan tu kira syukur Alhamdulillah ar..Tapi kalau terkantoi di tengah jalan tu kira dah clash atau xde jodoh ar senang cakap. Ramai lagi orang kat luar sana, cume kena pandai mencari.

Lagi satu fakta yang aku kadang xberpuas hati. member aku pernah bercakap pasal ni dulu..

"Lu tgk couple tu, nape selalunya awek dia muka comel suci perfect je tapi balak dia haram jadah, muke dah cam pecah rumah. Dunia ni mmg unfair ar"
"Aah la..nasib baik gua xhensem.pasni awek cun ar melekat kat gua"
"Gua pun xhensem gak..ekeke"

Lecturer English aku dulu pernah cakap

"Girl never care about ur face, They don't care about it. They just want urself"

Lebih kurang camtu la..English aku ni bangang skit.kalau orang laki, mesti nak carik awek yang comel-comel kan. Tapi bila kene kat part girl lak, dorang macam xkisah muka balak dia camne. Padahal setahu aku, pompuan mesti nak yang hensem-hensem kan. Tapi realiti nya macam melawan fakta. Aku dah konpius..Pendapat korang camne?

Ok cukup takat ni.Nanti aku sambung balik..

Selamat untuk korang..

6 Response for the "Comel ke pompuan..."

  1. Anonymous says:

    saye comel x?

    ** kalo x comel jgn ckp kekuat tau.. :D

     
  2. Rara says:

    hehe...
    serius perempuan memang ade yang tak kesah muke balak dye cam tongkang pecah ke pe.janji hati budi bicara beliau sangat ok dan boleh diterima pakai.kalau tampan tapi mulut cam longkang yang busuk ( tak jaga budi bicara),boleh jalanla..
    Btw,saye xcomel.hehe.. XD

     
  3. bagi aku dan dengar melalui pengalaman org lain jugak, muka tak kisah hensem ke tak. klau hensem plus kaya tu, kira bonus ka-ching lah kan. tapi yang penting, hati. kalau muka hensem tapi tak bahagia nak buat apa? maksudnya, kalau laki tu betul baik, jujur, dan lain-lain yang positif, memang dipilih lah kan. lagipun, bila dah sayang, yang tak hnsem pun nampak hensem. lagipun, taste masing-masing lain-lain kan. ada yang nampak macam tu hensem, tapi orang lain nampak macam tak hensem. perangai dan sikap yang penting kot.

     
  4. Mrs H says:

    siyes mmg ppuan die xkesah sgt bab2 rupa laki. yg die tgk hati. yela. die mngharapkan laki tu dpt guide die nnt kalo da kawen. nk tgk laki tu btanggung jawab ke x. something like that la. tp kalo laki. punye la memilih. ni pengalaman aku sndri la. xsedar dri muka mcm la hensem. tp ade gak yg pilih rupe. tpi kebyakan x kekal la. ni based on ape yg aku tgk. kwn2 aku. aku sndri. ko xde keje heh usha awek. mcm ape je..

     
  5. Ibu Ammar says:

    kalau diberi pilihan --->mestilah nak yg hensem.. tapi kalau hanya ada hensem semata-mata, perangai macam hantu baik reject terus!

     
  6. Anonymous says:

    hihi
    bg ilah hecem or x 2xpntg jnji ati bek :) kalo hencem pn pyh jgk.. mata rambang plak. ader je nk masyuk line nnti.. hihi

    sy pnxcomei

     
Related Posts with Thumbnails