~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Dinding tu leh tumbuk ke?

Dinding boleh tak aku tumbuk ko...

Aku agak layu dan stress malam ni..Semua sebab gara-gara duit.. Bukan sebab aku xde duit, tapi aku banyak memikirkan pasal parent aku.Aku xsuke sebenarnya kalau dorang sanggup bersusah payah sebabkan aku. Aku ni bukan anak yang baik.Aku xsuka kalau parent aku sanggup bersusah payah sebabkan diri aku ni.Aku ni xmampu buat apa-apa.


*************************************************
Semalam...

Aku terus menjelaskan hutang yurang pengajian aku ke bahagian Bendahari. Duit yang baru je ayah aku masukkan dalam bank. Agak lebih duit yang ayah aku masukkan , lepas je aku jelaskan semua hutang aku, aku call mak aku..

"Ma, duit yuran bayar seribu je..Ada duit ayah terbagi lebih.Ma nak amik balik ke? Kalu nak orang masukkan balik dlm bank"
"Owh..Xpe..nanti ma bincang dengan ayah kau pasal hal ni"
"Ok"

Petang tu aku keluar..Ok..Aku xrasa aku nak cerita pasal hal ni.Cume malam tu aku balik agak lambat. Tempat yang aku keluar tu, agak bising.Kebetulan mak aku call lagi..

*Suasana bising

"Hello ye Ma nape?"
"Isk.. Bising nye..ko kat mana ne?"
"Orang kat luar ni..nape cakap je org dgr"
"Ko dengar tapi ma xdengar.."
"Alaa..cakap je nape.."
"Nanti ko dah balik ma call balik la.."
"Laa..Orang balik lambat la..Mana sempat..Ma cakap je la.."
"Nanti la.."
"Yela yela"

Aku balik rumah pun dah pukul 1 lebih..Aku rasa xperlu la untuk aku call mak aku, ganggu dia nak tidur je nanti..Tapi aku boleh agak apa yang dia nak sampaikan, dan serius perkara tu akan buat aku jadi lebih stress..Sebelum aku tau aku dah boleh agak...

********************************************


Aku tau aku xcukup tido..Dan ini mungkin punca aku stress.. Baru-baru ni aku selalu terjaga dalam pukul 4 lebih atau 5 lebih pagi..Bila aku terjaga tu aku jadi macam blur..Aku jadi macam orang bodoh..Aku terbangun, aku gi dapur..Aku minum air, pastu aku balik bilik aku..Pastu aku cube lelap.. Ok nampak normal..

Tapi xmacam tu, sebenarnya.. Dia gila skit..

4.20am. (Aku terjaga..pandang laptop)

"Aik..Apsal laptop aku padam ni..Patutnya hidup" (Aku tekan switch ON)

Laptop aku pun ON...

"Hah.Apsal aku ON laptop pulak ni...Pehal ni..Kan aku dah tutup tadi.." (Aku OFF laptop)

Aku pun sambung tido...

5.30am..(Aku terjaga lagi..)

"Hah..wehh apsal laptop aku padam ni!! Sial"(Aku ON balik laptop)

Laptop aku pun ON...Tapi aku blur sejenak..Memikirkan sesuatu..

"Apsal aku ON laptop, apa aku nak buat...Ya ALLAH, aku dah nak giler ke.." (OFF laptop)

Bende tu x berjalan camtu je..Macam ada selingan sesutu mimpi..Tapi aku xtau camne aku nak huraikan dalam ni..

Ok tu yang berlaku kat aku...Tapi korang mungkin pikir bende ni macam xde beri pape kesan..Tapi aku dah alami benda ni 3 hari berturut-turut...Dan aku xtau kenape aku alami benda yang sama macam ni, aku terasa macam aku dah nak jadi giler ke.Aku x OK...
(Ok..Tenangkan diri)

***********************************************************
Hari ini...

Kelas macam biase..Berjalan lancar..macam biase, aku xberapa paham duk dalam bilik kuliah..buat muka blur..Rase-rase cam paham, angguk2 kepala..Bila xpaham, biarkan je lect tu berbicara kat depan tu...Aku xberape nak fokus dalam kuliah..Dulu waktu skolah aku xmacam ni..

Habis 2 kuliah aku balik ke rumah berehat..Mata agak mengantuk..Mak aku call lagi.. Kali ni aku xnak sertakan dialog mak aku..Sebab benda ni buat aku stress sangat2..Otak aku dah mula sarat dengan benda yang aku sendiri x mampu uruskan..Aku dah cukup dengan masalah aku dekat U, life aku kat sini. Bertambah dengan masalah keluarga aku..Aku tak boleh tanggung semua ni..

Aku dah rasa macam aku ni beban kepada dorang..banyak duit yang dihabiskan untuk aku...Nak bagi duit blanje aku tetiap bulan, pastu duit yuran pengajian aku.Nak bayar duit kete , road tax yang semakin tamat tarikh luput..Semua tu duit..Xcukup dengan tu, aku disajikan dengan masalah tempat keje ayah aku..

Ya Allah..tu semua dugaan untuk aku ke..

Aku xrasa aku boleh study..Tekanan aku dah naik sampai ke tengkuk ngan kepala.kadang aku cuba abaikan semua perkara, xnak dah pikir lagi.Tapi aku xboleh lari dari semua ni kan.. tu sebab aku xkata pada diri aku, aku xlayak masuk Universiti...Otak aku yang ada limit..Kewangan aku..Diri aku yang xpandai mengurus masa..Yang paling penting aku bukan orang yang baik..Aku derhaka bila meninggi suara pada org tua ku..

Dosa aku semalam..Balasan aku hari ni. Balasan esok hari...

Hari ni aerial kete aku hilang..Ada orang dah curik.. Balasan kan...Sial....Buat dosa lagi..jahat lagi!

Padan muka..

Selamat untuk korang..

6 Response for the "Dinding tu leh tumbuk ke?"

  1. sabar.semua kejadian yang berlaku ade hikmahnye.yang penting ni semua dugaan yang Allah nak bagi.Dia nak uji sejauh mane hambaNya boleh bertahan.

     
  2. sabar.semua kejadian yang berlaku ade hikmahnye.yang penting ni semua dugaan yang Allah nak bagi.Dia nak uji sejauh mane hambaNya boleh bertahan.

     
  3. sbr la..xde manusia kat dunia nie yg xde mslah..neo kena kawal ckit baran 2..klu rase ade wat slh ngan mak ayah, cpt2 mntk maaf..n jgn lupe Allah tmpat utk kte bgantung..lps solat doa la byk2..dgn cara nie ati kte akan jd lbh tenang..

     
  4. Irtiyah says:

    Salam

    aku tak tahu nak bagi nasihat .. cuma aku doakan kau cepat ok balik... dan dapat mengatasi masalah2 tu dengan baik. Mungkin juga Allah bagi ujian pada kita, sebab rindu mendengar kita merayu dan mengadu padaNya. Wallahua'lam

     
  5. NAJ HEBAT says:

    hish! sape yg durjana amek ko pnye aeriel kete.. aku mandrem dia!

     
  6. Thanks sume..

     
Related Posts with Thumbnails