~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Aerial kete aku dicurik!!

Minggu lepas aku park kete aku kat bangunan belakang lab FKE. Belakang tu je space yang disediakan untuk student FKE park kete.Belakang tu la jugak tempat paling terpencil sekali. Memang pot paling baik sekali untuk melakukan aktiviti curik mencurik ni..

So kebetulan, time tu aku dah lewat ke kelas (macam biase ar lewat).. So aku park belakang tu, xkan aku nak park kat tempat parking staff..UTeM ni memang, parking staff untuk FKE letak dekat je ngan bilik kuliah, tapi parking student letak kat hujung dunia.Kalau park kat tepi2 je, mula ar dpat kertas kuning (kertas amaran pastu saman)..Pastu pagi2 je pakcik polis traffik UTeM tu dah terpacak dah tepi jalan xbagi student park kat situ..Tepat kul 10 pagi je dia blah gak, penuh balik kete park tepi jalan..Camtu ke keje?

Aku park macam biase..Pastu lock kete, (tintt..) Then aku blah... Macam biase gi kelas ngantuk2..Habis kelas nak balik ke rumah.Sampai je kat kete member aku tegur..

"Weh..Mana gi aerial kete ko?"
"Hah..Eh..mane pulak.."
"Semalam ada lagi kan.."
"Pagi td pun ada lagi ar..kan bleh je kite dgr radio td.."
"Betul gak.."
"Cilake..Lahanat mane curik ni.." (Aku senyum dendam)

Aerial kete aku camni ar..

Dalam kete aku xhabis2 sumpah seranah mamat yang curik tu..Xde benda lain ke nak curik..Ni curik aerial kete aku..Sial...

***********************************************************

Kete aku ni dah macam bini aku dah..Kalau apa-apa jadi kat kete aku ni kecai hati ni..Kalau calar sikit pun dah rasa cam terguris hati..Ni aerial dia hilang, rasa macam aku kehilangan sesuatu dah..

Kejap-kejap aku ushar kete aku, xleh jadik ni..Aku kene gak gi carik spare part aerial kete aku..

Esoknye...

Bro jom carik kedai eksesori, aku nak carik gak aerial kete..Xkan nak biar kosong je..Aku rasa macam xlengkap..Ok jom..So macam2 kedai aksesori aku gi..

"Tokeh, u ada jual aerial Persona x? Yang batang dia saje tu.."
"Owh Persona ka.. Ada2 nanti saya carik.."
"Macam ni kah.." (Dia tunjuk satu aerial kete..sebijik cam aku nye)
"Ok kasi try pasang.."

*Dia pun godek2 kasi try pasang

"Bape harge ni tokeh?"
"RM25.00 saja..."
"Owh..Mahal jugak batang tu.."
"Aiya...x fit la..Nanti saya carik lain.."(Cilake, x fit plak..)
"U kate itu Persona punya, apsal x fit..."
"Saya ingat ni Waja punye la..Ni bukan Ori maa.."
"Yaka.Ori xda ke..?"
"Xda la..Nanti saya carik lain..."

Dia pun gi stor dia..Duk tercarik-carik, dia jumpa satu aerial..Xsame bentuk..Panjang and kurus skit..Pas dia try pasang, receiver smart..Bunyik radio clear, tapi bentuk cam celake..Comfirm2 org tgk tu, dorang kate xori..

"Yang ni harga berape tokeh?"
"Yang ni mhal woo.. RM45.."
"Uik..Apsal mahal.."
"Ni baik punye..."
"Xpe la..u angkat balik ar..Saya xmau la.."

Last-last aku balik dengan perasaan hampa...

****************************************************************
Esokknye lagi...

Aku duk tanye memember kelas aku..Kedai aksesori lain kat area Melaka ni..Dia tunjuk jalan ke Malim..Dia kata area sana banyak kedai aksesori...So petang tu jugak aku bergegas kat sana..

So follow the instruction map yang member aku lukis tadi..

"Pas belok kiri pastu gi mane"
"Dia lukis sini, ko kene trus je sampai jumpe roundabout.."
"Ok straight je ar..."
"Eh..ada proton EDAR ar..Baik beli sini je.."
"Nak singgah ke.."
"Singgah-singgah...!"

Aku pun bagi signal kiri, masuk terus proton EDAR...Sampai sane cari bahagian spare part... Jumpe plak ngan sorang brader ni yang jage bahagian kaunter tu..Sempoi dia..

"Bang, ada jual aerial untuk kete Persona x?"
"Yang batang dia tu ke..?"
"A'ah..yang tu bang.."
"Ader..."
"Ori kan bang.."
"Kat sini sume barang ORI dik.."
"Owh...salah tanye..bape harga dia bang?"
"RM129.10..."



Perghh, patut ar orang curik aerial kete aku...Mahal giler rupenya..satu batang tu je nak dekat RM130..Pastu kalau aku tambah sikit aku dh leh pasang stabilizer bar dah..Sial punye pencurik...

"Okla bang..Saya beli..Kasik pasang ar..."
"Mana kete ko.."
"Ada kat luar tu..."
"Ko bawak masuk ar..."
"Ok...

Aku pun park kete aku masuk...

"Bang camne nak bagi orang xcurik nii.."
"Ko letak gam je hujung dia...Baru dorang xleh amik..."
"Abg ada gam? kalau ada abg tolong letakkan ar..."
"Ok jap.."

Dia pun duk tercarik-carik gam...Pastu dia pasang..Habis kering duit aku..Tinggal sepuluh hinggit je dalam dompet..Xsangka bende tu mahal giler...Memang xcukup blanje ar aku bulan ni.Duit habis kat aerial..

So sesape yang curik tu, korang ingat je ar balasan untuk korang nanti..Sebab seratus lebih pun korang sanggup curik..Apa da..Menyusahkan aku betull..Pasni aku nekad, aku xkan parking kete balakang tu lagi..Pak cik traffik tu nak saman aku, saman je ar..Aku parking kat tempat staff je pasni..Lantak ar..

Aku nekad!

Selamat untuk korang..

6 Response for the "Aerial kete aku dicurik!!"

  1. atiq comey says:

    wah..sian ko...cmne la ley ilang....mmg jahat kn org yg amik tu...

     
  2. Irtiyah says:

    salam

    mahal gak ek benda tu senang pulak nak mengambilnye..

     
  3. Mrs H says:

    itu la utem. letak kete tepi sket kene saman. nasib aku xkene saman lagik.huhu. arial sebatang tu pon mahal. adoiyai. baik ko pakai kancil xde sket org curi.haha

     
  4. dugaaaaaaannnn.

    hhahahahhaa
    sabaq naaaaaa..

     
  5. Rara says:

    heee..saba2.len kali kasik buh itu pistol automatik letak sebelah ariel.komfem xde org sentuh

     
  6. klakar la kalau buh itu pistol automatic..

     
Related Posts with Thumbnails