~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Awek ngan member...


Hari ni aku rasa lesu ngan hidup aku yang xhabis-habis ngan study, pastu pulak campur dengan assignment..

Duk nekad aku siang tadi ada test Mechatronic..Satu hapah pun xpaham apa dia duk ngajar depan tu..Masalahnye datang sebab aku sendiri xminat subjek ni..Lagi campur lak ngan penyampaian lecture yang agak syok sendri, pastu dia macam ajar bende yang dia pun xtau apa dia ajar..(Walaupun dia tau)..Maksud aku cara pengajaran yang kurang berkesan..X kesan kat dalam pale otak aku ni..

So nekad aku study sorang-sorang malam tadi..Bertemankan rakan blog, aku study sampai kul 2 lebih kot..Pastu aku give up..Selalunya aku study group, sebab banyak gak membantu..Tapi kali ni try plak study sengsorang, tgk leh pegi ke x..Tawakkal je la..Thanks kat member aku yang ajar aku semalam..Nasib baik dia sudi ajar..Tu gunanye member!

Ptg td pegi test...(Arghh celake).. Damn..Terpaksa gak pakai skill peniruan yang berkesan.. tiru pun tiru member gak..Nampak function member tu?

**************************************************************

Minggu ni ada lagi test..Tapi boleh x aku nak abaikan kejap..Kejap je, bleh la kan..Aku perlukan rehat jugak..Then, aku ada terfikir sesuatu..benda ni selalu gak bermain-main dalam kotak fikiran aku yang agak sarat ni..

Antara member ngan awek, korang pilih mane?

Pelik jugak kan soklan yang main-main dalam pale ni..Ok xkisah ar..Cube kita tgk situasi bawah ni..

Situasi 1

Member A: Yo bro!..Lama xnampak..Giler ko lama xlepak ngan kitorang..mentang-mentang ada awek skang member pun ko lupa an..
Member B: Rilek ar bro..Aku bukan pe..Bz skit ar..
Member A: Banyak ar ko punye bz..Xhabis2 aku tgk berkepit ngan awek..nak jumpa ko memang payah ar..
Member B: Rilek ar bro..Aku ade je..
Member A: Ada tapi macam xde nak buat apa beb..

Trutt trutt... (Phone bunyik... *Ada lagi ke ringtones camni..*)

Member B: Hello ye Syg..haa, OK2..Abg dtg skang...
Member A: Woi nak gi mana plak?!
Member B: Awek Gua bro..Gua chow dulu...
Member A: Cis..celaka..

*Blah camtu je dia..

Gambar ni gua tibai kat google bagi tambah feel..

Kalau korang dapat member camni apa korang rasa..Berkawan dah lama..Sejak skolah rendah lagi..Setiap malam xpernah pisah ar..Pastu kalau buat apa-apa benda pun mesti sekali ar..Ajak gi makan ke..Lepak ke..melancong memang muka tu je ar nampak..

Tapi sekarang..Sume dah berubah.

********************************************************************

Situasi 2

Truttt truttt... (Phone bunyik..)

Member A: Hallo..hah ko..Apsal call aku..Aku ingat ko dah lupe kat aku. (Member dah kecik hati dah)
Member B: Hallo Bro..Alaa..rilek ar..jangan cakap camtu..Ko katne ni? Aku nak jumpa ko ar..Ada hal skit..
Member A: Aphal pulak...?
Member B: Ada ar..malam ni lepak jom...tempat biase..
Member A: Emm..Ok gak..Malam ni ar..

*Hari pun malam kat tempat biase.. (Mana tu?)

Member B:Haa.. bro..duduk2..
Member A: Apa mimpi ko nak jumpe aku..Selalu ko jarang nak nampak batang hidung kat sini..
Member B: Xde bende..Aku ada hal skit nak story kat ko..
Member A: Hal apa?
Member B: Camni..Gua nak pakai duit skit ar..Leh x? Skit je bro..Lu pun gua tgk masyukk..
Member A: Cis.. Dtg jumpa aku time ko susah je kan..Lahanat..
Member B: Jgnlah cakap camtu..Aku betul2 terdesak ni..Awek aku nak pakai..
Member A: Cett..laknat tul ar..Aku ingat ko yg susah sgt, awek ko punye pasal rupenya..Xnak ar aku terlibat ngan sume ni..
Member B: Alaa bro..tolong ar..Kali ni je..Aku bukan selalu mintak tolong kat ko...
Member A: Ok kali ni je..Bape ko nak...


Member punye pasal dia pun bagi gak ar duit tu..ye ar..Xnak tgk memember susah kan..Kalau aku pun, aku tolong la jugak.Member kot.. Cume..

*********************************************************************

Setelah beberapa bulan, Member B x menampakkan batang hidung nya lagi..Menghilang camtu je..Bila call pun xangkat..Padahal kawan dah lama..Tapi, bila sebab awek, camni je rupenya perangai dia.. Bila dah ada awek kawan sendri pun lupe...

Situasi 3

*Selang beberapa bulan..

Tok tok.. (Bunyi pintu diketuk..)

Member B: Assalamualaikum...
Member A: Waalaikumsalam.. Laa..Ko rupenya..Masih hidup...
Member B: Bro xnak jemput aku kedalam ke..
Member A: Xpayah ar..Sini sudah..kedalam nak buat apa, semak je..
Member B: Sini pun boleh ar bro..Camni..
Member A:Ermm Apsal ko dtg, nak pinjam duit lagi ke apa..
Member B: X ar bro..Aku dah nyesal doh..Awek gua dah tipu gua..Dia mmg pengikis..Habis lesap sume duit gua, pas dia belanje sume, dia blah camtu je..
Member A: Pandai-pandai ko ni, ada gak sengal kan..Aku malas nak layan ko ar..Ko ngan hal ko..Aku ngan hal aku..
Member B: Eh..jgn camni bro..Kita kan kawan lama..Dah lama kot..
Member A: Dulu ko buang aku..Macam xde value je kan ko buat.Awek ko lagi penting..So skang, kawan ko ni jugak yang ko carik, mana awek yang ko sanjung2 dulu tu..Lari?? Pegi kejar ar..
Member B:Eh bro..Sabar bro..
Member A: Cett..Lu dah bikin spoil gua punye mood ini hari..Cilake..Blah ar!

*Dia pun blah dengan kecewa..Sengal..

***********************************************************************

Citer situasi atas tu xde kene mengena pun ngan sesape beb, cume ada ar beberapa part yang aku nak sampaikan..Sebab bagi aku, kalau korang pun hadapi benda yang camni, pandai-pandai ar balance kan antara kawan ngan awek..

Kawan tu penting beb..Awek pun penting gak..Jangan ar korang pilih satu, pastu yang lain korang abaikan..Xpatut ar camtu..Kawan ni la yang akan tolong, tolong korang waktu susah tu.Awek ada tolong ke? belum tentu lagi kan..

Pikir ar weh..(Aku bg nasihat untuk diri aku gak.nobody perfect kan..)

Selamat untuk korang..


5 Response for the "Awek ngan member..."

  1. Mrs H says:

    friend is the most important.

     
  2. Rara says:

    same juge dengan pakwe dan kawan.
    (konteks same je)
    biar kawan ramai. seronok~ ^^

     
  3. atiq comey says:

    kawan yg jahat...ade awek trus lpe mmbe...mmg xley pkai tol..

     
  4. gua alhamdulillah dapat awek (dah wife pun) yang sangat memahami. Dia siap boleh allocate kan masa plak utk gua dengan kawan kawan. Dia kata, jgn sampai kengkawan cakap "dah kawen lupa member..."

    Syukur sgt sgt.. Tapi biasaklah, ada give and take. Time dia nak kita temankan dia, perlulah temankan. Tapi setakat nie semua lancar sebab segala perancangan telah diberitahu sebelum buat plan dengan org lain...

     
  5. nad says:

    bro...aku pon da kene camni...tp xde sal duit laa..sal laen..mmg cam harammm...b4 ade awek kawan laa sgalenye..da ade awek mmbe msg pon xbalas dah..last2 da break cari mmbe plak...hohohoho..pape pon kalo da kapel friends is 1st priority.. :)

     
Related Posts with Thumbnails