~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Memori bebudak hingusan..(Part2)


Mengantuk aku memalam ni.Esok sempena hari Jumaat yang indah lagi permai, aku xde kelas..Yes, yes.. Jadi malam ni sebenarnya malam favourite aku.Leh x aku nak rasa satu malam yang aku xpayah study, xpayah pikirkan assignment,, xpyh pegang kalkulator dan yang paling best xpyh berfikir. Sume tu xperlu..Tolak nota2 tu sume ke tepi.Esok ar study..Leh la..Leh la..(Den ni duk try pujuk diri sendiri). Come on beb..U my frenz.. Selalu-selalulah lect aku tu pegi Beijing dapat gak batal kelas taip2 jumaat..

Haa..So aku decide..Esok cuti, jadi malam ni berehatt..Yeahh..

Bila tgh lepak-lepak camni.Aku xtau la pulak nak buat apa.Ushar blog, sume ok jer..Apa nak tambah ntah..Alamakk..Aku lupa lak.. Tadi ternampak tajuk tu "Memori bebudak hingusan.. (Part 1)".. Aku leh lupa la pulak kan. Camne leh ada part 1 kat blakang dia tu.so alang-alang dah terletak camtu layankan je.Ok tu makna nya aku kene sambung kesinambungan cerita aku la.Betul x. Sambung je la. Apa ada hal..

****************************************************************

Sambung balik.. Nape namakan bebudak hingusan lak ekk.. Ok.Tu simbolik je beb.Aku mana de hingus-hingus ni.Xmain la.Gua kalau ada hingus sedut terus sume kasi habis. Kan settle. Xyah nak cett cott cett cott.. (Bapek ar pengotoq..!!) Mesti cakap camtu..Xpe2 korang..

Mak aku jaga elok woo aku dulu. Ingat lagi time nak tido. Aku setting dah tilam bantal sume. Setting smart2 selimut ada.Bantal peluk ada..Bantal busuk ada..Mak aku ni kalau anak dia nak tido je dia mmg dapat tau dah. Tetibe je aku dah siap tutup lampu, baru je landing badan atas katil..

Preettt..(Bunyik pintu bilik)..pintu bilik aku bukak sendiri..Alahai mak aku masuk plak..

"Ye Ma..Nape? org baru nak tido.."
"Ma nak tgk, bilik ko ada nyamuk x.."
"Eh..mana ada..Kan mama dah pasang ubat nyamuk tadi.."
"Ye..jap Ma tgk"
"Silau la Ma..lampu tu silau..ngantuk dah ni.."
"Ye kejap.."

Mak aku pun jalankan operasi bunuh nyamuk.Dia selak langsir.Selimut, kain baju. Ada je nyamuk yang terbang nahas la.. Pap..Pap...

"Hah mampus ko nyamuk.Sebelum ko gigit anak aku, aku mampuskan ko dulu.."(Muka puas)
"Ganaznye ma.."

Haa nyamuk.Korang kalau nak lepak, baik xyah lepak kat bilik aku. Mak aku datang ar tiap-tiap malam cari spesies korang. So pesanan kepada nyamuk-nyamuk, bilik aku no entry.Baik korang pilih bilik lain ok. Pastu pada newbie nyamuk pun get alert.Korang spesis nyamuk baik batalkan je niat nak singgah sini.Wakaka..bongkak siot aku.. Pas siap mak aku jalankan checking bilik, dah dia puas hati xde nyamuk, dia pun amik selimut aku. Then terus pakaikan aku selimut. Pastu dia tutup lampu dan blah..(Aku dijaga rapi bila dirumah..Stylo..)

************************************************

Korang ingat x dulu-dulu ada musim digimon ngan digiboy. Seingat aku ar, time dulu digiboy kuar dulu. Pastu baru kuar digimon.Apa lagi, pasal benda ni je, punyela sanggup aku ngan abg aku kumpul duit sebab nak beli digimon.


So satu hari tu kuar jap jenjalan ngan abg aku (tanpa pengetahuan mak).. Jalan gi satu kedai cina ni, kat situ ada dua bijik mesin tikam. Alaa.. Xkan xtau mesin yang kene masuk 50sen x 2 tu. Pastu kasi pusing dia punye knob, kuar ar sebijik. Time tu aku ada 50 sen.. Abg aku ada 50 sen gak.Kitorang share ar..

"Bro ko nak yang kiri ke yang kanan?"
"Aku nak yang kanan ar.Ko lak?"
"Aku nak yang kiri ni.."
"Okeh, kita one ten jus la.."(Macam O-som gak ar xpun men gunting batu kain)

Pas one ten jus.. Aku pun menang. So decided nak amik mesin yang kiri ni. Masukkan 50 sen dua keping dalam tu, pastu bace Bismillah. Nak digi boy!, Nak digiboy!.. Pusing!.. (Berdebar-debar tggu bola tikam tu kuar).. K dah kuar.. try bukak.... Yess!! dapat Digiboy... Yuhuuuu!!! Punyelah heppy dapat Digiboy ngan harga singgit je. Gilir-gilir ar aku men ngan abg aku. Tapi bende tu hampeh.Tarak tahan lama pun..Jap je pakai, mampos.. Sengal..

Last-last aku ngan abg aku, dah cukup kumpul duit gi beli Digimon kat pasar Tani..Rm 39.90 kot..Bapek ar mahal giler.Tapi dah tgk kawan-kawan sume pun ada sebijik, pastu binatang dorang pun sume kuat-kuat, xleh jadi.kene beli gak.. Xhabis camtu, pastu abg aku leh gak beli buku digimon, cara-cara penjagaan Digimon dalam tu, sebab kalau ikut cara dia, leh dapat binatang yang kita nak pas dia transform. (Bila pk balik, semangat betul main digimon...Blajar malas)

Dah agak cukup besar digimon aku, aku bawak gi skolah. (Ingat nak fight).. Dah sampai masa digimon aku berlawan ngan dunia luar..Apa lagi, jumpe memember sekelas aku, kami pun fight ar digimon memasing. yang best nye, bukan bebudak laki je beli, budak pompuan pun ada sebijik. Ada ar skill memasing nak menang. Sape yang laju tekan tu, mmg menang ar.Kehkeh

"Wehh ada pengawas nak buat sportcheck ar"
"Alamak digimon aku camne, mana nak sorok ni"
"Cepat-cepat sume simpan dalam almari ni!!"

(Gi terus letak dalam almari..Cover ngan kertas pe ntah..Cemerlang)


Ada lah lebih kurang 7-8bijik digimon dalam tu.Harap-harap pengawas yang balachi tu xjumpa ar digimon kitorang.mahal tu beb nak beli.Berbekalkan duit belajne RM2 yang aku kumpul hari-hari baru leh dapat beli tu.. Akhirnya selamat.Digimon kami xdijumpai. (Lega..)

**************************************************
Serius kalau bab main ni memang xleh lupa ar.Zaman kanak-kanak penuh ngan bermain. Ni baru skit, lum lagi cter camne aku jahat gler mendajalkan orang..Xpe nanti aku sambung balik.Entry ni aku duk taip dari malam tadi.Tapi sebab ngantuk yang teramat, aku pun terlelap. Dah tgh hari pun.Ni aku sambung balik. Tapi xpa, dah kul 1 suku ni. Tok imam dah miskol-miskol aku tanye bila aku nak gi masjid ssembahyang jumaat (aku tipu je dia miskol)..

Aku gerak dulu gi masjid..Nanti sambung lagi cter..

Selamat untuk korang..

1 Response for the "Memori bebudak hingusan..(Part2)"

  1. Rara says:

    digimon !!

     
Related Posts with Thumbnails