~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Boleh ke aku jadi baik?


Dah 4 March 2010 rupenya..Xsedar masa berlalu cepat giler..Skang dah masuk bulan 3.. Rasa sekejap je sume benda berlaku. Macam the flash kan beb.. Sedar tak sedar sem ni rupenya macam dah nak habis..

Tapi xlupela jugak untuk aku ni..Yuran Pengajian xbayar lagi..Ya Allah..mungkinkah ada rezeki untuk aku membayar yuran itu.. Xpela..Aku redhakan je..Tggu jelah..Adalah tu masanya dan kesempatannya untuk aku pegi bayar..Huhuu..

Duit-duit..Susah nya nak dapatkan ko..Kan best kalau duit tu senang je dapat..Tggu satu masa, duit jatuh dari langit..Tinggal nak pegi kutip je..Aku rasa time tu dah comfirm2 ramai yang bunuh membunuh nak gi kutip duit tu kan.Xpun aku gi tanam pokok duit ke..Cukup masa, tinggal pegi petik je duit. Xpayah susah-susah. Tanam banyak-banyak.Besar je pokok duit tu, dah comfirm-comfirm aku kaya...macam pegi petik daun teh je..Tanam pokok duit berekar-ekar pastu aku petik satu-satu.. Agak-agak aku nak pakai duit lebih, aku petik ar banyak sikit..kira usaha aku jugak kan gi petik duit..Bestnya impian..


Impian aku kalau banyak duit, nak beli rumah, pastu beli rumah lagi, pastu beli rumah lagi, rumah...Eh..Banyak sangat ke rumah..Ok cukup..Then aku sewakan dekat orang lain..Nak jadikan cash flow aku bertambah kukuhkan.. Pastu kalau boleh aku nak ar tinted kete aku ni..Kete beli dah dekat 6-7 bulan..Sume standard..Xpernah aku usik apa-apa untuk modified ke apa..Sume sebab aku asyik kekurangan duit..kalau boleh nak la jugak tinted cermin dia sume bagi UV Cool yang gelap punye..Pastu nak tambah skirting keliling kete tu..baru nampak cun skit. Tambah spoiler ke..baru nampak mengancam..Cewah..

Panjang cter dia camne aku leh terbeli kerete..Padahal bukan ada duit pun..kalau ikutkan kemampuan aku ni, jangan harap ar nak pakai kete..Mungkin rezeki dari Allah yang mendapatkan aku untuk mempunyai sebiji kerete..Allhamdulillah..

Ok..Then aku nak camera Nikon..Dengar citer dari member aku, skang ni Nikon D90 paling smart..Aku nak tu..Sape2 yang kaya kat luar sana tolong ar bagi beli pastu bagi kat aku tanpa ragu-ragu..hehe.. Ada ke orang baik camtu dalam dunia ni? Macam xmungkin..Xper..lepas habis belajar aku akan pastikan aku mampu beli Nikon ni...

Orang kata duit bukan segalanya..Ye mungkin...Tapi apa-pun aku masih perlukan duit..OK2..Tolak tepi bab duit..Sebab kalau nak citer pasal duit ni memang xkan habis ar..

******************************

Skang nak start pasal aku ni..Aku tanye gak pada diri aku ni..Agak-agak aku ni boleh ke jadi baik..Aku sedar memang aku ni jahat..kalau orang tanye macam mana jahatnya aku ni, aku xleh nak huraikan..Tapi aku tau diri aku ni bukannya baik sangat...So sape-sape yang mengenali aku lebih rapat mungkin tahu la kot.. Tapi baru-baru ni aku nak jadi baik..Boleh ke?

Ok..Citer pasal member-member..Jenis aku ni kalau orang baik ngan aku, aku suke gak baik ngan orang..Tapi kalau dah start sape-sape buat jahat kat aku, so mula lah otak jahat aku ni akan fikirkan cara terbaik untuk menjalankan proses membalas dendam..Ceh..kalau bab buat jahat ni laju la pulak otak aku ni..Xbaik buat jagat ni..Aku akui..Cuma aku ni sapelah nak tahan supaya xbuat jahat..Setan keliling pinggang hasut, campur lak ngan aku yang lemah ni.Dah comfirm ar jadik je benda jahat tu..Senang je..Ceh..

Ok..Aku ni memang lemah kalau bab-bab agama ni..Memang aku xnafikan la..Dulu kecik-kecik pun awal lagi dah berhenti skolah agama..Kalau baca huruf jawi tu dah comfirm-comfirm ar aku merangkak..Nasib xkene gelak je..Erm..betapa lemahnya iman aku..Boleh ke sape-sape nasihatkan aku jangan senang-senang tinggalkan solat lagi..Aku tau solat tu penting, dosa besar kalau tinggalkan solat..Tapi kadang diri aku ni senang2 je pass camtu..Macam xberlaku pape..Kene panah petir baru padan muka aku..


So aku nak berubah..Aku menulis kat sini aku nak ubah diri aku..Aku nak jadi baik..macam orang-orang baik disekeliling aku ni..Aku xnak jadi jahat lagi..Agak-agak korang mampu ke aku buat? Aku tau susah...dengan diri aku yang jahat ni, apa sajelah yang mampu aku lakukan..Xpe aku yakinkan diri aku..Aku nak berubah..

Selamat untuk korang..






3 Response for the "Boleh ke aku jadi baik?"

  1. Rara says:

    wah sempat lagi nak pasang skirting kat kereta. x)

     
  2. Boleh jer jadi baik. ALLAH sentiasa bersama hamba2NYA yang mahu berubah.

     
  3. in sha Allah ... selagi ada rasa penyesalan dan nak kembali kepada kebaikan itu tandanya masih ada iman dalam diri individu itu walaupun imannya senipis kulit bawang, teruskan berusaha ke arah yg terbaik dan saya yakin anda mampu lakukan

    all d best ...

     
Related Posts with Thumbnails