~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Perempuan dan nafsu..

Sori beb..Lama jugak aku xupdate ni..Bukan sebab apa, baru-baru ni hidup agak kurang teratur. Tidur pun hari-hari dah comfirm lambat, 3 pagi baru nak lelap mata. Pastu bila bangun pagi je dah terlewat. Kalau aku sorang bangun lambat tu ok lagi, ni ngan kawan serumah aku ni pun join bangun lambat gak..Ada sekali tu kes jadi camni..

Bangun pagi, kelas bermula jam 8.00am..

*Member aku baru je masuk bilik..nampak macam tergesa-gesa nak mandi..

"Arghh..(Aku baru bgn..dan malas..)"
"Weii bangun..Kelas pukul bape?"
"Kelas kul 9 kan.." (Aku mamai..)
"Betul ke kul 9??.." (Member aku berhenti sejenak..Budjet dia nak malas gak..)
"Haaa...(Pk jap) X..Sebenarnya kelas kul 8..Skang pukul bape?"

*Member aku tunjuk jam..

"Owh kul 8.." (Aku tunjuk simbol tangan..Bagus..)
"Smart.."

*Mencanak memasing gi bersiap...

****************************************************
Ok..Kelas dah habis pagi ni..Pagi td aku disajikan dengan kuiz yang xberapa susah..Macam senang je aku settlekan..(Bukan berlagak..)

Balik ke rumah macam mengantuk...Biasela aku ni. Bila tidur pun dah lewat..Kul 3 lebihbaru nak masuk tidur, memang x teratur ar hidup. Kalau mak aku tau aku selalu tidur lambat ni dah comfirm ar aku kene marah sebakul..

Duk bosan-bosan ni, aku terpk pulak pasal kehidupan ni..Banyak fokusing pada jantina berlawanan ngan aku..Aku selalu tertarik untuk mengetahui apa yang sebenarnya ada dalam life seorang wanita..Xtau nape concern untuk tau semua tu..banyak gak benda yang aku fikirkan, kenapa banyak sangat input pasal perempuan yang aku xtau..Apa sebenarnya benda yang bermain dalam fikiran seorang perempuan? Emm..

Ok..Aku teringat sem lepas ada belajar Critical thinking.. duk sibuk cari-cari aku terjumpa benda ni..


Ni bahagian otak untuk Lelaki..

Aku xtau tu sape punya kajian..mungkin orang putih kot..Dorang je yang suke buat-buat kajian ni semua..Tapi kebenaran nya...Xberapa pasti lagi..

Ok tolong refer gambarrajah diatas..(ceh..macam mengajar pulak)..

Korang leh nampak untuk otak lelaki, yang paling besar dorang fikirkan kat situ adalah SEX.. Bukan satu, tapi ada dua kat situ.. So xmustahil la bila orang lelaki ni ada yang selalu tgk benda-benda satu kaler tu..(Korang pepaham sendiri ar) Tapi pernah dengar x, laki dikurniakan 1 nafsu dan 9 akal.. Aku xtau camne nak huraikan benda tu..

Ni pulak bahagian otak untuk perempuan..

Macam bahagian untuk perempuan lak, korang cube perhatikan gambar atas ni..bahagian untuk SEX tu kecik je..So kesimpulan nye, pompuan ni samada fikir sedikit atau langsung xfikir pasal bab sex ni..Tapi kebenarannya, aku kurang pasti..Sebab kita semua pun tahu bahawa pompuan ni ada 9 nafsu 1 akal.. Aku ada gak pernah bertanya pasal benda ni, knape pompuan ada 9 nafsu tapi dorang langsung x fikir pasal sex...

"Nape pompuan ada 9 nafsu, tapi dorang x fikir sex pun"
"Camni..sebenarnya pompuan ni nafsu dia memang ada banyak, tapi semua nafsu tu bukan tertumpu pada sex je"
"Camne tu..?"
"Nafsu dorang boleh pergi pada shopping ke, nafsu nak belajar, nafsu pada harta, nafsu makan, nafsu memiliki, nafsu menjaga anak dan banyak lagi ar..Dorang x macam laki yang banyak fokus pada sex"
"Owh..Laki hanya ada satu nafsu tapi still susah nak control kan"
"Yup..tu yang penting IMAN.."

Pergh..Terkesima aku sekejap..betapa lemah aku ni bila kadang-kadang aku juga tunduk pada nafsu diri aku sendiri..Aku lemah atau iman aku sendiri xcukup kuat..Amal aku pun xcukup..Bila pikir balik (Menggigil tangan ni..)

****************************************************

Tu kalau kita ungkap bab nafsu..macam mana pulak pada kasih sayang..Korang sendiri boleh nampak..ok kita xpergi jauh..Kita fokus pada couple-couple..Aku tengok, perempuan ni bila dah sayang seorang lelaki tu, dia sayang habis.Xkisahlah macam mana rupa lelaki tu pun, betapa gemuk pun laki tu tapi kalau dia dah sayang apa pun dia sanggup buat..betul ke camtu?

Tu kebanyakkkan yang aku tengok ar..Tapi ramai jugak yang kata pompuan ni pandang harta, materialistik ngan nak cari yang handsome je.Tu kalau jenis 'player' tu aku xtau ar..Belum pernah aku jumpa perempuan player ni. Bila bercinta, kalau boleh sume dia nak bagi..Balak dia mintak duit pun, main hulur je..Dah xpikir apa dah..Tu yang kuar ungkapan, "perempuan ni ibarat ais, ko ayat sikit cair melelehh.."

Ok tolak tepi bab couple..Kita tengok kalau keluarga lak..Antara mak ngan ayah, sape lagi sayangkan anak dia..Dah tentu mak kan..Kita tgk, kaum perempuan ni, bila dah ada anak punyelah sayang..Apa anak dia nak dia beli. Xkisah ar kalau dia sendiri xmakan.Tapi anak dia mesti makan, mesti cukup semuanya..

Tapi kalau bab ayah lak, kaum laki ni bukan xsayang anak.Dia sayang jugak, cume xberape nak tunjuk ar..Dia ego skit..Sayang jugak, cuma senyap-senyap je.Kalau aku tgk bapak aku sendiri pun, mana pernah dia manja-manjakan anak dia ni.Tu sebab aku ni jenis takut sikit kat bapak aku.Kalau dia suruh ke, terus je aku bangun gi buat apa dia suruh.Xcakap banyak punye..Tapi aku tau, bapak aku sayang aku...

Aku ingat dulu, sejak dari skolah rendah bapak aku anta aku gi skolah, tepat masa je amik aku dari skolah.Padahal skolah aku jauh pun dia sanggup dtg..Sanggup tunggu aku habis kokurikulum..Dari situ nampak dah dia sayangkan anak dia..

***********************************************************

Aku still mencari misteri tentang kaum hawa ni..Banyak lagi persoalan yang menjadi permainan dalam fikiran aku.Apa pun nanti kalau aku dapat ungkaikan persoalaan tu satu demi satu aku bgtau kat sini...

Perut dah lapar..

Selamat untuk korang..

8 Response for the "Perempuan dan nafsu.."

  1. mesty subjek critical thinking ni,haha!

     
  2. tu yang laki kawen sorang x cukop.. nak jugek pasang laen..

    shopping itu heaven--> tp bila beduet la.ngahaha

     
  3. Irtiyah says:

    Salam

    aku nasihatkan kau tak terlalu fikir sangat nak memahami perempuan.. sebab ramai perempuan sendiri tak faham perangai perempuan atau tahan dengan perangai perempuan.

    Cukup kalau kau kena faham perempuan ni ada angin2 atau mood yang berubah2..sensitif..penyayang. Jangan kau kasari perempuan.Kesian.

    Nanti kau dah kawin.. kau belajar la memahami perempuan. Itu lebih afdhal..hehe


    pendapat peribadi aku aje. setelah cuba2 aku fahami.

     
  4. Rara says:

    kecik je perkataan sex kat otak si gadis.hehe...
    nanti kaji selidik lagi eh.lea sambung~

     
  5. atiq comey says:

    pendapat aku...ntah la weh..hehe..best gak bace blog ko...hahaha...1 1 nye blog yg aku istiqamah bace..hihihi

     
  6. Mrs H says:

    em,, aku sndri la. sex mmg xsgt pun aku pk. bukan xde nafsu lsg tp kureng r. tgk laki hensem tough bagai pon xde nafsu pun kalo tgk. nafsu aku ni lebih kat kebendaan la. cm pakaian. dengan kata lain utk kepuasan dri sndri. kepuasan zahir. tu aku. org laen aku xtau.

     
  7. pasal tu lah kite kene usaha utk tingkatkan iman. supaya nafsu dpt ditundukkan. ingat, jgn jd hamba kepada nafsu. peringatan utk sy jugak.

     
  8. ahhaahaha
    misteri ape nye perempuan?
    biasa ah
    kalau ko nak paham perempuan, takkan paham

     
Related Posts with Thumbnails