~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Rindu pulak..


Rasa macam xsedap je dalam hati aku ni..macam dah lama sangat aku xbalik ke rumah..kereta dah ada, tapi masa tu yang xde..Lagi2 ar bila time dah nak dekat final exam ni, korang pun tau kan..Aku ni student sepenuh masa, so kalau x sibuk tu tipu ar namanye kan... Ma... Aku nak balik..

Waa...

Cett...Rilek2.. Tu luahan dalaman je..Luaran aku cool lagi.. Laki kan, ego skit.. Esok ada lagi test. kali ni test micro P..macam biasa la, bila dah test, mlm ni baru nak kalut duk carik buku, time ni la aku jadi student terajin abad ni..

Tapi hati aku rasa macam nak balik..12hb April..Aku dah nak start Final Exam..Sekurang-kurangnya kalau aku dapat balik kejap, jenguk parent aku tu ada jugak bagusnya..Sekurang-kurangnya hati ni xla rasa macam ni..

Dalam hati ada taman...

Gambar parent aku time aku konvo Diploma..

Sekurang-kurangnya taman ni untuk keluarga aku..Bila rindu, aku call jugak mak aku..

"Hello Ma.."
"Eh adik...Nape call.." (kekadang mak aku panggil aku adik)
"Eh xde pape..Saje je call.."
"Haa, jap..Ma call balik eh.." (Oh, mak aku mmg prihatin, dia xnak kredit aku habis)
"Ok Ma.."

*Selang beberapa saat..Kring-kring.. (Phone rumah aku bunyik)

"Hello.."
"Ye Ma.."
"Haa dik, apa crite..?"
"Eh..xde pape pun..Saje call ma..Lagipun petang ni xde kelas..So saje call.."(Aku cover cemerlang)
"Oh camtu..Dah makan ke.."
"Dah ma..tadi masak..Pastu makan simple-simple je.."
"Owh..ko ada minum susu x..?" (Isk mak aku ni..Ini jugak yang dia tanye)
"Erm..Ade ma..Cume jarang ar..baru-baru ni asyik sibuk je.."
"Owh..Tapi jangan lupe Nak...Minum susu tu..Mama ni kalau xminum susu rasa sakit badan la..Lenguh-lenguh kaki..ni pun pas mama amalkan madu ni terus ok.Xsakit-sakit lagi.."
"Owh yeke..Alhamdulillah camtu..."
"Pastu ko jangan lupe............... Bla bla bla.."(Mak aku menyambung cerita..)

*Perbualan bersambung selama 1jam lebih..

So korang agak-agak ar an..Xkan aku nak taip sume kot dalam ni apa mak aku cerita..Xcukup 18 entry aku nak taip, panjang bebenor..Tapi apapun, lepas dengan suara mak aku..Aku lega skit.. Sekurang-kurangnya dia hepi aku dengar..Mak bapak aku sihat..

Walaupun dia luahkan masalah dia, kerungsingan dia, tapi aku tau, lepas dia luahkan sume tu dia mesti lega gak..So aku heppi gak ar..Tapi xcukup, aku still rasa nak balik rumah..Aku rindu ngan mereka di rumah...

Harap boleh balik sebelum exam..

Selamat untuk korang..

3 Response for the "Rindu pulak.."

  1. Rara says:

    rumah dekat boleh balik.. ^^ orang di sini rumah jauh.. T-T

     
  2. atiq comey says:

    nak blk gak..............

     
  3. balik bro.... baru dapat berkat sebelum exam.. Heheh..

    Apapun, bila tgk muka ayah lu, mcm lu photostat muka dia jek.. Hehehe..

     
Related Posts with Thumbnails