~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Kawan Terbaekk..!!

Tadi seronok dapat release skit tension aku dari memikirkan Final Exam dengan assignment control system yang aku baru tukar menjadi satu thesis sebab berjaya jugak mencecah 100pages. Ok tolak tepi jap.

Seronok merayau tadi. Try gak makan sushi.. Adehh..mentah beb..Tapi nasib baik yang aku amik tu still boleh masuk tekak gak ar..Amik 3 pcs je kot..x ar banyak.. Rm3..

Lepak kat luar sambil menikmati keindahan air hujan dari langit.Angin meniup camtu, aku rasa nyaman..Hilang masalah kejap..Ditemani lak cik gadis yang comel sebelah ni..Layan..

Indah kuasa Allah kan.. Hanya menurunkan hujan, aku terleka kejap..Aku amati ragam-ragam manusia yang lalu lalang.Macam-macam ada.. Orang ada famili, ada kete besar, dalam famili ada org cacat, mak yang melayan ragam anak..Wahh, macam2..

Allah jadikan manusia ni macam-macam ragam, tu yang buat aku suke tgk.. Otak aku berfungsi untuk berfikir...

Jgn merepek Neo..

*********************************************************************
Teringat aku pada kawan-kawan aku.. Ramai antara dorang ni dah mula berkerjaya. Jap, sebelum aku sambung citer kawan-kawan aku, korang ushar jap gambar dorang..

Dari Kiri : Epin (Baju Hitam), Epul (Kolar Hijau), Rul (Kolar Putih), Ayer (Baju Merah), Anas (Baju Biru), Maatz(Baju hitam), Aku (Baju Putih-Belakang)

Gambar ni dah lama amik.Aku pun xpasti waktu tu tahun berape..Tapi memang agak lama gambar ni aku simpan dalam computer ngan HP..Waktu ni kat Sg. Congkak area Hulu Langat..Memang terbaik ar brader yang tolong amikkan gambar ni..Baik lu apply jadik photographer... (Ok xde kene mengena)

7 Orang..

Kami bertujuh memang dah kawan baik ar..Selalu bila ada cuti, memang calling ar memasing buat plan.Memang susah nak pisah, kawan sejak dari zaman sekolah lagi..Tapi memang dah ketentuan ilahi kan, kami semua anak lelaki.So sekarang, sume pun berpecah mencari hala tuju masing2. Bidang memasing pun xsame. Ada yang ikut Engineering macam aku, IT, Business, Islamic, Automotive.. Macam2 kan..

***************************************************************
Ok..Aku start cter skit pasal kawan2 aku ni..

EPIN

Gua rembat gambar lu kat FB

Dulu waktu skolah aku belum ada motor.So, bila dia datang umah aku,Motor dia ar aku lenjan buat pusing town. Rumah dia agak jauh skit dari rumah aku, so susah skit ar nak jumpa..Aku kene masuk kampung dia la pulak kalau nak jumpa dia..

Dia ni ada bakat dalam bidang2 seni ni..Kalau lukis2 kasi kat dia ar..Comfirm cun punye ah..Skang ni aku jarang dah contact dia..Bz kot..Aku pun bz..

Dulu same2 jadi librarian kat SMKTIS. Pastu aku pindah Skolah Teknik pun. Dia pindah sekali ngan aku. Ketua PBSM kat skolah Teknik..Terbaek..

Memang xleh pisah ah.. Pastu leh lak aku hasut dia fly dari hostel..Terbaekk..

Satu kepala bro..

*****************************************************************

EPUL


Ni memang member kamcing gua..Memang xleh pisah punye ar.. Kalau aku balik je umah, antara member2 sume, aku carik dia dulu ar.. Sebab dia master planner.. Apa2 hal kalau nak buat pape plan baik, panggil dia dulu..Pastu plan tu pasti akan berjalan dengan lancar..

Umah dia dekat je kot ngan umah aku..Kalau aku jalan kaki, 10 minit sampai ar..Xde hal punye..Member aku ni, kalau cter pasal pengalaman dia menempuh hidup ni aku memang respek ar.. Banyak pengalaman yang susah nak dapat dia dah dapat dulu..

Dulu time skolah dia ni Sarjan..Ketua Kadet Remaja Sekolah.Berjaya merangkul banyak pingat untuk skolah..Tabik spring untuk ko beb..

Aku suke sikap dia xabaikan member2.. Banyak kot bende aku belajar dari dia.. Kalau nak cter memang banyak ar..Xpe aku skip dulu..

**********************************************************************

RUL


Dulu time skolah memang rapat ar ngan dia ni..Susah kot nak pisah..Papehal gerak sesame.. Cume bila dah habis skola, dia dah mula gerak mengikut hala tuju jalan dia sendiri...Jauh kot pisah..Lama gak aku xjumpa dia..Kalau ada jumpa pun sekali dua je kot, tu pun time raya..

Dulu waktu skolah, member aku ni Ketua PBSM untuk SMKTIS.. Librarian sampai Form 5..

Dia ni bakal bernikah pada 30/4/2010. Aku ucapkan tahniah bro.. Dalam member-member kita, jodoh ko yang paling awal.. Xpe.Selamat menempuh hidup selaku suami. Life pun dah ok dah..Status dah bertukar nanti, life pun bertukar bro..Jangan lupa sume tu..Dah ada commitment..

Gud Luck bro..

*************************************************************************
AYER


Ni sorang lagi member rapat aku..Dia leh tau kalau aku balik kampung, comfirm ajak aku lepak..Rindu kat ko beb. Ko lah member yang xpernah putus asa ajak aku lepak.Hari-hari akan call aku, tapi aku mesti kecewakan ko.. Sori Bro..

Aku kawan ngan dia sejak dari zaman sekolah lagi. Dulu Form 3 same-same sekelas. Habis SPM, buat jahat same-same.. Nakal habis ar time lepas SPM..Steady ar Bro.Aku xleh lupa kenangan dulu..Dulu time skolah dia ni Ketua Pengakap..Stylo kan..

Skang dah keje kat Toyota..Elok2 keje bro.. Nanti aku balik Klang aku roger korang..

Jangan lupa ajak aku lepak lagi..

************************************************************************
ANAS


Aku kenal ngan Anas melalui Epin..Dorang sekampung..Kenal pun time Form 4..Time tu aku baru masuk Skolah Teknik, tapi senang je nak masuk pale ngan dia ni.. Disebabkan skolah aku jauh dari rumah, so sebelum balik naik bas awam, aku ngan dia ni ar singgah kat Bandar Klang gi main bowling sesame..Kalau 2-3 frame xpe, ni kitorang tibai 5 frame..Dari xreti main bowling, aku dapat step gak main bowling..Dia ni la duk ajar camne nak buat spin sume..

Cayalah bro..

Aku kurang update ar ngan perkembangan ko skang, xtau ko masih study atau dah keje..Papepun gud luck bro..

************************************************************************
MAATZ


Dia salah sorang yang rapat sangat dengan aku..Aku kenal dia pun melalui kawan2 aku yang lain..Sebab waktu dia pindah ke SMKTIS, aku dah masuk Skolah Teknik..So xsame skolah.Tapi masih boleh rapat dengan dia sebab setiap kali ada aktiviti, dia akan join sekali..

Aku ingat lagi waktu habis form 5, dia pernah duk seminggu lebih kot kat umah aku.Sampai mak bapak dia ingat dia dah lari dari rumah. Aku lak duk sorang kat rumah, dia jelah yang ada temankan aku..Memang terbaikk..Xlupa pengalaman habis SPM dulu..Buat jahat pun sesame..

Haha..Pagi2 dah kejut aku..

"Bro bangun sapan ni"
"Cis ni bukan sapan"
"Xpe..Layan ni dulu"
"Layan"
"Wakakaka"

Xleh lupe bro...Tapi tu sume citer lama..Time tu mengong..Ngok tul...Wakaka..

***********************************************************************
Teringat lagi ngan kawan-kawan aku..Korang kawan aku sampai bila2 beb..Serius kalau korang xde aku akan sunyi.. Skang sume dah ada kerjaya, ada hala tuju masing2..

Bila fikirkan balik, apa yang ada pada aku kalau nak banding dengan dorang.Dorang sume skang berada didunia luar dan menempuhi cabaran dunia luar, berdikari sendiri.. Dah ada duit poket sendiri..Berkerjaya..Tu yang penting..

Aku je yang masih duk sibuk study xhabis2..Bila agaknye aku leh jadi macam dorang..berkhidmat dengan dunia luar..

Harap korang sume berjaya dalam hidup..Aku xpernah lupakan korang beb.. Apa pun, nanti aku balik rumah aku roger, kita wat plan beb..Kasi enjoy..

Selamat untuk korang..

3 Response for the "Kawan Terbaekk..!!"

  1. Rara says:

    Takde kawan,susah jugak hidup.Kirim salam pade semua.Jaga tali persahabatan ni sehabes baek.jangan sampai terputus dua.

     
  2. wa caya lu beb.

    memori berkawan...

     
  3. sengal...lu balik je ju call gua terus... siap la lu lpas nie ...
    haha...

     
Related Posts with Thumbnails