~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Hati seorang gadis..

Hati seorang gadis tu lembut..

Aku ni lelaki..Xguna aku hidup kalau aku xde hati dan perasaan. Walaupun aku lelaki, aku tau hati seorang perempuan..Memang background hidup aku, dalam famili pun hanya mak aku je perempuan...Tapi, aku cuba gak selami hati dan perasaan seorang perempuan..

Hati..

Aku dengan hati...Complicated beb..

Semua pun tahu, macam mana lembut dan penyayang nye seorang perempuan tu kan..Kalau korang tgk famili mana-mana pun, orang perempuan ni bila dah berkawin, dorang memang sayang betul famili dorang..sayang pada suami, sayang pada anak..Even, dorang lebih sayangkan semua tu lebih dari diri dorang sendiri.

Ok..Aku xnak fokus pada yang dah berkawin, sebab aku sendiri pun belum kawin kan..Hanya yang dah berkawin je yang tau nikmat kasih sayang yang dicurahkan antara mereka..So Neo tolak tepi dulu bab2 advanced..

**************************************************************************

Ok tgk trend skang pun cukupla kan...

Couple..(Ramai kan)
First sekali, kene tanye ar pada diri sendiri..Apa sebab korang bercouple.. Kalau tanye orang-orang tua, comfirm ar dorang cakap xpyah couple2 ni..Baik kawin terus..Halal kan..kawin tu bukan bende yang senang pakcik...Bagi orang perempuan, xpe lah.. kene kat part orang laki ni, nak mencari duit nak kawin..Kalau seribu dua xpe, ni anak dara skang paling skit pun nak ar ada 20k.. (kalau aku salah tolong betulkan aku ye)..

Cinta sejati..Wujud ke?

Fokus balik pasal couple..

Bagi aku biase ar bercouple kan..Bila berpasang-pasangan ni..Just pk yang positive je ok.. Bila korang ada pasangan, korang rasa terjamin.Xterasa sunyi, sebab ada je yang menemani. Bila ada masalah ke, leh jugak nak luah kat pasangan masing-masing..Ada baiknye kan..

Bila bercouple, nak pulak yang dekat tu..Mesti korang nak selalu jumpe... Bile nak jumpe atau dating, bende yang korang nak kne consider:

1) Duit poket
2) Masa
3) Kenderaan
4) Pakaian
5) Tempat
6) Aktiviti

Paham-paham ar orang laki ni kan..Lain ar kalau awek tu korang leh ajak main Dota ke, main Counter strike sekali..Kalau dating mesti nak tempat yang romantik kan.. Jadi sume tu korang nak kene jaga..Komitmen yang agak besar..Kalau leh men game, leh ajak lawan DOTA sekali.Xpun Battlefield ke..Lawan 2 team..Haha..

Neo dah stop merepek..

**************************************************************************

Tapi jangan lupa komitmen pada pasangan..Korang xleh abaikan pasangan korang..Terutama ar untuk pompuan ni.Dorang ni hati lembut..(baru aku nak cter pasal hati dorang)
Aku kurang paham dari gambar ni..bagi aku komitmen tu tetap ada..(Robert J.Sternberg)

Perempuan ni, hati tu lembut macam sutera..Sebagai lelaki nak kene jaga hti perempuan ni..Bila dah jadi couple, ada komitmen nak kene jaga setiap masa..Sanggup? Bagi aku..Aku suke tgk perempuan Happy je..Bila dorang senyum, bila dorang berjalan..Dorang bercakap..

Lagi satu, perempuan ni selalunye sensitif..betul x dorang kuat merajuk? Betul kan... Kebanyakkan aku jumpa semuanya macam tu.. Tapi aku rasa, dorang merajuk sebab dorang nak bermanja..Tu betul..Salah satu komitment yang korang kene jaga selaku orang lelaki..

Bile merajuk kene ada skill memujuk.So praktikkan..

Time yang aku serius xsuka tgk, bila dorang menangis..Xkisah ar pasal apa pun..Kalau dorang menangis depan aku, aku nak try gk cool kan dorang.Tapi, sori ar beb..Aku memang xreti bab-bab ni.Bila kene kat aku, aku biarkan je.. Perempuan ni, bila dah lama skit baru dorang cool..Time tu baru leh tanye sebab2 dorang nangis...

Hati perempuan memang dicipta untuk mudah menangis...Bila diorang menangis, lalu biarkan untuk seketika...Ada masanya untuk pujuk balik..

************************************************************************

Hati perempuan ni bukan untuk dimain-mainkan..

Sternberg Love..Tgk pada comitment yang ada..

Aku ni bukan player untuk suka-suka jatuh cinta dan bila xsuka boleh tinggalkan macam tu..Bagi aku semua orang ada pasangan masing-masing yang memang Allah dah ciptakan untuk semua manusia..

Yang penting bagi aku,

Kukuhkan diri aku ni..Aku ni, makan pakai pun masih bergantung kat mak bapak..Camne nak sara anak orang..Tu betul...

Masa depan aku pun lum tetap lagi dengan terumbang ambing, xkan dengan impian ngan anganan aku tu dah cukup..Tu xboleh lagi..Impian aku besar...Cukuplah sekadar aku buat apa yang aku mampu dengan menghiburkan hati seorang gadis, bagi aku tu dah cukup.

Senyuman itu, gelak ketawa,pandangan mata benda tu sume dah cukup buat aku hepi.Sebab aku tau, kegembiraan aku disitu..

***********************************************************************

Aku selesa macam ni.Hidup seperti sekarang...Komitmen yang sedia ada dah cukup sebenarnya..Campur lak ngan Final Exam, ada bengkel lagi semester khas ni.Extend sem lagi dengan subject aku carry.Aduhai..Letih semuanya.Lagi bila mak aku call, ada cter pasal masalah duit..Tu aku memang masalah..

Carilah Cinta Ilahi...

Depend ar pada korang..

Pada yang sanggup menghadapi semua komitment yang ada korang leh teruskan..biaselah semua benda ada pro and contra dia kan.. Korang pun leh pk apa yang terbaik untuk diri korang kan..

Aku bukan menolak benda ni, cuma bagi aku,diri aku ni masih xmampu untuk semua tu..Cukuplah pengalaman selama ni yang pernah aku tempuhi. Pengalaman tu mengajar manusia kan...Aku bukanlah manusia yang sempurna, aku banyak kekurangan..

Biarkanlah masa itu yang menentukan semuanya...Cume jgnlah mengharap pada diri aku yang xmenentu ni..Sebab aku sendiri pun xyakin pada diri aku sendiri..Hanya ku harap, berikanlah senyuman padaku.

Cinta itu suci..Cinta itu luhur...Ianya bukan satu kesalahan..Berikan ia masa...Sesungguhnya Cinta Ilahi lagi bermakna ertinya...

Impian aku..Aku nak capai tu dulu.Impian....

Selamat untuk korang..

7 Response for the "Hati seorang gadis.."

  1. Unknown says:

    btol
    *eh ape yg btol?
    sesempoi aku dgn laki, tp kalo boifren, mmg sensitif gila.
    mmg gedik gila laa
    hahaha

     
  2. hrumm..pandangn seorng lelaki tntg hati seorang gadis..betul juga tu..

    nice... ;)

     
  3. Rara says:

    ^_^ membaca entri di petng hari,membuatkan otak berfikir sejenak.nice entry~

     
  4. NAJ HEBAT says:

    20K tak cukup neo!!! lebih la sikit.. haha

    http://superbtitanium.blogspot.com/2010/04/lelaki-stupid-but-not-blind.html

    bace pulak.. ape pendapat neo..

     
  5. bagus2. teruskanlah mengejar impian kamu itu. ;)

     
  6. betul! setuju sgt..hati perempuan bukan utk dipermainkan...

     
  7. mmg btol perempuan ni lbih sensitif n lembut...tp kan...
    sumtimes ade jgk certain pmpn yg gnekan kelembutan die tu untuk mempermainkan laki..alah ade tu blakon je depan laki...tp x sume la mcm tu :p

     
Related Posts with Thumbnails