~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Kriss Modenas

Dulu Form 4..

"Dalam kete."

Ayah: Bulan ni ayah dapat bonus..
Aku: Haa..Ayah nak moto.. Down payment baru bape..Nanti nak gi skolah senang skit..Skolah jauh la ayah..sampai 2bas nak tukar gi skolah..Bleh la ayah..Beli motor eh..
Ayah: Ok, ayah x kisah..Tapi ko kene tanye mak ko ar..Kalau mak bg, nanti kita gi beli..

Aku pandang mama

Aku: Mama, Nak moto..Boleh la kan..
Mama: Isk..X boleh..bahye la naik motor.. Xboleh
Aku: Alaa mama...skolah jauh la..susah tau..ada motor senang skit.. xyah ar nak kene kuar 5.50a.m lagi..Jimat duit..isi minyak moto je..kalau naik bas mahal..
Mama: erm... (Senyap je)

Dua,tiga hari tu ayah beli moto jugak..Punyelah aku gembira dapat motorsikal pertama aku..Kaler Merah Hitam.. Seronok sangat... Mama buat x tahu je.. (erm..)

Hari pertama naik moto gi skolah, aku eksident..Pecah side mirror ngan head cover set.. kat skolah seluar koyak kat lutut, lutut berdarah.. balik rumah, tunjuk kat mama, tgn dah berdarah..mama pun marah.

Mama: Kan mama dah kata naik moto bahye..ni xmo dgr ckp.
Aku: Alaa..sikit je mama..nak antar moto gi workshop jap..kene repair..Xpe..org ader duit..

Selang xlama pastu, aku eksident lagi..kali ni aku langgar motor member aku..Folk bengkok..Aku xpape.. Ayah balik keje ayah tanye..

Ayah: Apa dah jadi..Mana motor?
Aku: Motor kat workshop la ayah..Nak press folk..Dia bengkok..

Aduhai..Baru dapat motor macam2 jadi...habis skolah, aku gi GMi..Xde pape insident kat GMi dengan motor aku..Cume aku tukar cover set jadi hitam sume..huhu..

Gi keje jadi Technician pun bawak moto ni lagi..Banyak jasa dia ngan aku..Dah jauh motor aku gi..Ke Penang, KL,Klang..banyak tempat aku ronda..

Skang dah study kat UTeM..Aku dah berkereta..Motor aku xde sape pun pakai..Skang tersidai kat rumah kat Klang..Kesian motor aku..Tadi aku baru start Engine dia..tayar blakang pancit..Motor kotor..Aduhai..dulu dia banyak jasa..Ada gk aku kata nak jual motor ni..boleh gak cover yuran pengajian aku..Tapi ada rasa sayang gak nak jual..lama dah aku pakai motor ni..


Ni aku baru lepas start motor aku..Nasib baik masih OK Engine nye..

Selamat untuk korang




0 Response for the "Kriss Modenas"

Related Posts with Thumbnails