~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Test

Dah 7 minggu rupenya aku meneruskan semester 2 tahun 2 nie.. Bile dah minggu ke 7 maknanye mulalah banyak test yang akan muncul..Memang betul pun..Hari isnin aku ada test Control System 2. malam plak tu..Pastu esoknye hari selasa lak aku ada test System Mechatronic..Haa..Subject yang aku rasa aku paham 10% je kot isi kandungan dia...

Sejarah aku dengan control system... Dulu waktu kat GMi pun dah start dah amik subject ni..Yela..Diploma kan..Mmg basic2 je ar aku blajar.. jumpe ar aku ngan PID.. PI laa.. PD laa..Bla bla bla... Aku pun xpaham la bende ni nak applied kat mane.. masuk je degree ni, amik la..kene design sendri PI la..PD la..Xcukup ngan tu ada plak lag, lead..Adoi...Genius mane la yang cipta bende2 ni sume ekk.. nak taknak, dah bende ni hakiki..So kene la aku amik jugak..Xamik subjek ni karang mmg x grade la aku sampai bile2..

System Mechatronic lak..Ni subject baru untuk aku..Rasenya dulu aku amik mekatronik xde pun nak study2 sistem dia..Ade kot..ke aku yang hilang ingatan?.. Abaikan ar.. Mmg aku xleh fokus ngan lect ni ajar aku..Punyelah susah dia nak sampaikan ilmu mekatronik tu nak masuk dalam pale otak aku ni.. Ke aku yang bermasalah sebenarnye..mungkin jugak lah..Xkan aku nak salahkan orang lain..

So mase test pun dah tibe..Aku masuk amik test Control..


8.00pm..
Panasnye bilik exam dia ni..Universiti xde duit ke nak install air cond kat dalam dewan ni.. Berpeluh2 aku jawab exam..

Aku: Encik, panas ar cik..
Lecturer: A'ah..Panas ek..Panas kat luar ke dalam sebenarnye ni? (Dia gelak)
Aku: Dua2 panas cik..

Cis..Dia perli aku rupenya..Mentang2 bagi soalan trick banyak..Xpe2.. Aku berjaya jawab dengan jayanye..(Hantam sajela).. Guna teknik meniru orang sekeliling xkira ar depan ke tepi ke blakang ke sume aku tanye..

Esoknye...

Exam System Mechatronic...
Aku duk blakang sekali..Tapi agak rapat ngan member2 aku yang ada kat sebelah menyebelah ngan depan aku.Dengan senang aku leh kata 90% jawapan dia sebijik ngan aku punye..Kahkah..Test apakah ini..


So bagi korang relevankah sistem test ni..Sebab bila exam, ada peluang meniru..Cuma Final exam je ar xleh meniru.. Markah senang2 je dapat kalau camtu..So apa sebenarnye objektif Universiti tu ekk..Aku rasa diorang sebenarnye nak student tu tau je dah cukup..Xsemestinye kene score..Agaknyelah..Xtau apa objektif sebenar..

Serius beb..Penat ar test2 ni... Bile ada pulak test direct berturut2..Badan jadi penat..Aku xcukup tido.. Rutin aku dah x betul..Tido lewat..bangun lewat..makan xikut masa..banyak bende yang boleh memudaratkan diri aku jugak..

Ye aku tau..salah aku jugak sebab xpandai nak manage mase aku sendiri. bagi sape2 yang pandai manage masa korang, aku mmg tabik spring ar kat korang..kalau aku ni mmg susah giler ar nak follow masa sebab selalunya ia akan melibatkan orang2 lain yang berada kat sekeliling aku..

Penat beb.. Ada lagi keje aku xsiap sebenarnya..macam biase.."Procrastinate"...Tangguhkan lagi selagi aku leh tangguh..Pastu annti pulun buat sume dan jangan sampai aku "Comatose" dah ar..haha.. 2 perkataan baru yang diajar kepada aku.. Aku xkan lupa..

Selamat untuk korang..

0 Response for the "Test"

Related Posts with Thumbnails