~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Jonker Walk (Jalan Hang Jebat)

Esok kawan2 aku sume dah nak balik dah...So malam ni perjalanan ke Jonker Walk..Saje2 nak buang mase, tgk2 awek ke..Mana tau ada yang cun2... Sementara malam masih muda ni, dan hati remaja belia muda ni membara2..So kitorang pun bergerak ke Jonker Walk...

Jonker Walk

Sampai gak kat Jonker walk..Parking punye lah susah nak cari..Kene charge RM3.00 nak parking punye pasal..Xkisah ar..bukan selalu pun kene kan.. So aku ada gak la amik skit gambar buat kenangan..nak beli kamera mahal, mmg xmampu la..So pakai je apa yang aku ada skang..HP Sony Erricsson W910 2.0MegaPixel.. meh gelak reramai..(Kahkahkah)..

Ok berbalik cter Jonker Walk td.. masuk ke kat sini, aku dah rasa macam bukan ada kat msia dah..Rasa macam aku dah sampai ke Shanghai, xpun aku dah sampai Beijing..Cuma cuaca je, cuaca Malaysia..Banyak amoi2 kat sini..Layan..

Ramai gak orang kat sini..Sume sibuk berjalan2 bersesak sesak mencari barang2 yang hendak dibeli..Tapi untuk aku, nope..Aku xbeli pape..Xde pape pun yang menarik perhatian aku..Sume bende nampak macam biase je..Ada la certain certain bende yang aku nak beli (tipu la kalau aku xnak kan)..Tapi aku still xbeli jugak memandangkan poket ku yang kering dan tangki kerete ku kne isi, dia xleh kering..nanti aku susah xbergerak dia..So aku batalkan ar niat..So skang aku cube amalkan pembelian barang keperluan sahaja..Kehendak sume aku tolak tepi.. So beli mne perlu je..

Wow..Dalam ramai2 orang terushar plak aku awek org..Hot jugak dia...Tapi balak dia simple je..Bende ni kadang buat minda aku terbuka untuk berfikir, bagi aku pompuan ni xkisah sgt rupa lelaki agaknye..Ke dorang terdesak kot..Xtaula..Susah untuk aku berfikir macam kaum hawa berfikir..Dorang mesti ada pandangan dorang sendiri terhadap lelaki..Xsume orang mempunyai rasa yang same kan..


Sume barang jualan kat sini banyak yang murah2...tapi sendiri mau ingat la kan..Biasenya harga menunjukkan mutu..So kalau murah, pandai2 la kan..Aku teruskan perjalanan lagi.. then ternampak satu kedai ni..


Pada mulanya xramai orang kat kedai ni..Start je lagu "Survivor" je..Org dah mula berkerumun termasuk aku sekali.. Memang environment jadi meriah tibe2.. Baru aku rasa feel macam mana org pegi clubbing.. Apabila ramai orang menari, laungan lagu yang kuat.. Terasa gak ar bebas kat sane..Seronok..Cume hidup kat sini mmg style barat habis ar..Minum Arak, Rokok, menari.. Well, aku anggap ni pengalaman baru untuk aku. (aku xterikut pun..Aku tau bende tu xelok)

----------------------------------------------------------------------------------------------

Penat berjalan2 lagi..Akhirnya sampai ke hujung Jonker Walk..lebih kurang je tempat ni ngan Petaling Street kat KL tu, xpun Uptown ke..Downtown ke..Sume lebih kurang je.. Still berlaku proses jual beli..Cume barangan jualan kat sini mungkin xsama ngan tempat2 lain..nama pun Jonker walk..So mesti ada barang jenama dorang sendiri...

Sampai satu kedai ni..Dia jual perfume..Man ngan Woman sume ada.Brand pun top2 jugak..Peniaga tu claim perfume dia original... 1ml = RM3.00.. Boleh tahan harga dia..So macam biase..Kitorang pun bau dulu mana2 yang menarik..Macam2 brand dia tunjuk, aku mula tertarik dgn bau brand Davidoff Cool Water.. Boleh tahan jugak baunya.. Sulhi dah beli 5ml = RM20.00 campur ngan harga botol..Aku..Xbeli gak, kuasa poket yang menguasai diriku..

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Banyak bende yang aku fikir.. banyak ragam yang aku jumpa..Sume bende ni buat minda aku berfikir..Dalam dunia ni macam2 org ada.. Ada yang kaya ada yang miskin.. Yang miskin sibuk ngan urusan mencari duit walaupun sedikit..Tapi yang kaya aku tgk poket tebal, dompet penuh note Rm50.. X habis2 berbelanje.. Xkurang pula ngan ragam org yang mabuk, orang yang selalu njoy je.. Dunia ni macam2..

Yang baik korang ambik..Yang jahat ko abaikan ok..

Selamat untuk korang..

0 Response for the "Jonker Walk (Jalan Hang Jebat)"

Related Posts with Thumbnails