~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Pivot Line

Salam buat korang trader2 forex..

Hari ni aku just buat trade macam biase..Cume aku nak tekankan kat sini kepentingan pivot line tu sendiri.. So aku just buat trade untuk pair GBPJPY..Rujuk graf di bawah..

Kalau gambar ni kecik korang klik je 2x untuk membesarkanye..

Untuk kes aku ni, aku trade pada signal untuk sell..So aku target memnag dia dah nak turun..Tetapi jika mengikut spekulasi aku, mungkin graph xkan turun selagi xmencecah dan melebihi pivot line..

First kat sini aku terangkan dulu apa itu pivot line.. Pivot line tu sebenarnye diambil dari data hari sebelumnya (contoh semalam) dah di calculate max and min nye. Selepas tu dapat buat satu pivot line dan kita boleh katakan pivot line ni adalah satu line tgh..

Secara kebiasaannya, graph amak sukar untuk menembusi pivot line. So kalau kita tgk graph tu dah menjauhi pivot line, kebiasaannya ia akan terus menjauhi. Tapi xmustahil graph hanya akan bermain2 dan hanya sideway kat area pivot line..

Seperti kes aku, aku set TP 20 dan SL 100.. Graph menghampiri pivot lain tetapi xmencecah lagi.Aku buat trade sell..Dengan harapan graph akan mencecah dan menebusi pivot line dan terus jatuh menjunam.

Tapi selepas beberapa jam aku tgk, nampaknye spekulasi aku salah. Ni disebabkan apabila graph tu sampai je kat pivot line, dia sideway dan terus mencapah naik sehingga 100 pips dan mencecah SL aku. Well.. taakulan yang salah lagi..

Aku rugi 100pip bersamaan dengan 11k USD.. bahye permainan macam ni.. So korang leh nampak kepentingan pivot line tu sendiri kan..Jangan mudah terpadaya ngan pergerakan graph. Ikut kata hati, permudahkan dengan aplikasi ilmu.

Selamat untuk korang..




0 Response for the "Pivot Line"

Related Posts with Thumbnails