~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Kerja ngan awek..

Dulu pas abis skolah duk tggu result SPM nak kuar , memasing duk sibuk nak pegi carik keje.. Orang lain dah muak dah gi keje pk nak cuti je, aku ni lak tak sabar-sabar nak merasa camne nak keje..(Budak baru nak up)

Time tu nak ar jugak merasa camne pegang duit sendri, ni x..Selalu cukup bulan je bapak bagi dah duit. Hulur tangan je dapat duit..

"Ayah nak duit.."(hulur tgn kanan sambil mata bersinar)
"Nak watper?"
"Aa...Saje nak baling2.."

Pelempang la dapat. Try ar korang buat camtu..

So aku pun gi jumpe ngan member aku..Aku duk pakat ar ngan Maatz..Dia ni member aku sejak skolah..Walaupun aku skolah xsame ngan dia, aku lak leh pindah gi skolah teknik yang berbatu-batu jauhnye dari rumah aku ni..Member2 aku yang lain ar duk pekenalkan aku ngan Maatz ni..Dia ni sempoi..Ajak borak xde hal..Ajak lepak sampai dia xbalik umah pun ader..

Maatz yang macho (Puji skit je..Jgn lelebey)

Pernah gak sekali , dua minggu dia xbalik umah duk melepak ngan aku..Nyaris jadi kes polis..

*************************************************************************

Nak jadikan cter..Camni..

Mak bapak aku duk kat penang sebab bapak aku pun dah kene transfer keje kat sane..So pas 2 minggu barulah parent aku nak balik Klang..Aku lak buat alasan nak isi borang nak amik cop kat skolah ar, nak isi borang ar...Tu pasal xnak ikut gi penang..(baikk punye alasan gua buat tiket nak melepak ngan member2)..

Jadi bila rumah dah xde mak bapak, so aku dah bebas macam burung lepas dari sangkarnye.. Apa lagi, habis sume member aku roger duk berkumpul melepak kat umah aku..Dorang pun reramai xbalik ke rumah..Banyak lah jugak bende jahat duk berlaku kat umah aku ni, tapi xde hal..Normal ar bagi bebudak laki yang baru nak kenal dunia ni..

Aku duk baring depan TV ngadap cerita yang xde makna sangat..Terasa cam nak borak ngan Maatz bile aku tgk dia lesu je duk sandar kat kaki sofa tu..

"Maatz ko xnak balik umah ke wehh..Lama dah aku tgk ko lepak kat umah aku nie..Kang xpasal-pasal mak ko cakap aku culik ko lak..Aku xmau tetibe polis datang tangkap aku sebab culik ko..Dah dekat seminggu kot ko tido kat umah aku..Aku xde hal, tapi ko ar.."

"Xde pehal la..Tapi tadi aku ada call abg aku..Dengar macam bapak aku nak buat report polis je.."

"Wehh..ko jangan buat hal..Aku dah ar suci bersih tanpa rekod buruk kat polis..Jangan bikin hal beb"

Sambil duk cucuh Surya Kretek sebatang kat mulut..


"Fuhh... (sedut kretek) .Rilek ar..Xde pehal tu beb..Aku tau dah, mesti abg aku tu buat citer punye..Xkan ar sampai nak report polis sebab aku xbalik umah..Lawak ar..Aku ni bukan bebudak"

"Keh keh..Ingat kiter ni bebudak ke wehh..Lantak ar dorang Aku lapaq ar..Ko xnak masak ke..Gi ar masak..Lapaq ar doh..Dari pagi aku xmakan ni.."

Maatz pun gerak gi dapur mencari 2 bungkus megi kari. Rasa camni bila lapar, dan untuk bujang yang berjauhan dengan famili rasa nye megi adalah pilihan terbaik di kala poket pun kering ngan duit..

"Xleh jadi ar camni Maatz..Aku rasa kene cari keje jugak ar..Duit makin lama makin kering dah ni"

"Aku memang plan nek keje bile tgk Epin pun dah start keje kat Jusco tu..Aku ingat jap gi kita gerak gi Projet Destina (Stesen minyak) tgk kat situ mana tau ada keje kosong.."

"Erm.Macam bagus je idea ko tu...Nanti kita tgk ar sane.."

Pap...Pecah 2 biji telur ayam masuk dalam periuk megi tu..Dikacau rapi bagi menyedapkan lagi megi yang dimasak..Kalau diikutkan sume bende nak di masukkan dalam megi tu, tapi bile tgk ada telur je..Tu pun jadik ar...

"Ok siap...Jom makan..."

"Cun..Lu memang terbaek.." (Sengih lapar)

Sengal jugak kadang aku pikir bile si Maatz ni sanggup duk lepak ngan aku sebab nak temankan aku..Dia tau aku duk sorang kat umah..Tapi aku xkisah sangat, sekurang-kurangnye dapat ar gak melepak..

************************************************************************

Projet Destina (Google)

Sampai Area stesen minyak.Ada jugak terpapar iklan "jawatan kosong dikehendaki segera".. Dah macam mee segera lak, jawatan kosong pun nak segera..kadang bende kat dunia ni macam dah xberape betul..Pe membebel ni...

"Apa tggu lagi Maatz..Mari kita masuk dah menyelesaikan hajat kita ni.."

Aku ngan Maatz pun masuk dengan muka cool macam customer nak beli barang..Nampak dalam tu ader beberapa orang duk pelantak megi ngan nasi lemak..Awek cun menjaga counter bernama Ana...Tertera kat name tag dia..

"Ye Encik..Apa saya boleh bantu.."

Wahh berbudi bahasa sungguh...Kalau jadi awek aku, xdapat bayangkanlah.. Comfirm aku xmau cari lain dah..

"Woi-woi pie..Berangan mende"

"Owh sori.. Aa..Saya ngan kawan saya ni dtg nak mintak kerja..kat luar tu macam ada iklan jawatan kosong kan"

"Owh..Sebentar ye cik.."

Awek tu sibuk cari-cari dalam laci borang permohonan aku rasa..Xkanlah borang nikah kawin kan..

"Maatz, kalau dapat keje cni, tolong tacklekan awek tu untuk aku.."

"Cis ko...Jangan berangan ar..Dia tu aku punye ar.."

"Ceh..belum pape dah kecoh..Diam-diam"

Awek tu pun datang ngan borang permohonan kerja..Ngan muka yang comel dan ayu dia pun tersenyum..

"Encik, isi dulu borang permohonan ni..Pastu hantar pada saya..Pihak kami akan call encik selepas borang diteliti."

"Owh camtu..Amboi skemanya..Macam baca dialog je...Ok2..Kami isi dulu lah borang ni.."

Awek tu dah memalu sampai blushing skit muke..Merah2.. Ape pun tetap comel.

"keh keh.."

Maatz buat senyum kude dia tu kat situ..Ceh.Setelah siap isi sume borang ngan apa sume maklumat dia nak..So kitorang pun nak beredar..

"Sila ambil cik..Borang ini semua kami telah isi dan hanya menunggu pihak cik untuk menelitinya.."

"Woi-woi..Dah2..jangan kacau awek tu.."

"Hehe.." (Maatz menyakat)


***************************************************************************

Dah 3 hari berlalu..Akhirnya dapat jugak panggilan dari pihak Projet Destina..Tapi aku rasa bukan awek tu yang call sebab bunyik pun dah sore jantan pastu dia suruh untuk datang interview..memang xpegi la aku, xcair langsung ngan sore jantan tu..kalau awek tu yg call mau gak semangat aku nak gi..

Kesudahannye aku memang xpergi interview tu sebab atas dasar keluarga aku yang xmembenarkan aku bekerja pas SPM..So masa untuk melepak..

Rezki ko Maatz, ko dapat jugak kerja kat situ..kasi adjust itu awek ar, jangan lupe..

Citer lame..
Selamat untuk korang..



11 Response for the "Kerja ngan awek.."

  1. Rara says:

    amboi..ade awek laju je eh.. ^_^

     
  2. hehe,awek tu kan tarikan..tu pasal kat kaunter2 slalunye awek yg jage..

     
  3. Tekel x nak, suh kawan tolong ejaskan pulak..haha

     
  4. hehe..taktik tu beb...suh adjust dulu..baru masuk next step..

     
  5. zool says:

    biasalah tu zaman muda.. sekarang dah matang mesti gelak bila tengok zaman jahiliah dulu kan

     
  6. btul tu bro zool...time zaman jahiliah tu sume nak cube

     
  7. NAJ HEBAT says:

    cis... poorah!

    haha..

    dpt tak tackel awek tu??

     
  8. mane nak dapat naj..time tu bebudak lagi..mane awek tu nak..

     
  9. Nas says:

    ehehe,,,ko isap gudang garam ker? nmpk cm pelik jer...ehehehe

     
  10. erk..aku xisap rokok r bro..tu member aku yg hisap..

     
  11. alin says:

    hahahaha...

     
Related Posts with Thumbnails