~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Penting ke jaga hati org??

Duk melepak hujung minggu berseorangan camni, aku memilih jalan terbaik untuk tidak terlalu bosan adalah dengan menoton TV.. Alahai apa lah lemah sangat aku rasa bila tgk citer Melayu ni..Ok. Bukanlah aku ni anti cter melayu, kadang tu aku layankan jugak..Cume jalan cerita kalau asyik-asyik tunjuk orang baik tu baik giler tahap gaban punye baik..Pastu yang jahat tu punyelah jahat (kalah setan). Boleh ke benda camtu korang applied kat dunia realiti camni?

Jahat cam setan...Syial..

Cube agak2 korang fikirkan balik..

Kalau aku tengok pada sekeliling aku pun aku dah boleh nampak dah.. Bende ni aku xnak ar point pada sesape kan, cume buat tauladan ar skit. Tauladan untuk aku sendiri sebenarnya, untuk tidak jadi terlalu baik.. Bukan ada pepatah ke "buat baik berpada-pada" So kat situ dah boleh nampak dah... Kalau korang nak buat baik pun ada had nye jugak..

**********************************************************************

Ok cukup untuk Intro..Nanti pepanjang korang bosan pulak betul x..

Kes cam tu sama lah jugak dengan menjaga hati.Memang dah jadi fitrah dah sebenarnye bila kita hidup ni, mesti nak jaga hati orang lain.Same cam dalam TV tu, yang baik tu punyelah baik jaga hati sume orang. Bukak mata sikit, untuk dunia zaman skang ni.Aku rasa susah ar nak applied bende camtu.. Sebab apa yang aku nampak, walaupun korang asyik nak jaga hati orang, jgn lupa korang sendiri dah abaikan hati sendiri..Orang skang nak ke jaga hati korang??

Kalau betul ada awek cmel jaga hati aku cukup rapi camni..Tangkap lentoq ar..

Bagi aku simple je..Orang kalau jaga hati aku dan boleh respect aku..Aku akan jaga hati orang tu balik..Orang baik dengan aku, aku akan baik dengan orang tu balik.. Tapi sorry ar beb..Kalau orang dah start x reti nak jaga hati aku, aku pun akan balas bende yang sama jugak..Aku ni bukan nye sempurna, jadi bagi aku hati aku pun nak kene jaga jugak..kalau aku sendiri xjaga hati aku, korang nak jaga?? Susah kan..

************************************************************************

Bende ni sume kadang depend pada persekitaran hidup 'dia' ngan individu tu sendiri.. Mungkin dah memang ditakdirkan Allah bagi hidup dia senang, mak bapak dia kaya..Apa dia nak senang je dia nak dapat an.. So senang2 je ar dia nak berlagak sakitkan hati sape2 pun dia nak..So aku tak kisah ar..Kalau dah mmg tu rezki kau, tapi xperlulah berlagak xtentu pasal kan..

Bagi aku..

Kalau korang dah hidup senang, pastu dah start berlagak..Tu korang punye hal..Jangan kacau hidup aku sebab tu sume pinjaman dari Allah je beb..Kejap je kalau Allah nak tarik balik.. Pinjaman kan, so kalau dah pinjam nanti nak kene pulangkan balik..jadi kenapa nak berlagak pada benda yang kita pinjam..

Walaupun aku keseorangan aku akan cuba bangunkan diri aku balik..

Kalau aku nak lawan memang aku xmampu beb..Sebab hari ni hari korang... Korang di atas... Xpe..Aku dibawah, masih boleh hidup sendiri lagi.. Biar aku hidup ngan cara aku.. Sebab dlm dunia ni ramai lg orang yg ader yg sanggup bergembira dgn aku..Bersusah dgn aku.. Korang leh teruskn dgn kesenangan korang tu..

Aku akan bgn..

**************************************************************************

So yg penting jaga lah hati korang tu dulu beb..Dlm dunia ni dah x ramai dh org yg baik2 mcm dlm drama tu..Kebanyakkannya semua pentingkan diri... Bila dorg susah, dorg carik kau..Bila korang susah? Ader ke orang2 yg korang tolong tu dtg bagi bantuan..

Xde kan..

Dunia ni dah start ajar kita untuk try hidup survive sendiri..kalau x mampu survive, memang tersungkur ar beb..So kuatkan diri.. (Ni aku bg nasihat kat diri sendiri)

Heh.. Ada bukak minda skit x? Ke korang rasa aku salah..Kalau aku salah tolong perbetulkan ye..

Selamat untuk korang..

6 Response for the "Penting ke jaga hati org??"

  1. azimask says:

    ada masa kite kena jaga hati orang.. ada masa kiter kena jaga jugak hati sendiri... tepuk dada tanya hati... asal jangan cari musuh sudah.. ok.. :D ...

     
  2. btul tu mimi..tpi tgk r hati sape yg kita jage tu...huhu... hati sendri penting..

     
  3. Hmmmm.. Survival diri itu perlu ade.. Dalam hidup, kita number 1.. Apa-apa pun, kena fikirkan diri sendiri.. Tapi ade juga keadaan kita kena berkorban dan pentingkan orang lain.. Heehee.. :)

     
  4. Rara says:

    dah bukak habis dah minda ni ^_^ maseh. entri dah mula ade motivasi diri.

     
  5. penting tp kdg2 hati sendiri pun kne jaga..huhu

     
  6. hati sendiri pun penting jugak..kalau asyik nk jaga hati org je, tu yg ada kes makan hati tu..hehe
    betul la ckp ko tu..

     
Related Posts with Thumbnails