~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Tersilap mandi

Hari ni adalah hari yang peluh sebenarnye..Dengan harapan tgh hari tadi aku dah berjaya menyiapkan wiring untuk motor, tetapi siapa sangka wiring aku menghasilkan bunyi motor yang mengaum macam xcukup kuasa..Troubleshoot punye penat sehingga mengeluarkan peluh terakhir dah macam pegi membanting tulang untuk mendapat beras lah pulak.. Tapi aku yakin xseteruk tu sebenarnye.. Respek pada sape2 yang tanam padi..

Jadi penat petang tu aku sudahkan ngan mandi..

Kalau nak gi mandi ni, macam biase ar kan..bile tgk hari dah nak makin gelap.. Maghrib pun dah nak masuk, time tu jugak ar baru aku dengan malas-malas nak gi capai towel yang tergantung tu, bukak suar slow-slow campak kat tepi katil..Pastu debush....Masuk toilet..

**************************************************************
Tempat mandi gua..

Cter kes pasal mandi ni, teringat aku time skolah menengah dulu..

Memang aku ni sebenarnye jenis yang akan bangun sendiri dari tidur..Jarang lah mak aku yang kejutkan aku bangun dari tido..Selalunye, kalau pagi-pagi tu aku sendiri akan bangun dan kejutkan semua orang..Selalunye aku xkejut dorang dulu, aku akan gi mandi pagi dulu pastu baru la nak kejut dorang..

Sebab mak aku akan siapkan sarapan selepas aku siap mandi..Lagipun malas ar nak kejut dorang awal pagi sangatkan..Ayah aku pun, aku kejutkan jugak, kalau x sape nak tolong anta aku gi skolah.Sekolah punye la bagak jauh kan..So memang dah menjadi rutin aku hari-hari camtu lah..

Ader lah satu malam tu..

Disebabkan penat yang teramat sangat selepas aku bersukan petang tadi..aku pun dah xleh nak tahan dah kelopak mata aku ni.Asyik nak terpejam je..So, aku pun gi masuk tido awal..Memang aku tgk jam kat dinding..

"Haa..dah kul 8malam..Tido jelah..Xlarat dah mata"

Otak aku memang dah set dah nak bangun pagi esok sebab nak gi skolah..Kalau xbangun kang, comfirm cikgu mengamuk kalau aku pontengg nanti.Xmau ar.. (Time ni otak aku ni suci lagi..Fikiran baik-baik je)

Sedang enak aku tidur, tibe-tibe aku terjaga..

"Eh kul bape dah ni.."

Aku tgk sume mak bapak aku dah bangun dah...

"Awal pulak dorang bangun ni..Comfirm dah terlewat.."

Aku pun xtunggu mase yang panjang terus je bangun dari katil.Aku capai towel dari ampaian, cepat-cepat lari ke bilik air..Dalam otak aku memang fikir aku dah lewat dah nak gi skolah ni..Tgk tadi bapak aku dah bersiap dah. Selalunye dorang ni tidur lagi..

Debush debush...

Siap je mandi aku terus masuk balik bilik aku cari baju uniform sekolah..Aku xgosok lagi baju ni..Terus capai iron board ngan seterika..Aku pun seterika baju skolah ngan care paling cepat.. Siap je seterika, xsempat nak menunggu, baju tu tgh panas-panas lagi pun aku terus je pakai.. Siap baju skolah aku pun sarung seluar skolah..Lengkap lah sepasang uniform skolah aku pakai..

Comey je seterika..

"Haa siap pun..Nasib baik sempat nak gi skolah.."
"Sikat rambut smart-smart, kasi belah tgh camni..baru hensem..Pacak skit.."

Dah siap sume, aku pun keluar dari bilik ngan hensem-hensem..Mak bapak aku dah memandang aku tajam..Sume mata memandang kat aku..

"Eh nape pakai baju sekolah ni" Mak aku tegur..

"Laa ma ni..Dah tentu la nak gi skolah..Orang dah siap dah ni.."
"Ko ni ngigau ke mende..Cube tgk jam tu skang kul bape...Baru je pukul 1pagi.. Nak gi skolah ape, skolah xbukak lagi.."

Aku dah mule risau dan pelik..Memasing pandang aku semacam je..Aku pandang jam kat dinding..

"Aduhh..Syiall...Baru kul 1 pagi...Nape Ma xbgtau tadi..orang dah siap mandi dah..."
"Laa mana Ma tau kau mandi sebab nak gi skolah.."

Muke aku dah masam sememeh dah..Habis kene bahan aku sekeluarga..Terjuih je bibir sejengkal ke depan..memnag kene gelak kaw kaw punye...Cehh..

Apa kes gua leh silap mandi..

Selamat untuk korang..

10 Response for the "Tersilap mandi"

  1. syazwan says:

    ya rabbi... ==' ape kes ni ..adoiyai.saba je la.haha~guling2!

     
  2. hahaha..kes kau ni mengingatkan kepada kes aku jugak..nanti aku ada masa, aku tulis lah ek.. kau baca.. hehehe...aku pun malu..hihihi..

     
  3. ellis dtg spray shieldtox b4 tido..ekek..

     
  4. kehkehkeh..itulah akibat kalau mamai beb..

     
  5. Areef says:

    Salam,

    citer aku lak, aku tido lepas asar sebab kepenatan gak.tetiba aku tersedar,aku tengok keadaan seperti hari dah siang (setelah malam).kelam kabut bangun n cakap kt mak aku,nape tak kejut aku terlewat bangun nak pegi keja.rupa2nya baru nak maghrib,hehehe...tulah tak elok tido lepas asar...

     
  6. ninaneno says:

    aku pun penah jadik camni...

    memang padah la tido petang2 zaman duduk asrama dulu...

    sekali terbangun time maghrib... dengan tak pegi surau segala... tengok blok dah kosong... suasana plak macam dah pagi2 tu... terus pegi mandi segala...

    terserempak ngan membe tak gi surau gak... dia dok pelik apsal aku siap2 macam nak pegi kelas...

    hoh... malu sekejap dowhh...

     
  7. Neo says:

    Testing

     
  8. testing

     
  9. Mis Erika says:

    ngiahahahha..ada jgak kes camni..hihihi :)

     
  10. kehkehkeh...memang tu ar yang jadi...wakaka

     
Related Posts with Thumbnails