~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

7 Jenis Cinta..

Cuti yang dah berlalu dan semakin habis..Keadaan aku yang agak xterurus bila cuti ni, so aku xnak semakkan kepala..Asyik duk makan je bila kat rumah ni, risau aku camni..Aku kene kembali semula ke Melaka, supaya badan aku xdimanjakan dengan kesenangan tanpa buat apa-apa kerja.

Makan tido je, kalau hari-hari nanti aku bengong..

Kira bertuah gak aku ada sem khas ni.Sekurang-kurangnya masa aku tak terbuang camtu je kan..

Aku selongkar balik PC lama aku..lama dah aku xberamah mesra dengan PC aku selepas aku ada Laptop nie..Duk ushar-ushar, nampak gambar-gambar lame..Perghh..Touching beb...Ada ar beb gua jumpa something..


Pasal Cinta..

***********************************************************************
Cinta..
Baru aku tau beberapa jenis cinta yang ada...

1) Cinta Pertama
2) Cinta Pembimbing
3) Cinta Menggoda
4) Cinta Berbeza Status
5) Cinta 3 Segi
6) Cinta Si Penyelamat
7) Cinta Dan Usaha

Jom ushar jap..

Cinta Pertama..

Orang kata Cinta pertama ni ar paling korang xleh lupe punye..Selalunye cinta pertama ni mesti time sekolah-sekolah dulu..Time tu ar korang2 dah start berubah hormon, yang lelaki dah mula nak pandang bebudak pompuan, same ar gak ngan budak pompuan..Asyik nak ushar je kan..Time tu la baru nak akil baligh, tapi otak xmatang lagi..


Time tu mule ar pasang angan-angan nak kawin..Menggatal ar...Wakakaka..tapi tu zaman dulu aku rasa ok lagi, setakat pass2 surat ikut member..Pastu ajak ar nak jumpe..Makan sesame kat kantin..Giler ah 'caring'. Tapi bebudak skang, aku rasa agak merisaukan skit..Dorang dah advanced, xpe..Tu cter len kali ekk..

Ader orang kata , cinta pertama ni kadang kala boleh berubah seiring dengan waktu. So pandai-pandailah merawat bagi sentiasa segar..First love never dies.. Betul x? Mesti korang ingat ar kalau first love. Yang pertama belum tentu yang terbaik, tapi yang terakhir selalunya yang terbaik.

***************************************************************************
Cinta Pembimbing..

Cinta jenis camni selalunya orang pompuan ar yang selalunye rase..Bile tgk lelaki tu jenis caring lak, pastu selalu lah membimbing ke jalan yang benar..(Ceh ayatt...). Comfirm ar tangkap lentoq... Cair meleleh je nanti..

Selalunye orang pompuan ni akan anggap laki tu macam 'Guru' dorang ar..Ye ar, bile jumpe laki yang senang nak talk..cakap pun cool je kan..Bila nak sharing masalah pun, dia leh jadi good listener, pastu leh lak bagi pendapat.. Memang terbaekk ar mana pompuan yang dapat berdamping ngan laki jenis camni..Betul x..

So pepandai ar carik, laki camni serius masih wujud kat alam muka bumi ni...

************************************************************************
Cinta menggoda..

Cinta jenis camni, bile korang suke kat seseorang ni, seboleh boleh korang cube gak nak dekati dia..Wlaupun Si Dia xberape suke korang, tapi at least korang dah try kan.. Try ar camne pun. lame2 lembut gak hati yang keras kan..

Macam analogi air..Sekeras2 batu pun, kalau setiap masa setitik air menitik atas dia, satu masa nanti batu tu akan melekuk jugak...So jadikan ar analogi air ni, walaupun lembut tapi mampu melembutkan batu yang keras..


Selalunye, cinta jenis ni, walaupun korang dah ditinggalkan, tapi korang still menunggu dengan harapan Si Dia akan kembali..Tapi jangan ar pulak korang nak frust menonggeng.. Ramai lagi laki ngan pompuan ada kat luar tu..Yang comel, yang hensem...

***********************************************************************
Cinta Berbeza Status..

Yang kes camni selalu kot ada dalam drama..Xkisah ar drama melayu ke, tamil ke.Same je kot.. Hati korang nak kene tough ar bila dapat cinta kes camni.. Hati kalau xtough, memang xkan tahan lama ar bro..Leh say sayonara ar cepat2..

Camne nak buat, agak2 kalau korang memang xtahan telinga asyik kene perli je..Tu aku xleh nak tolong ar..Tapi kalu dah memang loving korang tu kuat gler.Kira dah leh challenge ngan Romeo & Juliet tu xkisah ar..

Tapi korang kene ingat, mcm mana pun hati manusia ni lemah.Senang je nak berubah..Memula time nak loving2 tu mungkin ok ar, tapi kalau dah lama tu, silap2 leh pisah..SO pepandai ar korang nilai tahap cinta korang tu tahap mana..

**************************************************************************
Cinta 3 Segi..

Adehh..Ni lagi parah.. Ok aku bagi korang satu kes ar..


Sorang laki, 2 awek.. Bayangkan korang dah ada awek.. Tetibe datang lak lagi sorang awek..hati korang dah x tentu nak pilih mane.. Setia tu memang ader, tapi korang pun xsanggup nak lepaskan dua2..Boleh ke korang bercinta sekali dua?

Parah beb macam ni..Tu ar aku kata hati manusia ni berubah2..Cinta tu luhur, xsalah..Cume hati tu, bila dah datang 2 cinta, bagaimana nak menanganinye..Susah kan..

***************************************************************************
Cinta Si Penyelamat..

Ok bab cinta camni simple je.. Contoh ar..Korang suke kat sorang awek ni kan.. dengan hati yang tulus ikhlas, comfirm korang akan cube nak buat apa pun asalkan awek ni hepi.. Kalau dia dalam susah ke, pergi lah tolong dengan hati yang ikhlas..Wlaupun xmendapat sebarang balasan, sekurang-kurangnye dengan menggembirakan hati seorang gadis, hati korang pun dah cukup lega dah..


Apa apahal pun pk positive..Dpat tengok senyuman seorang gadis pun bukankah itu satu kebahagiaan..

*************************************************************************
Cinta dan Usaha..

Ni senang cerita..

Korang minat kat sesape tu, cube lah usaha dapatkan.. Janganlah nak tggu orang datang meminang je.. Duduk kat umah ingat jodoh tu leh datang sendiri ke..Xde camtu kan..

So gerak skit ke luar, carilah jdoh masing2..Sesungguhnya yang terbaik tu untuk korang..Sume dah ditetapkan kan..Yang penting korang yakin, jodoh tu tetap ada..

Apa yang pasti..cinta Yg Agung itulah kekal abadi.. Cinta manusia bermusim..Sayang manusia tiada abadi..Kasih Tuhan tiada bertepi.. Sayang Tuhan janji Nya pasti.. (Jujurnya ayat last ni aku copy paste)

*****************************************************************************

Ya Allah...
Senyuman tu. Aku rindu senyuman tu...

Selamat untuk korang...

7 Response for the "7 Jenis Cinta.."

  1. Botak says:

    Biasa ny ending tentu cam x best...
    Sbab tu sampai skrg xde awek...
    Bro, cari kan aku awek...
    hohoho... :))

     
  2. Rara says:

    cinta pembimbng dan cinta pertama pernah ku rasa . sekarang dah lame xrase ape tu cinta

     
  3. Azizul: nak awek ke bro... kene up skit usaha tu..huhu

    EV: dah lame xrase apa itu cinta..ciannye..

     
  4. the truest of true love...
    cinta kerana Allah...

     
  5. pehh..lu silap bro cerita pasal cinta..mana info lu ambik ni?

     
  6. aisey..gua jumpe info lame2 dalam PC gua..xtau mana datang info tu..sori ar kalau xbetul..masing2 ada pendapat masing2..kalau rase xbetul sile abaikan..

     
  7. ok2!!..esok pagi lu tgk entry gua pasal cinta..lu jgn tak baca pulak..gua buat entry 'cinta' sebab lu cabar gua..gua pantang di cabar

     
Related Posts with Thumbnails