~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Apa kes locker aku..

Sikit punye ok ini hari dapat gi kelas half day je..Terima kasih bebanyak la jugak kat Incik lecturer yang membenarkan kami untuk tidak menghadirkan diri bagi sesi petang..Yeah!!..Dah terpk dah dalam pale otak ni, petang ni adalah masa untuk aku tidoq..Mari tidoq..

Sampai ke bilik hari ni aku duk ushar je locker kain aku yang berwarna coklat kene ar dengan bilik aku selaku lelaki..Hari ni kecondongan dia amat membimbangkan..Mungkin dah xdapat tahan kot ngan kapasiti yang aku duk sumbat dalam locker kain tu..Nampak sangat dah macam uzur bebenor la pulak..Mana tak nye, apa kejadah alam sume pi sumbat dalam tu..

Hari ni tahap kemalasan aku dah berganda, jadi malas la pulak aku nak pergi uruskan locker kain ni.Tolonglah bagi aku satu hari ni rehat jap..Tolonglah..

*****************************************************************

Memang xleh lupe ar pengalaman aku ngan locker kain ni..

Dulu, mase memuda (skang muda gak) time tu duk umah sewa kecik skit...Walaupun bilik aku, aku sorang je duk, tapi ruang yang agak sempit dan minima je..Jadi posisi locker kain tu memang berhadapan betul-betul tempat aku port tilam..Baekk punye..

Macam biaselah jugak, kapasiti locker tu aku pi sumbat habih sume benda bercampur ngan boxer, spender, baju bajuan, sluaq, kain pelikat sume..Kalau aku duk pi timbang ni mau berkilo-kilo baju aku..Belum cter kalau aku open kat luar kasi jual bundle..Mau laku sume barang..(Ceh itu tidak)

Jadi tgh sedap aku landing badan..Kepala dilapik dengan bantal yang empuk, tangan kanan buh atas pale, kaki bersilang sambil goyang-goyang tanda senang hati.Cicak atas siling pun kurang berbunyik, kedengaran bunyik bebudak lari larian bawah sane tu...

Tetibe..

PUFF...

"Ahh!! Ape ke bende la pulak hempap aku ni...!!" Dunia menjadi sangat gelap..
"Arghh..!!"

Tersentak kejap aku!..Puas gak ar aku duh tolak-tolak benda yang himpap aku.Sume benda lembut cam kain..Time tu memang xpk bende lain dah, asyik teringat aku dah sampai hujung nyawa agaknye..Sekuat hati aku tolak, tepis bende alah ni...Akhirnye dapat gak aku cahaye..Aku berjaya meloloskan diri dari hempapan benda aneh...Punye ar terkejut..

"Ah Syiall...Apa kes locker aku nak jatuh plak..!"
"Baikk punye hal...Xde angin takde ribut boleh plak jatuh time aku tgh tidoq..Kuang asam punye locker"
"Habih berselerak sume barang...Ceh.."

Puas lah locker aku muntahkan sume aku nye baju-bajuan ngan ape bende haram jadah sume dia pi buang atas tilam..Jenuh lah jugak aku nak kuaqkan dulu bebarang..Pastu cabut dulu kain dia yang dah uzuq, pastu aku kukuhkan lagi kaki locker ni..

"Tulah.Padan muke aku pi beli lagi barang murah.."

******************************************************************

Tu sume kes lame, mase memude dulu..Tapi mengikut pengalaman aku ni, kecondongan locker aku sekarang ada memungkinkan sejarah akan berulang kembali..(Itu ya..). Tapi aku abaikan dulu, leh tggu lagi kan locker.. Meh aku blogwalking jap...

Tetiba..

PUFF...

"Shitt!!..Memang aku dah agak bende ni nak jadi..."
"Xleh ke bagi aku rehat ini hari.."

Baru je tadi aku duk terpk pasal locker ni, xpasal-pasal jadik bebetul..

Terima kasih sebab tak jatuh atas aku.

Seperti yang aku jangkakan, hari ni locker ni jatuh betul2 sebelah tilam aku, time tu pun aku tgh sedap melandingkan diri...Terbaekk.. Tapi kali ni bagus skit, dia tak menghempapkan aku macam kes yang dulu..Dia landing part lain..Bersyukur dulu..Alhamdulillah..

Macam biaselah jugak kan, bile dah jatuh locker aku ni, takkan nak buat bodoh je kan..Nak xnak, terpaksa ar aku kurangkan tahap kemalasan aku tu menjadi tahap minima...

"Bangun Neo...Kasi beres ini kerja..Haiya..."

Macam biase memula kasi kuarkan sume isi perut locker tersebut...

Baju-baju yang aku gantung habis berselrak kene muntah locker..Cehh

Ok locker..Mari aku servis ko skit..Kaki ketuk empat-empat kaki..Ketuk situ, ketuk sane...Kasi ketat sume part..Biase ar kalau dah guna locker murah yang aku pi beli kat Medin tu mana nak dapat kualiti sangat kan..Pakai pun plug and play je..Sume pun plug in dah macam mainan la pulak..

Dalam proses nak membaik pulih...

Sudah kembali kepada sedia kala

Berpoluh jugak la pale ni nak gi siapkan balik locker ni.Walaupun kondisi dia xberapa bagus, tapi boleh lah jugak kalau nak tampung beberapa bulan lagi..Lagipun sume ni depend pada tahap kecondongan tu jugak..

*********************************************************

Neo..

Xyah dah sambung tido..Dah habih berpenat ni...Tggu jap poluh ni kering jap gi pi mandi...Adoihh ponat..

"Neo gi beli locker kayu ar..."
"Wak lu...Mane nak cekau duit.."

Selamat untuk korang..

11 Response for the "Apa kes locker aku.."

  1. Sya Isya says:

    locker sya pun tumbang gak tahun lepas. balik dari kerja je tengok dah macam highland tower runtuh dah..huhu..

     
  2. Lucy S. says:

    ntahkan loker tu berhantu! aiyok!

     
  3. tu la pasal..ini kes sudah 2x woo dalam hidup ni...sejarah mungkin berulang...ni kes pisang berbuah 2x ar ni..

     
  4. Unknown says:

    isi la barang berat2 kat bahagian dasar tu, duit syiling ker..keh2~ ;P

     
  5. isi syiling ek..bnyak nk isi cmtu..huhu

     
  6. Rara says:

    kasi paku sket locker tuh ^_^ locker pun nak kuruskan badan juge.tuh pi muntah~

     
  7. sillyloo says:

    dalam bilik pon leh ribut taufan :p

     
  8. ev: kalu paku habis retak lantai...kehkehkeh

    sillyloo: ribut dlm bilik..kehkehkeh

     
  9. amin says:

    locker dah mencapai tahap keuzuran tuh!,,bagi lah partner menyokong barulah teguh..

     
  10. ┌─┐ ─┐
    │▒│ /▒/
    │▒│/▒/
    │▒ /▒/─┬─┐
    │▒│▒|▒│▒│
    ┌┴─┴─┐-┘─┘
    │▒┌──┘▒▒▒│
    └┐▒▒▒▒▒▒
    └┐▒▒▒▒┌
    Peace no war...
    Selamatkan Palestin.. Tanggungjawab Yang Wajib Ditunaikan ... Selamatkan Gaza!
    Ratusan ribu rakyat Palestin berada di ambang kebuluran..

    Misi KeAmanan dari kami…
    http://firestartingautomobil.blogspot.com
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Sorry bebanyak agak ketinggalan lah banyak entry kamu... coz banyak hal sibuk ngan bagai-bagai urusan lah... Sorry...

    nasib baik loker tu ringan kalau loker besi mau tak bangun sebulan

     
  11. Daleela says:

    hahahha.. belila kat IKEA.. jgn beli kat TESCO.. hehehhe

     
Related Posts with Thumbnails