~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Tangan ku pelik!!


Setelah seminggu duk perabih bengkel Pneumatic ngan PLC..Jadi kita berhujung minggu lagi..Tapi Aku ni xlupa ar sebenarnya masih banyak lagi kot bengkel2 yang aku harus harungi untuk semester pendek ni.Tapi xapa, sedangkan kude leh berlari hari-hari..Xkan aku yang manusia biase ni xleh gi bengkel hari-hari..apalah sangat kan.Bengkel je pun.. Tengok jap jadual...Haa, bengkel electronic.. Ahh celake ar.. Aku xsuke...

Duk teringat dulu mase first time duk solder2 barang electronik yang amat kocik tu... Tangan aku bagak punye besar... Tangan kanan ready pegang solder, tangan kiri dah ready pegang solder lid.. Tengah elok je parking soldering board atas meja tu, baru je nak solder...Tup..

"Hoi..Yang tangan ang tu duk ketaq-ketaq tu pasai pa?"
"Hah..Aku tgh fokus ni jangan kacau"
"Aik..Main bende kecik je tu..Takkan tangan ang sampai ketaq kot.."
"Sebab kecik ar aku duk fokus nak solder ni"
"Dah 30minit ang duk gitu je aku tgk, solder xbanyak pun"
"Diam ar.."
"Mak Aihh..Awat la burok benarku tgk ang solder" (memang huduh pun)
"Ok wehh aku give up!"
"Ang rilek la weh...Aku melawak je.."
"Tangan aku ni memang xleh ar solder...ko tgk tgn aku ni besar, tgn ang tu kecik.Xpe ar"
"Bukan pasai tu la..Ang xpakai ni pasai pa..Ni ha soldering paste..."
(Arghh shit aku lupe...)

*Garu pale jap...
"Patut la..!"
"Katuq skit pala ang..Bebai x habih2.."

Adehh...Camne la aku leh lupe bende tu..Ptut ar buruk semacam kalau aku solder..Yang dia ni lak, aku dah solder punye banyak.. Dia xnak bgtau aku awal-awal..Lain kali bagitahu esok pun xpe...Cehh.. Ape pun thanks kat member aku..

Tu sume kenangan lama, esok pun aku dah nak start solder dah..Comfirm aku xlupe skill2 solder aku yang dulu...Masa untuk asah skill aku balik..

Tapi...

***************************************************************************

Ntah nape aku rasa hari ni tangan aku ni sengal-sengal je pulak..

So aku pun xde la syak pape, cume rase pelik sikit..Tetibe lak rase sengal semacam je pergelagangan tangan ni..Jangan buat hal beb, esok aku nak solder litar ni beb...So aku pun ushar-usjar jap..Pusing kiri-pusing kanan..Tetibe..

"Eh..Apsal tulang aku yang part area ni besar sangat ar..Cam nak terkeluar je tulang ni..."
"Nape la pelik sangat ni..."

Ni tangan kiri...Nampak cam normal je...

Ni lepas aku genggam..Nampak tulang area tu terkeluar..Eh Cam pelik je..

Hati aku dah rasa lain macam ar...Tangan aku dah nampak cam pelik je..Ni effect apa lak yang jadi kat tulang tangan aku ni..So aku xpuas hati..Aku terus compare ngan tangan kanan..So kalau normal mesti simetri betul x...

Ni tangan kanan aku..nampak serupa macam tadi..Lega..

So aku genggam..Pun serupa..Ada gak tulang yang terkeluar skit...

Jadi sekurang-kurangnye tangan kanan dengan kiri aku simetri..Semuanya normal..Cume aku sebenarnye mencari penjelasan..Kenapa tulang tu macam besar sangat je..Ke aku ni terlalu sensitif pasal bende ni..

***********************************************************************

Jadi untuk memuaskan hati aku, so aku pun try search dalam internet pasal wrist hand..So ada beberapa gambar yang aku jumpe..

Ni gambar xray wrist hand yang normal..Xsame cam tgn aku..

Ni pun position tulang normal..

Kalau refer dari gambar atas tu, aku tgk memang ada tulang yang join dari pergelegangan tu..So xmustahil dia besar skit..Jadi pergelagangan aku dah mula sakit lagi dan sengal-sengal selepas aku menaip entry ni.. Agak2 korang tangan aku ni normal x?? Kalau compare ngan tulang yang normal, xsame ar beb..

************************************************************************

Tangan ni amat penting woaa dalam hidup ni...bayangkanlah bila tanpa tangan, comfirm susah untuk aku melakukan kerja harian..Jadi perlu jaga dengan rapi..Tapi bila melihat keadaan tangan aku yang berlaku sedikit kurang normal, aku dah risau dah..

So korang kat luar tu rasa-rasa tangan aku ni normal kan..Kan...

Selamat untuk korang..

7 Response for the "Tangan ku pelik!!"

  1. Rara says:

    suke dialog utara.hehe..sangat sempoi..tangankuh dah genggam tapi tak tergerak pun bebuli tulang itu.

     
  2. ekk...npe rase cm pelik tgn saye ekk..

     
  3. Aezad PayLay says:

    dun worry la.. thats normal.. aku pnah tgk lg worse dr tgn ko.. tiap2 org ada keunikan masing2..

     
  4. normal ekk..xrisau r aku cmtu..

     
  5. normal..jgn rsaw sgt..

    kalau sudi komen la entry saya..
    bersyukur

     
  6. aku tak suke biskot tu..tak sedap.. hahaha..

     
  7. Anonymous says:

    ehem..traffic jem..pon..pon.. :D

     
Related Posts with Thumbnails