~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Mengidam bila demam..

Bebaru ni tetibe lak aku leh rasa macam dah kene jangkitan virus yang tanpa aku jemput dia duk datang hampir kat aku..

Memula serangan virus tu aku rasa kat area hidung aku.Xleh tahan punye. Asyik nak duk terbersin je.. Achummm achumm... Lebih kurang camtu ar.. Ni dia bagi signal awal, kira virus tu nak duk habaq kat aku ar dia baru je melepaskan serangan pertama. Serangan kedua sat lagi..

Next symptom pulak dia serang kat area tekak..Time ni ar pulak aku rasa tekak aku asyik sakit je.. Minum ar banyak mana air pun, sakit tu xhilang gak..Tapi bila fikir balik salah aku gak, tengah sakit-sakit tekak ni aku still tibai air batu lagi. Maksud aku air yang diisi dengan ais. Tu aku panggil air batu.

Ais yang sedap diminum campur sirap

Bile sakit-sakit camni mula ar tekak aku ni nak makan memacam..Tetibe rasa mengidam nak mentekedarah ayam KFC..Camtu ke..

*******************************************************************

Aku pun gagahkan jugak ar badan ni bangun gi drive kete semata-mata nak jugak carik ayam KFC.. Kebetulan perut pun dah krukk krakk banyak kali..Tau dah..Tu signal nak bagitahu aku yang perut ku perlu diisi secepat mungkin..Kalau ye pun, xyah ar karaoke dalam perut..

Start engine, terus gerak gi KFC..Badan dah panas dah, memang comfirm aku demam ni.. Area kaunter yang jaga KFC tu ada sorang awek yang agak comel..Nampak gaya macam baru bekerja ni sebab ada name tag "Trainee".

Kaunter KFC..

"Selamat petang cik..Selamat datang ke KFC..Apa yang saya boleh bantu encik.. Encik mahu makan sini atau bungkus..?"

Panjang soklan dan ucapan dia tuju kat aku..Kadang suara pun aku xberape dengar, tapi sebabkan part yang last tu aku paham so selamber je ar aku jawab..

"Saya nak bungkus.."

"Ye encik nak makan apa..?"
"Saya nak bungkus ayam ni.."

"Black pepper atau original.." tanye awek kaunter tu..

"Aaa....bagi jelah black pepper.." Sopan je aku jawab...


"Encik nak tambah apa-apa lagi fries, wedges?"

"Erm..bagi saya fries la.."

"Regular or large.."

"Large lah.., Owh ye..Saya nak air strawberry ye.."

"Ohw..Itu saja..?"Sambil dia duk tekan-tekan button kat mesin duit tu..

"Tu je.." aku wat senyum comel..

"Sebentar ye cik.."


Tgk pada cara dia nak ambik pesanan dengan sediakan makanan yang aku order tadi, nampak sangat dia buat keje agak lembap campur lak dengan nervous lagi..Adehh..terase mengelabah awek sorang ni..Ngan aku pun nak gelabah... Rilek sudah...

Xpe..Aku demam..Xkacau..

******************************************************************

Hajat nak makan KFC tercapai..Cume ubat yang aku xjumpa lagi...Puas lah aku pusing-pusing area Ayer Keroh ni duk mencari-cari farmasi yang bukak.Tapi kecewa, sebab hari Sabtu ni cuti sebab birthday agung... So persatuan farmasi-farmasi sume dah buat meeting hari ni xmau bukak kedai sebab dorang tau aku nak datang..Cis..

Bukan rezeki aku nak dapat ubat..Makin lama selsema makin teruk.. Sampai je kerumah, aku duk melahap dulu ayam yang ada ni..

Bismillah..

Terliur lak aku tgk ayam ni..

Allhamdulillah dengan rezki Allah...Tapi still nak mencari ubat selsema sebab virus yang aku duk habaq awal tadi dia dah buat serangan paling dasyat.Dia dah mula melakukan sekatan oksigen masuk kedalam paru-paru..Kesemua lubang kemasukan oksigen ditutup rapi.. (maksud aku hidung aku sumbat)..

*****************************************************************

Ting..!

Tibe-tibe aku teringat,.

"Sebelum ni macam pernah sakit..Rasa nye dulu ada ubat lebih" Cakap dalam hati..

Tercarik-carik lah jugak aku kat locker aku..Kalau ikutkan ada tinggal 4 biji lagi ubat tu.Puas lah aku duk cari-cari, susah nak jumpa..Sebab barang-barang aku banyak dah teralih sebab kes locker ku tumbang, tu yang payah nak jumpe..

"Yess...Jumpe gak ubat yang aku carik.."

Ubat...Tinggal sebijik je..

Memang aku dah jangka, ada 4 biji lagi tinggal.hepi bukan main..Rasa maam dah jumpa kacang dewa dari Dewa Karin..(Opss..Tu cter dragon ball)..

Makan ubat luk..

***********************************************************************

Cuti sabtu ahad ni aku lesu melayan hidung ngan serangan-serangan baru dari cik Virus...Mekasih bebanyak..Len kali kalau aku kene hujan, kene gak gi mandi..Hari tu degil..

Rasekan ar Neo..Padan muka..

Selamat untuk korang..

1 Response for the "Mengidam bila demam.."

  1. Rara says:

    padan muke. ^_^ eh jangan nanti sakit tuh kena balik kat diri sendiri.huhu.makan ubat ye incik!

     
Related Posts with Thumbnails