~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Wujudkah aku??

Bila aku menjalani hidup ni, aku dapat rasakan sebenarnya segelintir je orang yang ada sekeliling aku ni yang tau nak hargai apa yang aku buat..Yang lain tu aku rasa sumenya pun berbaik atas dasar "kawan" xpun sebab "berbudi bahasa" sebab kita kan orang melayu.. Sebab leh tgk, aku selalunye gerak bersendirian..Tapi memang aku xnafikan, ada baiknye aku berdikari untuk cuba hidup sendiri..Tapi kadang-kadang tu ada jugak terdetik dalam hati tu...

1)Duk makan sorang-sorang setiap hari...
2)Duk tgk TV sorang-sorang setiap hari...

3)Bila aku bengang,marah xde tempat nak share..Marah je kat laptop ni...

4)Pergi ke kelas berseorangan..

5)Makan nasi bungkus jela...

6)Tgk world cup sorang...Kalau gol pun xde feel..Jerit jela sorang...

7)Rumah bergelap..Aku xrasa nak bukak lampu pun bila berseorangan camni...

8)On Skype xde sape Online...

9)On YM xde sape Online...

10)Shout kat Facebook xde sape balas.. (Terdesak mencari kawan)


**********************************************************

Bile duk dalam bilik bergelap camni..Aku mencari sebab knape aku jadi macam ni...So aku letakkan benda-benda yang mungkin ada pada aku..Adakah aku invisible sampai orang-orang sume abaikan aku..

Aku xmacam ni wehh..

Kalau nak kata aku ni jahat..


Aku rasa memang aku jahat pun..Cuma kebanyakkan nya aku jahat pada diri aku sendiri..Xde la aku sesuke nak gi pedajal hidup sorang-sorang. Xdelah sampai camtu.Aku ada perikemanusiaan lagi..

Kalau nak kata aku pendiam..

Sambil minum air soya pandang siling atas rumah...Erk... Mana mungkin aku pendiam..Aku borak je ngan dorang..Kalau dorang tegur aku, leh je aku jawab..So leh kata xde ar aku sombong betul x..

Kalau nak kata aku kedekut..

Rasanya kalau ada sape-sape mintak tolong kat aku, aku ngan rela hati je gi tolong dorang. Xkisah ar jenis pertolongan camne pun, aku xkisah pun.Sebab bagi aku, bila dah tolong orang, kita rasa puas.Kalau nak pinjam duit, memang aku xleh bantu ar..Sebab aku pun kekurangan..Kalau nak tumpang aku, leh je aku tumpangkan..Aku xde masalah pun..

Kalau nak kata aku xhensem..

Memang betul pun tu..Ni benda aku xleh watper ar..Dah memang Allah jadikan rupa aku camni...Serba kekurangan semua yang aku ada aku bersyukur aku masih bernafas diBumi Allah ni..Kalau sebab aku xhensem korang xnak kawan ngan aku, tu aku xleh watpe ar..Xkan nak ubah diri aku jadi hensem lak, berdosa tu ubah-ubah ni...Bab ni aku xleh watpe..Aku dah memang camni..

Kalau nak kata aku xberbudi bahasa..


Aku bila masuk gate UTeM je aku dah angkat tangan kat Pak Guard ngan Mak Guard.Nampak member sekelas aku tegur..Nampak Lecturer ke Technician pun aku bagi salam..Dalam kelas ada je aku tegur bebudak ni..Rasa cam ok je..Kat laman sosial FB pun aku ada je balas kat shout sesape pun..Kenal xkenal belakang kira ar..Tapi kadang aku x diendahkan langsung camtu je..Pelik..

*******************************************************************

Bila aku fikir secara mendalam, kadang tu aku terasa macam diri aku ni invisible.. Alloo.. Korang yang ada kat luar sana, adakah korang nampak kewujudan aku dalam dunia realiti ni..Ke hanya segelintir je yang nampak aku ni..

Hello All, aku ni wujud dalam alam realiti ni..Please weii..Betul ni aku wujud..Adakah kamu nampak aku..??

Ok abaikan..Tu sebenarnye luahan perasaan aku pada dunia luar ni je sebenarnye..Mungkin ada benarnye sume ni adalah kesalahan aku sendiri agaknye..Mungkin aku kurang bercampur, atau kurang disenangi orang..Sorilaa beb..



Aku xtau camne nak buat semua orang sukakan aku..Aku hanya manusia biasa yang menumpang sementara dengan kamu-kamu semua dalam dunia ni.. Jadi, aku xleh wat pape kalau orang xsuke pada aku kan...Selagi aku masih bernafas, aku teruskan jugak hidup..

*************************************************************

Selepas beberapa minit..Aku jalankan sedikit demonstrasi kat facebook..Betul ke korang sume xnampak aku?..

Ada jugak 2 orang yang nampak kelibat aku rupenya..

Thanks kat korang beb...Aku wujudd...Yeah!!!

Selamat untuk korang..

8 Response for the "Wujudkah aku??"

  1. salam, 1st time sampai sini...

    kalo xwujud xdelh bayang2nye, n kalo xwujud tu xde la blognye...

    rileks bro...
    biarlah orang xhiraukan kita,
    yg penting kita ada Allah..
    itu yg pasti..

     
  2. Rara says:

    emo ka che' ? ^_^ rilek.awak peramah,komfem kawan nampak kewujudan anda.

     
  3. NAJ HEBAT says:

    ala..

    neo ni tgh kesunyian nih..

    lelaki biasa nye pendam aje..
    cube try cakap ngan member rapat, yg bleh bg good respond.. mesti dah hilang rse tak wujud tuh..

    or...

    u need 'somebody'.. paham kan maksud naj?

    haha..

    sila cari awek sekarang..

     
  4. kite org ade as kwn blogger...=)

    biasa la tu..
    kite mmg x mmpu nk penuhi ape yg kengkwn kite nk..
    Allah sentiasa ade untk kite, insyaAllah x kn sunyi..

    kalau sudi komen la entry saya..
    semuanya diizinkan oleh Allah

     
  5. bro...ko lebih kurang cam aku la...aku tulis wall kat fb xde sapa layan...sedih aku... ;(

     
  6. kamu tetap wujud
    de jugak yang perasan kamu taw..

     
  7. Ain : Betul ain...Allah sentiasa ada..

    EV: Xde la emo pun..Saje je luahan perasaan..

    Naj: Sunyi..Mungkin kot..

    Zierwa: Thanks zierwa..

    Tengku Mann: Tu ar pasal...

    aku disinie: huhu..nasib baik ada yg perasaan..

     
  8. Si-D says:

    ak suka post ni...ak pn slalu alami benda ni...mayb ak xpandai bergaul kot..yela ak ni anak tunggal..

     
Related Posts with Thumbnails