~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Bilik mayat tingkat 6..

Satu malam, memasing duk sibuk dengar member aku cter kat tingkat 5 kampus betul-betul dalam bilik projek.Memasing dah penat nak menyiapkan projek FYP..Ada lah jugak 4-5 orang duk berkumpul khusyuk nak dgr cter..Waktu ni memasing baru lagi nak matang.. Barulah nak merangkak-rangkak nak gi amik diploma kat GMi tersayang yang sanggup menerima aku sebagai pelajarnye..

Orang cakap kalau bebudak xmatang bila berjumpa reramai cam kitorang ni memang mengong ar jadiknye..Kalau masuk kelas je dah huuuu haaaa merata rata tempat..Bile nak balik je..masuk lif tekan sume button.. Dari button 5-4-3-2-1-Pastu button Bell.. Ringgggg....

Ni aku rembat google

Ader ke tak bengong gi tekan bell tu lelame..Cett..

Tu Ok lagi, tgh sesedap lif nak turun,lif plak memang dah penuh dengan kapasiti manusia yang mengong dalam lif. Sorang dah start kebangangan yang lain follow. Jerit...Tolak kiri....Yeahhh.... Tolak ke kanan Yeahhh...Liff dah goyang2... Tolak lagi..Kedepan...Yeahh...Tolak Kebelakang... Yeah.. Berlarutan ar sampai ke basement..

Krrkkk....Kriikkk...

Berbunyik-bunyik la lif tu nak turun sampai ke basement..Allhamdulillah hari ni kebodohan kitorang tu xmembawa maut yang menjemput bakal Technician xpun bakal Engineer yang bakal menerajui Industri2 pada masa akan datang dengan teknologi termaju.. (Dah ar Neo..Lebih2 ar ko..Ok sori)

Esok lak nak gi bilik projek balik..Lift dah rosak.. Ada papan tanda. "Maaf..Lif sedang diselenggara"..Cilake.. Nampak bongoknye kejadian semalam..Xpasal-pasal lah kene naik tangga sampai tingkat 5..

***********************************************************************

Owh..Tadi memule nak cter mende.. Ok aku start..

Member aku pun memulakan cerita dia..Camni..

"Angpa tau x, sebenaqnye bangunan yg kita duduk sebagai kampus kita ni, sebenaqnye dulu adalah sebuah hospital..Tu pasai angpa kalau tengok dekat lif yang kita biasa men tu, sume besaq-besaq belake..bebudak satu kelas leh masuk..Sebab depa duk pi heret katil mayat duk masuk dalam lif tu"



Member aku dah buat muka serius xleh blah..3 Ekor bebudak lain dah khusyuk dengar..Memalam camni, sunyi lah pulak bilik FYP ni..Kalau x asyik duk sibuk klutang klatung.. Bunyik duk sibuk mengetuk base projek..

"Patut ar lif kita besar-besar eh.."Aku wat muka percaye...

"Pastu, sebenaqnye pernah jadi satu kes kat sini..Aku dengaq ni pun dari senior-senior kita. Angpa xpelik ke, tengok tingkat 6 tu..Atas ni haa..(Memasing duk pandang siling).. Angpa tengok knape kat tangga hujung tu, pak guard kunci rapat..Sume student lak xleh pi sana.."

"Pasai pa wehh" member aku dah start bagi respon.Sejak sunyi khusyuk dengar cter tadi..

"Camni..Dulu sebenaqnye tingkat 6 tu bilik mayat..Depa buh sume mayat kat situ..Tapi skang depa pi ganti bilik tu ngan buh kompressor je..Kalau ang xcaye, ang buleh try pi tanye abang technician tu..Depa tau sume cter ni..Depa ar yang slalu kene kacau.."

Bersungguh-sungguh member aku bercerita..Xberkelip mata bebudak sume..Ngan aku-aku sekali khusyuk sampai naik bulu roma belakang campur lak angin dari luar kota KL yang menghembus sepoi-sepoi bahasa tetengah malam camni...

"Apa yang jadi sebenarnye beb" tanye aku ingin mengetahui cerita selanjutnye

"Camni..Dulu senior kita cam kita ni la..Duk buat keje sampai memalam buta.Pastu ada la tinggal sorang ni..Dia last buat keje..Nak balik la time tu.. Habis kemas-kemas sume, dia pun Off ar lampu..Pastu..."


"Haa!! Wehh..Jom ar gi sepam dua rokok kat tangga tu..Aku dah sangap ni.Kat sana ko sambung ar cter.." Sergah daripada sorang member aku..

Xtunggu lama, memasing terus sekeh pale dia sebab sume pun dah terkejut beruk kene sergah tadi.. Jadi sume pun pi ar port bontot memasing bebetul kat tangga hujung tempat kejadian sama ngan kes dalam cter member aku tu..Sebenarnye tu port melepaskan asap rokok..


***********************************************************

Lepas passing rokok Winston 14 sorang sebatang sume pun sibuk menghirup asap nikotin dulu..

"Beb..Sambung cter ko tadi..Pe jadi ngan senior kita?"
Aku sibuk nak tau cter selanjutnye..

"Ok..Pas dia siap sume keje, dia pun nak blah ar dari bilik projek..Tapi kan memalam pagaq belakang tu dah kene kunci kan..Pastu pagaq nak kuar lif tu pun sama, Pak guard kan dah kunci. Jadi nak tak nak cam kita jugak la..Kene balik ikut turun tangga ni la..Kalau x, memang xbalik umah la ang.."
Khusyuk dia bercerita..

"Betul jugak tu..Pastu dia balik x?"


"Balik pe dia..Baru je turun satu anak tangga, dia dengaq orang duk panggil dari tingkat 6. Aku xtaw la benda tu duk panggil lagu mana, tapi pas dengaq tu..Dia teruih pi naik tingkat 6.(tangan tunjuk tingkat 6 yang dipagar rapi).Tengok kalau-kalau ada orang kat situ.. Fuhh.."
sambil hembus asap rokok Winston merah.

Bebudak lain sume sibuk khusyuk dengar citer member aku ni ngan muncung berasap. Dia pun sambung lagi cter tadi..

"Pas dia gi kat pagaq tu, dia xnampak pape..Gelap je..Ada pun cahaya bulan. Tetibe..."


"Tetibe pe!!"


"Tetibe je ada orang tarik tangan dia dari sana...Apa lagi kelam kabut ar dia pi cabut dari situ.. Lari punye lari dapat gak dia turun sampai tingkat bawah..Aku dengaq pastu dia demam seminggu kot..Dalam seminggu tu dia macam mengong skit pale otak.." Serius je muke member aku cter..

Gambar hiasan je..Xde kene mengena ngan aku ekk..

"Tapi dalam seminggu tu jugak bende tu duk sibuk kacau dia..Ikut sampai balik umah kot..Aku rasa pasni dia mesti balik ikut ang" Jari tunjuk kat member aku...

"Woi-woi!! Cilake ko..Syiall ar..Apsal lak aku..."
Sumpah seranah dia.Terkujat beruk gak ar...

"Wehh aku dah seram ar duk sini..jam dah kul 12.lebih malam ni..Korang rasa patut x kita balik skang.."


"Jom ar wehh..Aku rase..Jom BalikK!!!"


Apa lagi..Sume pun xckup kaki ar malam tu lepas member aku memasing cabut terus turun tangga..Memasing dalam pale otak terbayang je ada bende tu kat tangga..Memang xtunggu lame, lari xingat dunia.. 3 langkah je setingkat..Bukan turun tangga, tapi lompat tangga ni..

********************************************************************

Bile fikir balik..Gile bongok dulu, bende camtu pun takut.Tapi kalau aku sorang-sorang pun, serius aku pun takut jugak..Mana taknye, bende tu nampak aku, aku xnampak dia..Xadil ar kan..Dia leh kacau aku, aku xleh kacau dia lek..Mana aci..Betul x beb..

Jadi, benda camni sebenarnye terpulang gak kat korang nak caye ke tak..Tapi untuk aku, aku sendiri pun belum pernah jumpa bebenda camni kan..So harap jangan jumpa ar pasni pun..Bagi aku aman okeh..

Selamat untuk korang..

14 Response for the "Bilik mayat tingkat 6.."

  1. Syazana says:

    huuu..takot2.. betul ke ada benda tu kt tingkat 6? mendebarkan citer ni~~

     
  2. Unknown says:

    heheh jgn tak cy langsung n jgn terlalu percaya...sbb selain manusai masih wujud makhluk yg satu lagi..

    n biar lahh kita tak nampak..sbb die berbeza dr manusia..kalo yg leh nampak tu die memang sitimewa...tp percylah..org yg leh nampak kalo boleh die tak nak nampak..

    per2 pon kdg2 story yg mcm kwn hang citer tu tak leh dipakai sgt hehe...

    sbb mane2 tempt de ke story2 camtu heh....

    ok..pnjng laa plak..

     
  3. Anonymous says:

    takut weih ...
    ngeri aku..

     
  4. mtk jauh la jmpe bnda2 mcm ni..tkut weihh..

     
  5. hans says:

    naik seram aku baca entry ko nih
    hahahaha
    dah la ada lagu latar Jangan Pandang Belakang dkt tv nih

     
  6. Rara says:

    gambaq lif tuh duk seram semacam.huhu... ^_^ hoyeah!maseh cerita!

     
  7. Sya: huhu..Tingkat 6 tu misteri..Xmau gi..

    Farha: Betul2..Kene percya bende ghaib

    Cik Paro: Rilek2..Jgn takut..

    Sarah: hehe..Harap2 jgn jumpe

    Hans:huhu..seram2.

    EV:huhu..Sesame

     
  8. Roxy zai says:

    wuuuuuuu..wlupun takut tp kdg2 best jgak layan crita seram ni..kan??=p

     
  9. Wawa~* says:

    wa.... seremmm.. ahahaha... xmo2.. x nak jumpe mende tuuu gakkk..

     
  10. Unknown says:

    hahahah cte hantu. tapi kelaka je bace. hadoii XD

     
  11. Kehkehkeh..thanks all sudi bace...

     
  12. seram la citer ko...
    hahahaha...

     
  13. tamau..tamau..dan tamau diganggu oleh makhluk Allah ni klau bleh..

     
  14. Syue says:

    takutnyaaa, lagi lagi bile gmbr pieere andre tu. tak tahan nk sambung entry ni td, sbb takot + cuak. adehhhh. harap tak kan pernah jumpa T__T

     
Related Posts with Thumbnails