~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

JPJ, jangan carik Gua..

Dari tahun lepas lagi, sejak kete Persona aku tu kuar dari kedai je, dah terpasang dah niat dalam hati ni nak bagi gelap sikit dia punye cermin.. Memang kalau ikutkan, memacam lagi nak pi tambahkan dekat kete ni..Kalau buleh, apa mende yang jual kat kedai accesories tu nak pi pasang. Memang banyak ar benda nak bikin..

Kalau bukan sebab poket aku sering kering dengan duit, jadi terpaksa jugak ar batalkan kejap niat murni tu dulu.. Nak jugak tengok kereta aku bergaya dengan solekan aku sendiri mengikut citarasa anak bujang yang baru kenal kereta.

"Kete ang ni panaih betui la..Ang xbuh tinted lagi ke..?"

Tegur kawan aku yang dari tadi duk mengelap air peluh menitik di dahi..

"Nak buat camne..Kalau boleh memang ar nak tinted, sume kedai aku pi tanye mintak Rm300 sekali semua cermin..Mana aku nak cekau duit banyak tu.."


"Ang ni duk kalut pasai pa...Ang kumpul la pelan-pelan, pas dapat nanti ang teruih ar sambar VCool"


Serius kawan aku bagi cadangan..

"Ang ni gila ke pa..Ang xpkiaq ke VCool tu je mau makan riban-riban..Kalau bapak aku cop duit xpe gak.."


Aku plak serius ngan nada marah..

"Melawak ja...Ang sambar je pape tinted..Lebih kurang je pun..Toksah duk milih-milih ar.."


"Nanti ar bro...Pas aku jumpe yang paling murah aku samba
r teruih.."



****************************************************
Lame jugak terpasang niat nak pasang tinted bagi gelap sikit kete aku..Ni x, punye ar terang semacam..Bila jumpe je lampu isyarat kaler merah, mula ar Cik Kiah ngan Mak Bedah duk dalam kete kancil terjeling-jeling nyampah kat aku.. Aku pun buat muke selenga je ar..Aaa...Melelah air liur.. Cehh..merapu dah..

Akhirnya niat murni aku dapat jugak terlaksana, selepas aku dipertemukan jodoh dengan berjumpa kedai yang menjual tinted dengan harga yang paling murah..Susah giler aku duk merayau tgh bandaraya Melaka ni..Penat gak ar gi kao-tim sama itu minah pekerja kedai Accesories Save Cost .


"Ini tinted U kira macam mana..?"

"Macam ni..Kalau pasang cermin tepi ngan belakang sekali semua RM150"

"Ni film yang biase punye ar..Ader pantul x?"

"Xde ni biase punye jer...U pakai kereta apa.."

"Itu Persona..Ada nampak ka.."

"Owh itu..Sama harga lo..."


Aku mulakan bicara ngan menunjuk minat aku memang nak pasang tinted kat dia..Tapi kalau boleh nak ar mintak lagi murah, bukan senang nak carik duit..Duit pun ceciput je, xkan senang2 nak pi huluq kat org...

"Kalau saya mau pasang sume cermin sama depan sekali berapa kira?"

"Kalau itu depan, U angkat film baik punye la..Tu satu je Rm180.. Campur Rm150 jadik..."


Xsempat dia nak bagi jumlah..Aku potong trus..

"Uih..Mahalnye..Xmau ar..Cermin depan je dah punye mahal..Xnak ar camni.."



Aku dah mula kaget, minah ni dah start nak pancing harga mahal kat aku.Sorry ar beb..poket gua xslalunye basah,kalau xkne gaya memang aku xbeli ar barang lu..Kalau macam ni, xtinted pun xpe ar..Minah ni dah macam rase aku xmau beli, dia pun start pujuk balik..

"Eh nanti dulu.. Saya boleh kasi murah, U angkat film biase punye ar.."

"Kalau biase camne kira?"

"Macam ni lah..Kalau esok U datang pagi-pagi dalam 9.30am..Saya kasi Rm150 siap cermin depan..

"Uik..betul ka? Ok boleh esok pagi-pagi saya datang...Tapi U jangan tukar harga ar.."

"Boleh-boleh.."


Gua pun blah...

***************************************************************

Keesokkan pagi Ahad tu aku dah bersiap dari pagi lagi, memang hasrat nak pasang Tinted tu kejap lagi dah nak tercapai..Gerak je naik kete, sampai tepat jam 9.30am tapi kedai xbukak lagi..Cilakak..Gua dah kene kencing camni..Xpe sabar...Pegi lepak minum TehO panas dulu..Agak-agak dah 20minit baru gerak gi kedai tu balik..

Nasib baik dia bukak jugak kedai..Itu pekerja kedai start bersuara..

"Waa..Ini U punye 9 setengah xboleh pakai woo..."

"Sapa kata xleh pakai..Kitorang sudah sampai 9.30pagi tadi tau, U tada bukak kedai lagi..Kitorang terus gi minum sana kedai.."

Sound direct tepat dari member aku..

"Owh yaka..Xpe2..Macam ni, U mau tinted kan...kasi masuk terus kete..."

"Ok.."


Selepas beberapa ketika..

"Ok U mau berapa percent punye tinted.."

"Bagi 65% gelap cermin tepi ngan belakang, yang depan kasi 50% gelap.."

"Tapi 65% sudah tada pass JPJ tau...Kalau itu JPJ tangkap, kitorang tada tanggung.."

"Xpela..Kasi pasang je..."

"Ok boleh..."



Lama jugak ar aku duk melangok tunggu dorang siap tinted kete..Mau kene 2jam duk lepak..Kalau difikirkan balik, ni kalau kantoi JPJ mampos aku..Nak jawap pebenda..Dah ar pasang 65% gelap...Tapi tinted dah pasang pun., lantak ar apa nak jadi pun..Papehal, JPJ mintak lu orang jangan carik gua ok..Tolonglah..,Xde duit nak bayar saman ni..Tinted gelap skit je..Xpe an..

Please.. Please...

Selamat untuk korang..

4 Response for the "JPJ, jangan carik Gua.."

  1. bahaya tinted gelap-gelap nih...dulu aku kena tahan dengan jpj, siap dia suruh koyak tinted kat depan dia lagi...

     
  2. ain_dira says:

    sendirik buat, sendirik mau tanggung maa kalo kena thn JPJ..=P

     
  3. mana hasil nye?? Kasik upload laa itu gambar tinted baru.. Heheh..

     
  4. oh2 lepas ni gelap la cermin kete~~takleh nak view sape yang memandu

     
Related Posts with Thumbnails