~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Makan..



Mcm biase la cuti2 ni kan..dah bgun pukul 11.40 pg..at least pg jugak la..walaupun late morning dah nak masuk afternoon dah..mana xnye semalam je aku tido dah nak dekat pkul 4.30 pg...so apa lagi terlajak ar tido...huhu..Banyak sangat makan limau ar baru2 nie..pegi beli sekotak limau kat tesco semalam..lagipun elok mkn buah..untuk kesihatan jugak kan..Limau ni ramai org tau kan..selain dia adalah simbol kekayaan untuk org cine..(Betul ke? Aku main ckap je).. limau ni pun byk jugak khasiat dia..dia ada vitamin c..bagus untuk usus..
Ni ada ar fakta skit aku jumpe pasal limau mandarin nie..

Pokok limau mandarin ialah sejenis tumbuhan buah-buahan. Nama sainsnya termasuk Citrus reticulata dan Citrus suhuiensis Hort. Citrus suhuiensis Hort digelar "limau langkat" dan "limau madu" di Malaysia.

Bagi masyarakat orang Cina, limau adalah lambang kegembiraan.Mengikut kepercayaan mereka, limau yang masih mempunyai daun terlekat padanya membawa maksud hubungan seseorang dengan yang lain akan terjalin erat.Manakala bagi yang baru berkahwin pula, ini melambangkan hubungan perkahwinan yang terjalin akan kekal utuh sehingga ke anak cucu.Agaknye la kot...Tu pasal setiap kali CNY ada la buah limau nie..


Pastu time tgh panas2 nie..minum lak air Sparkle la kot..made in Belgium aku rase..ntah ar..Tapi ok ar rase jus dia..Dia air jus yg berkarbonat..grape la tuh..time panas2 ni kire ok jugak la minum air nie..cume mahal la skit kan..tapi apa salahnye..sekali sekala..So perut pun penuh la ngan buah limau..air lagi...
Pastu minum la air 7up revive...perghh..mengisi perut je dari td...Makan mkan mkn..haha..
Actually aku pun xpasti lg apa plan nak buat hari nie...Som aku dari td melepak je dalam bilik ni, menghadap computer aku nie..ushar2 blog org...Tgk2 kat JL..
Pastu xtau nak buat apa...makan limau dan limau lagi..ada lagi limau dlm peti ais..xtau la camne nak habiskan tu...meh la dtg umah mkn limau...

0 Response for the "Makan.."

Related Posts with Thumbnails