~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Project FYP aku..



Well..seperti yang korang tgk di atas..itulah antara hasil kerja kumpulan aku yang terdir seramai 5 org termasuk aku..Ni lah hasil kerja selepas 6 bulan..(Actually byk start keje pun 2bulan kebelakangan ni jer..) nama project ni "Paper Weight Assembly Machine 2"

Apa itu paper weight?? Actually itu just pemberat kertas saje..Kami fabricate dengan bentuk octagon.machine ni just digunakan untuk menjalankan proses assemble antara 2 part, drilling, inspection, sorting, buffering and last sekali adalah pallettizing..

Dari pagi sampai lah ke 12tgh mlm kadang2 sampai ke 2-3 pg kami stay back untuk menyiapkan project FYP kami ini..

So secara pandangan kasarnye project ni mempunyai 8-9 station..Yang menggunakan indexing table sebagai transfer system..Cyilinder plak xtau la berapa banyak..Banyak sgt kot..Ahakz..
Kos yang telah kami belanjakan kalau duit sendiri adalah dalam RM1500..

Tapi kalau menggunakan duit GMi..Adalah dalam RM 20000-RM30000..Tu x termasuk barang recycle ar..memang mahal nilai project ni..
Ia terdiri dari Pneumatic,Electrical and Mechanical.. Dalam tu ada jugak programming untuk PLC,Pneumatic,Stepper Motor and banyak lagi..So agak memeningkan nak siapkan projek aku nie...

Masa pun x banyak lagi, sebab nak present internal 21 hb ni..so just next week je...

knape namanya Paper Weight Assembly Machine 2 sebab project ini adalah sambungan kepada another project.. kombinasi robot ABB yang akan transfer second product kepada base kami..And kami menjalankan proses seterusnye..

Agak susah kan..Memang susah pun...Sampai xcukup tido aku dibuatnye nak menyiapkan project ni...harap2 leh function..Tunggu je lah next week..

0 Response for the "Project FYP aku.."

Related Posts with Thumbnails