~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Horrible Day

Well seperti yang dinanti-nantikan aku dah nak kene presentation FYP untuk Internal... Sume nye x berjalan dengan lancar..esok pagi dah nak presentation..pukul 2 pagi aku masih di GMi..mencuba programming yang masih dalam kekalutan dan tidak tahu apa punca masalahnya.. Tidak tersangka2..benda sekecil itu yang menjadi tunjang kepadan 'transfer system' dlm projek aku mengalami masalah.. indexer aku..gear dalamnya patah..

Arghh..mengapa tibe2 ini semua berlaku..mengapa x berlaku minggu lepas..Dikala saat presentation makin hampir, programming ntah kemana, indexer pulak patah..Stress mula menguasai diri aku..Pukul 4 pagi baru keluar dari GMi.. Memikirkan nasib kami esok pagi...

Slide presentation masih xdisediakan..kesilapan kami terlalu fokus kepada mesin hingga mengabaikan Slide dan Documentation..Pengajaran yang amat berguna..Well memang sumenya xberjalan dengan lancar..

Saat presentation, kami semua kene 'sembur' ngan verifier..menambahkan lagi tekanan dan stress.Slide terumbang ambing..banyak kesalahan...Waktu demo machine, tapi xfunction...verifier semua kecewa pada kumpulan kami.. Supervisor mula menunjukkan rasa marah pada kami..HOS (head of section) pun marah.. HOD (head of department) puan terutama di GMi memaki kami begitu sahaja..

Mereka semua tidak tahu apa ytang berlaku disebaliknya..Jika mereka di tempat kami mereka akan tahu.. kebanyakkan masalah berpunca dari management tu sendiri..tapi ada jugak kesalahan kami sendiri.

Akibat yang mmg patut kami teria 'represent, redemo'. Tempoh selama seminggu untuk menyiapkan projek..jika tidak, kami terpaksa extend sem untuk menyiapkan projek..Mungkin ada hikmah disebalik semua ni..

Hari ni, aku nak abaikan sekejap pada mekanikal..Aku ingin fokus pada programming..Itulah punca masalah sebenarnye..Aku cuba menyelesaikan masalah programming tu..Allhamdullillah dengan cara aku, station 2 dapat function dengan automatic..

Seminggu..Sempatkah kami menyelesaikan semua perkara???

Yakin pada diri...

AKU STRESSSS!!!!!!!!

0 Response for the "Horrible Day"

Related Posts with Thumbnails