~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Bulan...Ko cantik..

Kalau boleh aku capai pelangi tu, berilah aku pegang sehinggalah sampai masa untuk aku lepaskannya..

Bile pandang ke langit, terang malam tu disinari dengan cahaya bulan penuh menyedarkan aku pada kekuasaan Allah.. Rasa macam dah lama aku xpandang langit.Asyik duk sibuk dengan hal-hal keduniaan, sampai aku alpa pulak pada ciptaan Allah yang Maha Agung..

"Cantik Bulan tu..."



Kalau ikutkan hati, nak je aku baring tengah-tengah jalan pastu pandang sang bulan sedang beraksi. Bulan...Langit...Hari-hari korang pandang aku..Tapi aku..

**********************************************************************

Dah-dah..abaikan mase2 untuk bermadah...

Hari sabtu camni xbanyak benda yang aku boleh buat.Memandang kan cuaca kat luar sana ada menunjukkankan tanda-tanda akan hujan lebat, so aku pun memainkan peranan dengan melandingkan badan sambil menyelam.Maksud aku untuk tidur..

Hari yang mendung camni membuatkan aku terlayang pada mainan minda.

Lagu dari Yiruma- River flow in You yang berkumandang kat laptop aku ni buat aku terasa lapang je fikiran..Cube korang try klik link lagu tu dan dengar sendiri..Terima kasih pada Sonnet sebab bagi tajuk lagu ni pada aku..


Kekadang tu, lagu-lagu yang mengamankan ni boleh membuatkan diri kita lari dari semua masalah yang ada.Otak jadi tenang, xde pun serabut otak pkkan masalah-masalah yang ada..Walaupun sekejap, tapi ianya berbaloi..Betul kan..

Kalau citer pasal masalah...

**********************************************************************

Sedar-sedar je jam dah tunjuk pukul 6petang..Ya Allah...Xsolat lagi... Terus bergegas aku masuk toilet gi amik wudhuk pastu terus mendirikan solat.

Assalamualaikum wbt... Baru je bagi salam kanan...

Truutt...truuutt....

"Alahai..Sape pulak yang call aku ni xsempat aku nak doa"

Rupenye puan Emak call..

"Hello..Ye ma.."
"Hello..Assalamualaikum....Baru bangun tido ke..."

Tepat tekaan mak aku..macam tetau je dia aku ni baru je bangun dari tido.Memang mak aku cukup paham ngan perangai anak sendiri..pantang dapat cuti, comfirm carik tempat nak tido..Tambahan plak hujan camni..

"Eh xla..Baru lepas solat.." Gua cover cemerlang..

"Ish..nape lambat sangat solat ni..dah nak masuk maghrib dah ni...Xkan baru nak solat..."


Puas lah aku pk camne nak jawap kat mak aku ni...So jawapan yang terlintas dan terbaik bagi aku adalah..

"Haa.."

"Lain kali jangan solat lambat-lambat...Bla..bla..bla..."

Ada lah jugak sambungan dialog kat belakang tu, tapi tu biarlah aku sorang je yang tau..betul x...

************************************************************

Bile fikir balik, dah lama aku xbalik ke rumah..Kalau x, selalunye 2minggu sekali aku akan balik ke rumah menjenguk mak ngan ayah aku.Tapi disebabkan keje yang terlalu banyak terpaksa aku hold dulu niat aku untuk balik ke rumah.

"Dik, ma nak datang tempat ko esok pagi..."

Aku cukup gembira bila dengar famili aku nak datang jenguk aku esok pagi.Rasa macam dah lama xjumpa dorang..

Selamat untuk korang...

2 Response for the "Bulan...Ko cantik.."

  1. wah..terharu ade nama aku kt situ,hehe!
    eeyhh..jeles uh mak kau nk dtg
    aku nak balik,mak aku x bg T__T

     
  2. bulan mmg sgt cantik..eh, fmily nk dtg esok ek??msti nk mkn best2 kn??ikooot..

     
Related Posts with Thumbnails