~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Bersediakah aku?

Macam mana dengan masa depan aku?
Takkan aku nak bekerja saja hari2.Keje yang penuh dengan tekanan.
Ketidakadilan lagi. Pengalaman. Kadang kala aku bertanya pada diri aku..

Bersediakah aku?

Orang lain boleh tapi kenapa tidak aku..Kawan2 aku dah terlebih awal ke sana..
Lebih awal dari aku. Aku cemburu?
Mungkin juga.
Melihat kejayan mereka semua, sedangkan aku ini hanya keje makan gaji.

Aku perlukan perubahan..
Perubahan yang bakal bawa aku jauh..

Bersediakah aku?

.......................................................................................................................................................

Si Dia makin jauh dengan aku..Sibuk dengan kerja katanye.
Mengapa dia berubah.
Dulu tak begini.Kadang keegoaan aku mungkin memaksa dia berubah..
Jika benar ada rezeki ku disana, bersediakah aku meninggalkan semua yang telah aku ada di sini..

Si Dia..Sudikah dirinya menanti diri ku..
Arghh.. Makin difikirkan aku makin runsing..

Bersediakah aku?

.........................................................................................................................................................

Sanggupkah aku meninggalkan kerjaya aku disini...
Walaupun dalam hatiku berat untuk meninggalkan semua yang ada di sini..
Aku suka bila bekerja..
Hatiku riang bila berjumpa kawan2 kerja...
Bingung aku memikirkan masa depan aku..

Belum bersediakah aku?

Ya allah...

0 Response for the "Bersediakah aku?"

Related Posts with Thumbnails