~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

Life's tough

Aku selalu terfikir..

Kadang tu betul ke haluan pilihan hidup aku sekarang. Mesti ramai yang fikir hidup aku senang. Aku ada semua benda yang orang lain mahukan. Tapi tidak semudah yang korang fikirkan..

Tak semudah itu bro..

Malam dinihari, aku hanya bertemankan malam yang gelap dan desiran angin membuai laju. Terpandang aku kiri dan kanan, kosong..

Kosong bro...

Rutin harian, bangun je pagi dah bersiap-siap gerak pegi keje. Segala macam bende kene follow up, kene uruskan, kene buat decision, kne jawap soklan, prepare all the data..

I'm done..

Sometime aku cuba jugak lari dari masalah, tapi aku tau sume tu bukan jalan penyelesaian. Macam mana aku lari pun, suatu hari masalah tu akan datang pada aku semula. Even how bad I am, aku akan cube sedaya upaya untuk aku settlekan semuanya..

Enough all.
Keje punye masalah bagi aku apa pun boleh diselesaikan. Aku masih ada upaya untuk handle lagi. But how bout my life..

Aku xnak hidup aku hanya bertumpu pada kerja sahaja. I need my own life..aku bukan boneka atau robot yang diciptakan untuk menjadi pekerja selamanya. Aku ada hati dan perasaan.. aku ada impian dan harapan. Aku ada cita-cita yang menginginkan kebahagiaan.

Tapi aku...

Sampai bile bro hidup aku nak macam ni..

*****************************

Kadang...

Aku cemburu melihat orang lain..korang dapat capai impian korang..korang dapat kecapi nikmat hidup same macam orang-orang lain.. senyum, gelak ketawa.

Tapi aku...

Malam, aku hanya bertemankan gelap malam. Cahaya bulan yang memancar menerangi gelap gelita malam. Angin yang x jemu membuai mimpi-mimpi kenangan dan harapan..

Bukan aku tak merancang, tapi Allah penentu segalanya, dan Allah sebaik-baik perancang.. Aku akui.. aku tidaklah sesempurna orang lain. Tapi aku punya pilihan.. Hakikatnye, aku xmampu membuat pilihan dalam arah tuju hidup aku.. I'm not a good decision maker...I'm such a loser..

Aku takut...

0 Response for the "Life's tough"

Related Posts with Thumbnails