~CuCuK AnGiN~

~Taukeh~

I Love U

English - I love you
Afrikaans - Ek het jou lief
Albanian - Te dua
Arabic - Ana behibak (to male)
Arabic - Ana behibek (to female)
Armenian - Yes kez sirumen
Bambara - M'bi fe
Bangla - Aamee tuma ke bhalo aashi
Belarusian - Ya tabe kahayu
Bisaya - Nahigugma ako kanimo
Bulgarian - Obicham te
Cambodian - Soro lahn nhee ah
Cantonese Chinese - Ngo oiy ney a
Catalan - T'estimo
Cheyenne - Ne mohotatse
Chichewa - Ndimakukonda
Corsican - Ti tengu caru (to male)
Creol - Mi aime jou
Croatian - Volim te
Czech - Miluji te
Danish - Jeg Elsker Dig
Dutch - Ik hou van jou
Esperanto - Mi amas vin
Estonian - Ma armastan sind
Ethiopian - Afgreki'
Faroese - Eg elski teg
Farsi - Doset daram
Filipi no - Mahal kita
Finnish - Mina rakastan sinua
French - Je t'aime, Je t'adore
Gaelic - Ta gra agam ort
Georgian - Mikvarhar
German - Ich liebe dich
Greek - S'agapo
Gujarati - Hoo thunay prem karoo choo
Hiligaynon - Palangga ko ikaw
Hawaiian - Aloha wau ia oi
Hebrew - Ani ohev otah (to female)
Hebrew - Ani ohev et otha (to male)
Hiligaynon - Guina higugma ko ikaw
Hindi - Hum Tumhe Pyar Karte hae
Hmong - Kuv hlub koj
Hopi - Nu' umi unangwa'ta
Hungarian - Szeretlek
Icelandic - Eg elska tig
Ilonggo - Palangga ko ikaw
Indonesian - Saya cinta padamu
Inuit - Negligevapse
Irish - Taim i' ngra leat
Italian - Ti amo
Japanese - Aishiteru
Kannada - Naanu ninna preetisuttene
Kapampangan - Kaluguran daka
Kiswahili - Nakupenda
Konkani - Tu magel moga cho
Korean - Sarang Heyo
Latin - Te amo
Latvian - Es tevi miilu
Lebanese - Bahibak
Lithuanian - Tave myliu
Malay - Saya cintakan mu / Aku ci nta padamu
Malayalam - Njan Ninne Premikunnu
Mandarin Chinese - Wo ai ni
Marathi - Me tula prem karto
Mohawk - Kanbhik
Moroccan - Ana moajaba bik
Nahuatl - Ni mits neki
Navaho - Ayor anosh'ni
Norwegian - Jeg Elsker Deg
Pandacan - Syota na kita!!
Pangasinan - Inaru Taka
Papiamento - Mi ta stimabo
Persian - Doo-set daaram
Pig Latin - Iay ovlay ouyay
Polish - Kocham Ciebie
Portuguese - Eu te amo
Romanian - Te ubesk
Russian - Ya tebya liubliu
Scot Gaelic - Tha gra\dh agam ort
Serbian - Volim te
Setswana - Ke a go rata
Sign Language - ,\,,/ (represents position of fingers when signing'I Love You')
Sindhi - Maa tokhe pyar kendo ahyan
Sioux - Techihhila
Slovak - Lu`bim ta
Slovenian - Ljubim te
Spanish - Te quiero / Te amo
Swahili - Ninapenda wewe
Swedish - Jag alskar dig
Swiss-German - Ich lieb Di
Tagalog - Mahal kita
Taiwanese - Wa ga ei li
Tahitian - Ua Here Vau Ia Oe
Tamil - Nan unnai kathalikaraen
Telugu - Nenu ninnu premistunnanu
Thai - Chan rak khun (to male)
Thai - Phom rak khun (to female)
Turkish - Seni Seviyorum
Ukrainian - Ya tebe kahayu
Urdu - mai aap say pyaar karta hoo
Vietnamese - Anh ye^u em (to female)
Vietnamese - Em ye^u anh (to male)
Welsh - 'Rwy'n dy garu
Yiddish - Ikh hob dikh
Yoruba - Mo ni fe


Akhirnya sudah sampai minggu ketiga JLBM 2008 Blogger Mania dilangsungkan..Hanya 5 peserta yang tinggal untuk menyahut cabaran.Hanya 4 peserta yang akan berentap ke pusingan terakhir..Tapi, mungkin aku sudah dapat jangkakan siapakan peserta yang akan disingkirkan minggu ni..tapi aku tak kisah sangat..perjuangan tetap perjuangan..berjuang sampai ke titik penamat..

Jadi aku nak ceritakan lah serba sedikit pengalaman aku yang telah aku lalui selama aku menyertai pertandingan ni sampai la minggu terakhir ni..Sebenarnya sebelum tu peserta-peserta dah dinasihatkan dulu untuk menyiapkan item wajib sebagai markah bonus yang harus disertakan dalam blog setiap peserta.Setelah selesai barulah tugasan pertama dilancarkan..

Minggu pertama (10/02/2008):
Aku diberi tugasan untuk yang pertama..Tajuk tugasan tersebut adalah SAYA DAN BLOG.Untuk tugasan ni, aku rasa ok lah jugak.Sebab aku xrasa susah sangat pada tugasan pertama ni.aku cuma fokus pada template bagi mencantikkan lagi blog aku.Cuma aku diberi cabaran apabila dreamweaver aku xboleh pakai.Aku just bergantung pada dreamweaver untuk mengubah-ubah saiz atau kedudukan blog aku.Tapi aku tak dapat melaksanakannya.Jadi aku terpaksa menggunakan blog yang aku dah siapkan sebelum ni.Aku just berharap pada posting yang telah aku buat.

Apabila keputusan diumumkan, aku rasa agak terkejut jugak pada permarkahan yang diberi oleh pihak juri.Mungkin memang sudah rezeki aku dapat meneruskan ke pusingan seterusnya.Walaupun keputusan minggu pertama dipenuhi banyak kontroversi, tapi penganjur dapat mengawal keadaan tanpa mengganggu urusan pertandingan.Aku kagum dengan cara penganjur mengawal situasi.

Minggu kedua (16/02/2008):
Pada minggu kedua pula, tugasan yang diberikan adalah CERITA DI SEBALIK GAMBAR.Aku pun tercari-cari gambar yang diberikan pada aku.Alangkah terkejutnya aku apabila gambar seekor kucing diberikan pada aku.Pada mulanya aku rasa tertekan sangat sebab aku tak tahu langsung apa nak diceritakan mengenai kucing tersebut.Banyak jugak aku lakukan pencarian fakta melalui internet, aku juga ada minta pendapat dari blogger-blogger lain dan juga dari rakan-rakan aku.


Keputusannya amatlah diluar sangkaan aku.Sebab tiada penyingkiran pada minggu tersebut.Ada 2 peserta yang telah menarik diri dari pertandingan.Aku fikir, mungkin peserta tersebut mempunyai tanggungjawab lain yang lebih penting untuk dilakukan. Perkara begini bagi aku adalah kejutan dari pihak penganjur.Sudah rezeki aku untuk meruskan ke peringkat seterusnya.Walaupun bagi aku, markah yang aku perolehi tidak mampu untuk menyaingi otai-otai yang lain, tapi bagi aku aku harus teruskan jugak.

Minggu ketiga (24/02/2008):
Pada minggu ketiga ni, aku telah mendapat tugasan bertajuk SAYA DAN JL BLOGGER MANIA 2008. Tapi, aku tak dapat meneruskan pertandingan JLBM ni.Aku telah dibebani dengan macam-macam masalah tentang tugasan yang lebih penting sebagai seorang pelajar.Pada saat akhir untuk menyerahkan tugasan, aku gagal berbuat demikian.Bagi aku, mungkin ini adalah kesudahan bagi aku.Aku tak boleh lagi untuk meneruskan perjuangan aku dalam JLBM Blogger Mania. Agak sedih jugak bagi aku apabila mengenangkan Perjuangan aku dari awal hingga lah ke minggu ini. Aku telah minta untuk mengundurkan diri dari pertandingan kepada pihak penganjur.Tetapi penganjur masih memberi aku peluang untuk meneruskan perjuangan aku dengan bersyarat aku harus menyiapkan tugasan aku sebelum 3petang. Aku amat berterima kasih kepada kak tempe, sebab dengan begini dia secara tidak langsung memberi aku semangat semula apabila satu ketika aku telah jatuh, sampai aku berputus asa untuk meneruskan tugasan aku. Untuk tidak menghampakan sesiapa, aku lakukan juga tugasan terakhir aku ini. Perjuangan tetap perjuangan.Aku teruskan juga hingga saat akhir.

Pengalaman yang aku timba dalam aku menyertai pertandingan ni sangat bermakna bagi aku.Banyak ilmu aku perolehi daripada blogger-blogger lain.Selain tu, aku dapat juga beramah mesra dengan peserta-peserta lain.Ada jugak aku rasa semangat kerjasama antara peserta-peserta sebab mereka juga ada membantu aku dalam menyiapkan tugasan-tugasan yang diberikan kepada kami.Aku berterima kasih banyak kepada mereka sebab tanpa mereka, aku rasa aku tak dapat meneruskan sampai ke pusingan terakhir ni.

Pada pendapat aku, pertandingan ini amatlah bagus.Ia harus diteruskan lagi pada musim-musim akan datang.Sebabnya, banyak kebaikan yang aku perolehi melalui pertandingan JLBM nie.Selain tu ia dapat mengeratkan lagi silaturrahim antara peserta-peserta,pihak juri dan juga pihak penganjur.

Aku tak nampak sebarang kelemahan pada JLBM yang dianjurkan nie, tapi mungkin sesetangah perkara boleh dibaikkan lagi.Mungkin pada segi permarkahan, masa ataupun apa-apa sahaja. aku rasa pihak penganjur lebih arif dalam menguruskan pertandingan sebegini.

Pada masa depan, aku harap lebih ramai lagi peserta akan menyertai pertandingan yang dianjurkan oleh JomLayan ni.hadiah pulak, kalau boleh dapatlah disertakan hadiah-hadiah yang lumayan (Ahakz).Kalau boleh, masa pertandingan dapat dilanjutkan sehingga 2 bulan mungkin bagus juga. Itu adalah pendapat peribadi aku.Mungkin bagi orang lain, tempoh masa tidak menjadi masalah bagi mereka.

Pertandingan sebegini harus dikekalkan oleh pihak penganjur.aku harap sangat pihak penganjur dapat meneruskan pertandingan sebegini.Aku rasa amat seronok apabila menyertai pertandingan sebegini. Mungkin sudah berakhir penyertaan aku pada musim ni, tapi aku akan berusaha sebaiknya pada musim akan datang.Aku harap pihak penganjur dapat anjurkan lagi pertandingan ini pada masam akan datang.Diharap, janganlah lupa untuk menjemput aku lagi..


Akhir kata, aku berterima kasih pada semua peserta-peserta blogger mania yang telah banyak membantu dan memberi semangat pada aku. Kepada semua peserta-peserta, teruskan usaha dan semoga maju jaya. Terima kasih kepada kak tempe, sebab memberi aku peluang untuk menyerahkan tugasan terakhir ni.Terima kasih banyak-banyak..

Aku nak pergi kelas, Assalamualaikum..

Newcastle Vs Man Utd

Kwak GTR

Jika anda melihat dunia pengembaraan sesuatu yang serius, jentera elit dua roda ini merupakan tunggangan sebenar di lebuh raya.


ANDAINYA ada anugerah motosikal pengembara dengan kuasa sehebat superbike, GTR layak menyandangnya. Dibina atas platform ZX14, GTR adalah motosikal hyper tourer yang cukup sempurna untuk mereka yang melihat dunia pengembaraan sebagai satu aktiviti serius.

Pada tanda harga sebuah apartmen sederhana mewah di Kuala Lumpur, jentera ini disasarkan kepada golongan elit, atau mereka yang benar-benar menghargainya sebagai sebuah mesin dua roda dengan ekspresi tunggangan sejati.

Terasa agak kekok menyebut GTR? Ya. Ia seakan-akan bermaksud kereta Skyline GTR atau Nissan GTR. Namun yang demikian, nama GTR untuk model Kawasaki ini telah digunakan meluas sebelum model ini.

Terdahulu, model ZG Concours 1000, juga dikenali dengan spesifikasi GTR. Ia adalah siri dan ZX yang disegmentasikan semula dengan imej sport tourer. Sama seperti yang disaksikan pada pengeluar lain seperti Honda ST1300 dan juga BMW K1200GT dan R1200RT.


SEGALA maklumat penting dipaparkan di papan instrumentasi ini.


Nama Concours memang tidak asing di kalangan penggemar motosikal kembara di Amerika Syarikat (AS). Model yang saya pandu uji ini juga dikenali sebagai Concours 14. Manakala pasaran selainnya dikenali sebagai GTR1400. Berkuasa 1400cc, ia adalah enjin terbesar dalam siri produksi motosikal dalam segmennya. Jika sebelum ini saya telah menguji ZX14 yang begitu banyak torknya, GTR agak lebih baik untuk seorang penunggang yang 'tidak gelojoh' atau corak tunggangan yang sederhana.

Direka pada platform motosikal produksi terpantas dunia, enjin GTR ini telah ditala semula untuk memberi lengkok kuasa yang mendatar dengan puncak yang datang pada rpm sederhana. Kebanyakan tourer memang direka begitu, untuk memberi tahap momentum kepada beban yang sekata. Jadi, ia tidak akan terus 'meledak' setiap kali pendikit dipulas seperti ZXR. Kuasa kepada beban direka direka lebih panjang, berbanding puncak tinggi pada RPM awal.


BREK cakera dengan sistem ABS.


Motosikal ini direka untuk memenuhi keperluan kembara kepada mereka yang serius. Dengan dua kotak simpanan barang sebagai peralatan OEM, ia menjadikan keseluruhan motosikal ini cukup lebar. Kedudukan cermin sisinya juga merupakan halangan besar untuk mencelah antara dua buah kereta. Kemahiran yang tinggi diperlukan untuk mencelah kerana jika tidak, tong belakang tersebut mungkin berlaga dengan mana-mana badan kereta.

Motosikal ini hanya sesuai di jalan lapang dan lebuh raya. Penghadang anginnya didatangkan dengan fungsi boleh laras secara automatik dengan menekan suis kecil pada hendal kiri. Sistem enjin dan pengendalian yang sofistikated menjadikan ia sebuah jentera yang cukup selamat sebaik anda memecut, hatta meter kelajuan menunjukkan lebih 200km/j. Secara jujur, saya boleh katakan anda kelihatan tidak bijak jika memandu pada kelajuan 120km/j kerana motosikal ini sangat stabil di laluan lurus dan terasa amat perlahan untuk kelajuan tersebut. Penggunaan shaft sebagai pemacu utama sedikitpun tidak menjadi isu seperti gegar, pinging atau power lag.

Cuma kelemahan yang paling saya tidak duga ialah karekteristik jentera ini semasa di selekoh. Cukup sekadar selekoh panjang di lebuh raya mendaki untuk diuji, badan motosikal ini terasa cukup berat untuk dibawa rebah. Titik gravitinya terasa cukup panjang untuk menyeimbangkan antara depan dan belakang. Apa yang lebih disedari ialah terasa buaian agak ketara pada 'ekor' belakang walhal anda sudah memasuki garisan selekoh dengan betul, kelajuan sederhana dan jalan yang rata.




Had maksimum motosikal ini memang direka begitu dan karekteristik tersebut didakwa hampir berlaku pada semua jenis hyper tourer. Enjin besar, badan yang lebar, bar hendal yang tinggi dan kotak belakang menyebabkan rasa buai ketara di selekoh. Bagaimanapun suspensi motosikal ini direka mengikut piawaian moden, namun disebabkan halangan aerodinamik tersebut, ia mempunyai batasan terhadap pengendalian, sesuai dengan sasaran pembelinya.

Suspensi belakang jentera ini dikenali sebagai Tetralever. Ia mudah dilaras dengan satu tuil pemulas di bahagian sisi kanan. Tidak seperti sistem Paralever dan CARC pada Moto Guzzi, sistem Tetralever ini lebih dinamik dalam mengharmonikan suspensi dengan sistem pacuan shaft. Tidak seperti sistem pacuan rantai, sistem shaft mempunyai batas regangan dan memaksa sistem suspensi yang kritikal dibina khas untuknya.

Selain memiliki kuasa yang menakjubkan, sistem breknya juga amat mantap. Mudah untuk menjangkakan di mana titik berhenti sepatutnya. Dibantu sistem ABS yang bertindak secara elektronik dan lebih sensitif, GTR memiliki pakej yang sarat dengan teknologi yang sukar dinafikan kehebatannya.

Reka bentuk mesin ini juga cukup sporty. Malah jika kotak belakang dibuang dan dipasangkan dengan hendal yang rendah, ia akan kelihatan seperti sebuah raksasa yang bersedia untuk membaham Hayabusa.

Fairing penuhnya menutup hampir keseluruhan enjin, papan pemukanya dihiasi dengan sepasang meter kelajuan dan tako. Tak cukup informasi? Nah, maklumat tekanan tayar dipaparkan di atas papan instrumentasi bersama dengan meter bekalan bahan api, suhu enjin, batuan dan kedudukan gear.

Memiliki motosikal premium memang satu kepuasan bagi mereka yang minat dan juga berkemampuan. Jentera ini dijual pada harga RM102,000, ia direka untuk golongan elit dan mereka yang serius berbicara tentang TOURING!

Petikan daripada:

www.kosmo.com.my



Carling Cup Final (Spurs 2-1 Chelsea)


England defender Jonathan Woodgate capped a remarkable Tottenham fightback with an extra-time winner over Chelsea in the Carling Cup final at Wembley.

A first-half goal from Didier Drogba, his 10th of the season, put Chelsea on the brink of a second successive Carling Cup triumph but a second-half penalty from Dimitar Berbatov sent the game into extra-time.

Then just four minutes into the extended period, a somewhat fortunate header from Woodgate earned Spurs their first trophy since they claimed the Worthington Cup in 1999.

Keane: Dream come true

The pre-match focus had revolved around Chelsea coach Avram Grant's team selection with Frank Lampard and captain John Terry, omitted from the Champions League side against Olympiacos the previous Tuesday, unsure of their places.

But the 52-year-old Israeli, who replaced Jose Mourinho as manager last September, cleverly avoided more controversy by selecting them both in his final line-up.

Instead, it was troubled England left-back Ashley Cole, France veteran Claude Makelele, Germany captain Michael Ballack and England midfielder Joe Cole who found themselves out of luck.

Grant also paired new £15 million signing Nicolas Anelka and Drogba together for the first time in attack but the former was largely anonymous throughout.

The opening half was dominated by Spurs even though they found themselves behind at the interval.

Tottenham's supremacy began from the kick-off when Chelsea full-back Juliano Belletti gave the ball straight to Robbie Keane.

The Irishman couldn't believe his luck but his shot was deflected to safety by Terry - an instant repayment of Grant's faith. In the ninth minute Spurs hit the crossbar when Aaron Lennon's corner was met by the head of Pascal Chimbonda at the far post. Fortunately for Chelsea, the ball dropped onto the top of the bar and out to safety.

Seconds later it was the turn of Berbatov to squander a gilt-edged opportunity when he headed Keane's cross wide of the target from six yards.

Tottenham continued to remain in the ascendancy and in the 27th minute Steed Malbranque brought a fine diving save from Petr Cech when he tried his luck from the edge of the penalty area.

Chelsea, in contrast, had failed to find their normal free-flowing football but Tottenham's inability to find some reward for their control eventually let Grant's side seize back the initiative.

The warning signs were there for Spurs when Didier Zokora brought down Shaun Wright-Phillips on the edge of the penalty area in the 33rd minute.

Drogba's free-kick was a foot wide of the target but when Zokora fouled his Ivory Coast team-mate four minutes later, the misdemeanour had major implications for Juande Ramos' side.

Firstly, Zokora was booked by referee Mark Halsey but the more lethal punishment was to follow.

It arrived a minute later when Drogba's free-kick found the back of the net with the Spurs wall and, more importantly, goalkeeper Paul Robinson completely flat-footed.

Robinson was playing only his second game since being recalled by Ramos following a long spell as number two to Radek Cerny.

Robinson's season has been littered with mistakes and poor judgement both at domestic and international level and his positional questioning was at fault again as Drogba curled his effort into the Spurs net with ease.

Tottenham's response was immediate when Berbatov flicked the ball on to Keane to shoot straight at Cech.

Chelsea continued to look comfortable after the re-start and although Tottenham raised their game it took a fine stop from captain Ledley King to prevent Anelka from increasing their lead in the 65th minute.

But Tottenham found a way back into the game in controversial circumstances in the 69th minute.

Wayne Bridge was adjudged to have handled the ball under pressure from Spurs substitute Tom Huddlestone and the referee's assistant immediately signalled a penalty.

Bulgarian striker Berbatov stepped up to send Cech the wrong way and keep Tottenham's dreams alive.

Spurs were now inspired and they should have gone in front in the 80th minute when Keane sent Zokora clean through with just Cech to beat.

The Chelsea 'keeper saved Zokora's first effort with his face and the Ivory Coast midfielder then blasted the follow-up over the bar.

Grant was clearly concerned by Tottenham's resurgence and he had every right to be especially when Berbatov brought another stunning save from Cech in the 84th minute.

Chelsea were now hanging on like a punch-drunk boxer in the final rounds but Spurs could not find the knockout salvo.

Keane then wasted a chance to win it at the death when a long through ball from Huddlestone was flicked on by Woodgate for the Irishman to hook his shot over the bar.

But Ramos clinched his first trophy as Spurs manager when Anelka fouled Lennon midway in the Chelsea half just four minutes into extra-time.

Woodgate, signed from Middlesbrough in the January transfer window for £8 million, glanced the free-kick from Jermaine Jenas onto Cech's gloves and the ball then rebounded off the Spurs defender's face and into the net.

Robinson justified his selection with seven minutes remaining when he saved superbly to deny Chelsea substitute Salomon Kalou.

Spurs had to withstand some more anxious moments as Chelsea threw everyone forward in an attempt to equalise but the final whistle signalled a fabulous triumph for Ramos who had won his first silverware just four months after taking over from Martin Jol.

  • Keane: Dream come trueTottenham striker Robbie Keane admitted it was a 'dream come true' after his side's 2-1 victory over Chelsea in the Carling Cup Final.

    Keane said: 'Hopefully this is start of something special, hopefully we can kick on now. It's special for the fans,' he told Sky Sports 1.

    'This was a massive test for us and it's unbelievable and a dream come true to come out as winners. I dreamt of this moment as kid and I'm speechless.'

    Woodgate said: 'I don't really go up for corners but I took a chance and was able to get my head on it and luckily it went it.

    'I think we were the best team and hopefully we can push on from this next year. Chelsea are a top side and they showed that today but we did it.'

    Spurs manager Juande Ramos added: 'I am happy because the people (fans) are very happy.'

    Spurs defender Ledley King hailed the 'spirit' of his side after they battled back from a goal down to claim the trophy.

    'Its amazing. It's been a long time to get here - too long. The only other time we got to a final we lost and we didn't want that to happen today,' King told Sky Sports 1.

    'You saw the commitment levels from the players today and we showed we're a good team when we got going today.

    'It is tough being 1-0 down. Their goal came from a free-kick but I thought they didn't really create much more than that.

    'The spirit was fantastic and at 1-0 down a lot of teams would have folded but we were fantastic to come back and win.

    'We have some good players here and hopefully we can use this win and move forward.'

    Jermaine Jenas added: 'This is the biggest moment of my career and we've worked so hard for this moment.

    'As soon as we got in the changing rooms at half-time we knew we could get back in the game. Then we got that first goal and didn't look back.'

    Chelsea boss Avram Grant felt his side were unlucky to lose the match but called on his players to regain focus for the challenges ahead.

    'I think even in the second half Tottenham were not in the game and that we were the better side,' Grant said.

    'The penalty put them back in the game and that turned the match. The second goal was from a set piece so we are disappointed.

    'I did not think it was a penalty. Wayne Bridge could not keep his hand behind his back when he was challenging for the ball and you saw it was not the referee who gave it but the linesman.

    'It was always going to be close because cup finals are like this and it was not a great performance from both teams. We tried to score a goal and keep it tight but we lost.'

    Grant also admitted he was baffled by referee Mark Halsey's decision to blow the final whistle as Chelsea striker Salomon Kalou broke clear of the Spurs defence in the dying seconds.

    'I have never seen such a thing in my life and I have never before seen the referee finish a match when this situation is happening,' Grant added.

    'Also in extra time it was not a proper football match with all the stoppages.

    'The players are disappointed because we have come a long way to get to the final and we are proud to get here.

    'But we still have the Premier League, Champions League and FA Cup so we must now focus on them.'

    Information from www.soccernet.com

  • N'castle 1 United 5


    Cristiano Ronaldo turned in another superb display as Manchester United made the most of Newcastle United's woes to close the gap on Barclays Premier League leaders Arsenal to three points.

    The Portugal international claimed a double either side of half-time to take his tally for the season to 29, with Wayne Rooney, who had opened the scoring on 25 minutes, adding a brace and substitute Louis Saha scoring against his former club after Abdoulaye Faye had pulled one back.

    It was just what manager Sir Alex Ferguson had ordered after the Gunners had conceded a late equaliser at Birmingham City earlier in the day to pass up the chance of establishing an eight-point lead.

    United were simply irresistible on a day when their pace and movement were just too much for an angst-ridden Newcastle side, who have now not won in 10 league matches and taken only three points from the last 30 on offer.

    But in truth, the Red Devils would have beaten better sides than the beleaguered Magpies on this form and Arsenal can be in little doubt that the men from Old Trafford are in hot pursuit.

    Sir Bobby Robson, who celebrated his 75th birthday on Monday, was presented on the pitch before kick-off after the club he once managed had earlier unveiled a bust in his honour at St James' Park.

    little consolation

    Ronaldo's scorching run gave the Newcastle defence no chance, but it was Michael Carrick's incisive pass which handed him the chance to slide a shot past the helpless Shay Given.

    The Magpies lost 6-0 at Old Trafford on 12th January and on that day, they went in at the break level, and that cannot have made for an easy team-talk as Keegan looked for fresh inspiration.

    Given's involvement ended at half-time when he was replaced by Steve Harper with his groin injury still causing him problems before the break.

    Newcastle set about their task with a certain determination and went close twice in quick succession, Duff forcing a solid save from Edwin van der Sar at his near post and then Nicky Butt fired a long-range effort wide.

    United were content to try and hit the home side on the break, and they did that to stunning effect on 56 minutes when, after spurning an earlier opportunity, Ronaldo made the most of Steven Taylor's slip to round Harper and fire home the third goal.

    Duff and N'Zogbia both went close as the Magpies gamely fought on, but it was defender Faye who claimed a little consolation 12 minutes from time with a close-range finish.

    But United had to have the last word, and they did when Rooney curled home a superb right-foot shot two minutes later with Saha setting the seal on a comfortable win in injury time.

    Information from : www.premierleague.com


    Seperti yang kita semua ketahui, kucing adalah binatang yang boleh dikatakan teman kepada manusia.Kita boleh sentiasa nampak kucing berkeliaran di tepi-tepi jalan, di restoran untuk mencari makanan. Kucing merupakan haiwan karnivor yang kecil dan adalah binatang yang pandai, ia boleh patuh pada arahan mudah dari manusia.Kucing juga bijak memburu dalam hidupnya. Itu adalah fakta..Tetapi tahukah kita bahawa, kucing mempunyai kegiatan lain pada zaman ini..Beginilah kisahnya...

    Di pagi hari yang indah ini..Kelihatan cuaca cerah..Tiada tanda-tanda akan hujan..Mendung sahaja keadaannya..Angin berhembus menyelinap ke ruang angkasa.. Anak-anak berlari di taman..Meneruskan rutin harian mereka.Kedengaran suara riuh kanak-kanak bermain.Termundar-
    mandir seekor kucing tanpa hala tuju.Bergerak ke arah angin berhembus.Bulunya halus bak permaidani..Warnanya lembut menghiasi taman.Parasnya comel dikagumi ramai..Bergerak lincah ke sana ke mari.Tetapi.....
    Itu semua kisah lama..Tidak lagi hari ini..
    Mengapa?Apa sudah berlaku?

    Persoalan yang sering menjadi perbualan ramai..Mengapa begini? Apa yang sudah terjadi kepada Si BOBO.. (bukan nama seb
    enar).. Dahulunya, Ia adalah juara..Disegani ramai..Di gilai Sang Betina..Tetapi tidak kini... Semuanya bermula disini....

    Suatu hari BOBO berjumpe rakan baiknye COMOT(pun bukan nama sebenar)

    BOBO : Hai COMOT..banyak kau dapat ikan hari nie..
    COMOT : Tak ar..gua skang dah layan bende lain..Lu nak cube ker? Layannn woo..(Dengan nada khayal)
    BOBO : Bende apa tu?

    COMOT : Meh ikut gua..

    BOBO pun mengekori COMOT ke sebuah rumah..

    BOBO: Waa..Cantik rumah nie..
    COMOT: Biasa lah..tengoklah tuan sapa....
    BOBO: Rumah tuan kau ke?

    COMOT: A'ah..Kau lepak ar dulu..

    BOBO pun merehat-rehatkan badannya..Tiba2 BOBO ternampak sepasang kasut yang cantik dan berkilat..Kasut kulit yang mahal dan berjenama..

    BOBO: Waa..Ni kasut branded nie..Kaya nye tuan k
    au..
    COMOT: Haa..Ni yang aku nak tunjuk dekat kau ni..
    BOBO: Perghh..Mesti mahal kan...
    COMOT: Alaa..kau jangan malu-malu..Cuba kau masuk tengok kasut tu.
    BOBO: Boleh ke..Tuan kau tak marah ke?

    COMOT: Tak apa..Aku selalu dah layan benda ni..ok jer..tak ada apa-apa..Tuan aku tak ada dekat rumah sekarang.

    BOBO pun mencuba memasukkan kepalanya kedalam kasut tersebut..



    COMOT: Amacam..Layan x? Boleh feel x?

    BOBO: Aaaa (Dalam keadaan pening kepala)
    COMOT: Ko cube sedut pelan pelan..
    BOBO: Uhuk uhuk.. (Batuk)

    COMOT: Cuba lah lagi..Kau pasti akan sukakanya..
    BOBO: Fuhh.. Feelnya..
    COMOT: Aku tau kau pasti sukakannya..



    Tanpa berfikir panjang BOBO telah terikut
    hasutan rakannya COMOT itu..BOBO pun terus menerus menjalankan aktiviti tersebut tanpa rasa gusar dan bimbang..
    BOBO memasukkan kepalanya ke dalam kasut berjenama tersebut berulang kali..Untuk mendapat rasa yang lebih khayal, BOBO memasukkan lagi kepalanya kelubuk dalam kasut tersebut.. Akhirnye kegiatan tersebut telah memberi kesan yang mendalam dalam hidup BOBO.. Dia telah terlebih layan bau kasut tersebut..Kepalanya tidak dapat lagi menahan bau kasut itu..Akhirnye BOBO pergi meninggalkan dunia yang fana ni..Ia terkulai layu tanpa bantuan sesiapa..



    Akhirnye pergilah BOBO meninggalkan kita semua..Tidak di nafikan dalam kita mengejar kemewahan dalam dunia yang fana ini, masih ada segelintir "kucing" yang masih meneruskan kegiatan terkutuk tersebut tanpa memikirkan kesan yang bakal dihadapinya.. Apakah peranan kita sebagai masyarakat? tepuk dada..tanye selera..
    Adakah ini yang kita mahukan??


    Moral Of The Story
    Janganlah kita terjebak ke dalam lembah yang hina ok..Paham2 je la..

    Cerita ini rekaan semata-mata.Tiada kene mengena dengan mana-mana kucing pun.

    United 4 - Arsenal 0


    United spectacularly banished memories of their derby defeat with a stunning 4-0 win over Arsenal to book a place in the FA Cup quarter finals.

    The Reds oozed energy, class and goals to register a memorable Cup victory and, perhaps, strike a key psychological blow in the race for the title. Wayne Rooney opened the scoring on 16 minutes before Darren Fletcher made it two four minutes later. Nani put the Reds three-up seven minutes before half-time, while Fletcher grabbed his second on 74 minutes. In his 100th FA Cup tie, Sir Alex made five changes to the side that lost to Manchester City last weekend. Rooney and Patrice Evra returned from suspension, while Ji-sung Park, Michael Carrick and Fletcher were all handed starts. Ryan Giggs, Owen Hargreaves and Cristiano Ronaldo were rested, no doubt with Wednesday’s Champions League trip to Lyon in mind. United lined up in a 4-5-1 formation with Rooney working the line as the lone striker. Support was close at hand from Fletcher, Nani, Carrick, Park and the outstanding Anderson and it was the Brazilian who produced the Reds’ first effort on goal. With nine minutes gone, Anderson lashed a first-time volley goalwards after Evra’s attempted cross was block. The shot was on target but Arsenal goalkeeper Jens Lehmann saved well down to his right. The Reds continued to press and both Rooney and Fletcher came close to capitalising on a stray Arsenal backpass. Luckily for the Gunners, their German stopper was alert to the situation as he sprinted from goal to clear. Glory-Glory Man Utd~

    Kisah Tempe

    Bagus kisah nih..bacalah. sesungguhnya tiada kuasa lain yang dapat menandingi kekuasaan Allas swt..amin

    Bacalah....moga menjadi iktibar.

    Ada sebuah kampung di pedalaman Tanah Jawa. Disitu ada seorang perempuan tua yang sangat kuat beribadat. Pekerjaannya ialah membuat tempe dan menjualnya di pasar setiap hari. Ia merupakan satu-satunya sumber pendapatannya untuk menyara hidup. Tempe yang dijualnya merupakan tempe yang dibuatnya sendiri.

    Pada suatu pagi, seperti biasa, ketika beliau sedang bersiap-siap untuk pergi menjual tempenya, tiba tiba dia tersedar tempenya yang diperbuat daripada kacang soya hari itu masih belum menjadi, separuh jadi.Kebiasaannya tempe beliau telah masak sebelum bertolak. Diperiksanya beberapa bungkusan yang lain. Ternyatalah kesemuanya belum masak lagi.

    Perempuan tua itu berasa amat sedih sebab tempe yang masih belum menjadi pastinya tidak akan laku dan tiadalah rezekinya pada hari itu. Dalam suasana hatinya yang sedih, dia yang memang kuat beribadah teringat akan firman Allah yang menyatakan bahawa Allah dapat melakukan perkara-perkara ajaib, bahawa bagiNya tiada yang mustahil. Lalu diapun
    mengangkat kedua tangannya sambil berdoa ,


    "Ya Allah , aku memohon kepadaMu agar kacang soya ini menjadi tempe . Amin"

    Begitulah doa ringkas yang dipanjatkan dengan sepenuh hatinya. Dia sangat yakin bahawa Allah pasti mengabulkan doanya. Dengan tenang perempuan tua itu menekan-nekan bungkusan bakal tempe dengan hujung jarinya dan dia pun membuka sikit bungkusan itu untuk menyaksikan keajaiban kacang soya itu menjadi tempe . Namun, dia termenung seketika sebab kacang tu masih tetap kacang soya.

    Namun dia tidak putus asa, sebaliknya berfikir mungkin doanya kurang jelas didengar oleh Allah. Maka dia pun mengangkat kedua tangannya semula dan berdoa lagi.


    "Ya Allah, aku tahu bahawa tiada yang mustahil bagiMu. Bantu lah aku supaya hari ini aku dapat menjual tempe kerana inilah mata pencarianku. Aku mohon agar jadikanlah kacang soyaku ini kepada tempe , Amin".

    Dengan penuh harapan dan debaran dia pun sekali lagi membuka sedikit bungkusan tu. Apakah yang terjadi? Dia termangu dan hairan apabila tempenya masih tetap begitu!! Sementara itu hari pun semakin meninggi sudah tentu pasar sudah mula didatangi ramai orang. Dia tetap tidak kecewa atas doanya yang belum terkabul. Walaubagaimanapun kerana keyakinannya yg sangat tinggi dia bercadang untuk tetap pergi ke pasar membawa barang jualannya itu. Perempuan tua itu pun berserah pada Tuhan dan meneruskan pemergian ke pasar sambil berdoa dengan harapan apabila sampai di pasar kesemua tempenya akan masak.

    Dia berfikir mungkin keajaiban Allah akan terjadi semasa perjalanannya ke pasar. Sebelum keluar dari rumah, dia sempat mengangkat kedua tangannya untuk berdoa.


    "Ya Allah, aku percaya, Engkau akan mengabulkan doaku. Sementara aku berjalan menuju ke pasar, Engkau kurniakanlah keajaiban ini buatku, jadikanlah tempe ini. Amin".

    Lalu dia pun berangkat di sepanjang perjalanan dia tetap tidak lupa membaca doa di dalam hatinya. Sesampai sahaja di pasar, segera dia meletakkan barang-barangnya. Hatinya betul-betul yakin yang tempenya sekarang mesti sudah menjadi. Dengan hati yg berdebar-debar dia pun membuka bakulnya dan menekan-nekan dengan jarinya setiap bungkusan tempe yang ada.

    Perlahan-lahan dia membuka sedikit daun pembungkusnya dan melihat isinya. Apa yang terjadi? Tempenya masih belum menjadi!! Dia pun kaget seketika lalu menarik nafas dalam-dalam. Dalam hatinya sudah mula merasa sedikit kecewa dan putus asa kepada Allah kerana doanya tidak dikabulkan. Dia berasakan Tuhan tidak adil. Tuhan tidak kasihan padanya, inilah satu-satunya punca rezekinya, hasil jualan tempe .


    Dia akhirnya cuma duduk sahaja tanpa mempamerkan barang jualannya sebab dia berasakan bahawa tiada orang yang akan membeli tempe yang baru separuh menjadi.Sementara itu hari pun semakin petang dan pasar sudah mulai sepi, para pembeli sudah mula kurang.

    Dia meninjau-ninjau kawan-kawan sesama penjual tempe , tempe mereka sudah hampir habis. Dia tertunduk lesu seperti tidak sanggup menghadapi kenyataan bahawa hari ini tiada hasil jualan yang boleh dibawa pulang. Namun jauh di sudut hatinya masih menaruh harapan terakhir kepada Allah, pasti Allah akan menolongnya. Walaupun dia tahu bahawa pada hari itu dia tidak akan dapat pendapatan langsung, namun dia tetap berdoa buat kali terakhir,


    "Ya Allah,berikanlah penyelesaian terbaik terhadap tempeku yang belum menjadi ini."

    Tiba-tiba dia dikejutkan dengan teguran seorang wanita. "Maaf ya, saya ingin bertanya, Makcik ada tak menjual tempe yang belum menjadi? Dari tadi saya sudah pusing keliling pasar ini untuk mencarinya tapi masih belum berjumpa lagi." Dia termenung dan terpinga-pinga seketika. Hatinya terkejut sebab sejak berpuluh tahun menjual tempe, tidak pernah seorang pun pelanggannya mencari tempe yang belum menjadi. Sebelum dia menjawab sapaan wanita di depannya itu, cepat-cepat dia berdoa di dalam hatinya


    "Ya Allah, saat ini aku tidak mahu tempe ini menjadi lagi. Biarlah tempe ini seperti semula, Amin".

    Sebelum dia menjawab pertanyaan wanita itu, dia membuka sedikit daun penutup tempenya. Alangkah seronoknya dia, ternyata memang benar tempenya masih belum menjadi! Dia pun ra sa gembira dalam hatinya dan bersyukur pada Allah.


    Wanita itu pun memborong habis kesemua tempenya yang belum menjadi itu. Sebelum wanita tu pergi, dia sempat bertanya wanita itu, "Mengapa hendak membeli tempe yang belum jadi?" Wanita itu menerangkan bahawa anakn ya yang kini berada di England teringin makan tempe dari desa.

    Memandangkan tempe itu akan dikirimkan ke England ,si ibu tadi kenalah membeli tempe yang belum jadi lagi supaya apabila sampai di England nanti akan menjadi tempe yang sempurna. Kalau dikirimkan tempe yang sudah menjadi, nanti di sana tempe itu sudah tidak elok lagi dan rasanya pun kurang sedap. Perempuan tua itu pun kehairanan dan berfikir rupa-rupanya doanya sudah pun dimakbulkan oleh Tuhan...

    Moral:

    Pertama: Kita sering memaksakan kehendak kita kepada Tuhan sewaktu berdoa, padahal sebenarnya Tuhan lebih mengetahui apa yang kita perlukan dan apa yang terbaik untuk diri kita.

    Kedua: Sentiasalah berdoa dalam menjalani kehidupan seharian kita sebagai hambaNya yang lemah. Jangan sekali-kali berputus asa terhadap apa yang dipinta. Percayalah bahawa Tuhan akan mengabulkan doa kita sesuai dengan rancanganNya yang mungkin di luar jangkaan kita.

    Ketiga : Tiada yang mustahil bagi Tuhan

    Keempat : Kita sering ingin Allah memenuhi hak kita sedang kita tidak pernah mahu memenuhi hak Allah seperti menjaga SEMBAHYANG 5 WAKTU ,menyegerakan solat, berkata-kata perkara yang berfaedah dan berpesan ke arah kebaikan...oleh itu, hantarlah kepada sahabat yang lain agar kebaikan boleh sama dikongsi. Mudah-mudahan Allah suka dengan apa yg kita buat (",)

    JLBM 2008 (WEEK 1) : SAYA DAN BLOG


    Assalamualaikum kepada sume pembaca blog aku nie..Well ni tugasan Pertama aku untuk Jom Layan Blogger Mania 2008.Mungkin aku agak nervous la skit, sebab aku ni bukan nye pandai dlm bab2 blog nie..saje la aku nak mencuba nasib dlm pertandingan ni.Walaupun ramai otai2 yg join, so aku kene yakinkan diri sendiri untuk bersaing ngan dorg jugak la…Jadi, Tugasan kali ni adalah pasal “SAYA DAN BLOG”



    Animations - hand right
    Kenapa anda menjadi blogger?

    Well…Kenape aku jadi blogger..kenape aku jadi blogger..haha..Actually dulu aku xkenal apa itu blog sebenarnye..then, aku ternampak abang aku sedang mengedit2 blog..so aku tanye dia, “Apa tu? Ko buat laman web ke apa”... then dia terangkan kat aku apa itu blog..so aku pun menjadi Blogger sampai skang..
    Actually first sekali aku buat blog adalah sebab aku nak jadikan ia sebagai satu medium untuk aku nyatakan perasaan aku, hasrat, harapan and yg paling penting sekali aku jugak boleh jadikan blog aku ni macam diari untuk aku..bagi aku blog ni tempat yg sesuai untuk aku bersosial, get or give knowledge pasal religion ke, tunjukkan interest aku (contoh : Man Utd), lagi kalau aku ada masalah ke, boleh jugak aku nyatakan kat blog aku..so bile ada pembaca yg melawat blog aku boleh jugak bg cadangan or komen pada aku.
    That’s means blog ni dah jadi mcm tempat untuk aku berkomunikasi, selain boleh dapat meramaikan lagi kawan2..Disebabkan blog ni la aku join JomLayan..n dah kenal ramai kawan2 contoh mcm (kak tempe,jejerz, Blackpurple,Diablo,lemon,fiq, n ramai lagi la..)..Blog adalah suatu medium yg jujur bg aku..


    Blog ni dah mcm ada hubungan yg rapat dgn aku..kadang tu boleh jadi mcm kawan baik plak..sebab aku boleh buat apa saje pada blog aku, sebab ia adalah blog aku..aku punye suke la kan..Ada jugak org buat Blog untuk duit..diorang mendatangkan pendapatan dari blog..tu aku xtau sgt..mungkin sebab kuasa pengiklanan..so aku pun ada gak letak iklan kat blog aku..(just cube2 je..)

    Animations - hand right
    Sudah berapa lama bergelar blogger?

    Erm actually aku xberape ingat la bile aku buat blog nie…maybe bulan 10 tahun lepas kot..Time2 situ jugak la..sebab time tu aku baru habis practical kat penang..so baru 4bulan je ar aku bergelar Blogger..Kira baru lagi la kan..Banyak lagi ilmu aku kene timba lagi..

    Animations - hand right
    Siapakah pendorong anda?

    Well x lain xbukan pendorong terkuat aku adalah abg aku (aka Squall)..Dialah org yg banyak sgt sumbangan dlm penciptaan blog aku nie..dia jugaklah yg ajar aku coding, cara nak ubah template, and mcm2 ilmu blog dia bg kat aku..pada mulanye mmg aku rase susah sgt nak buat blog nie..Atas dorongan abg aku la, aku dapat buat sume nie..thanx byk2 kat abg aku..
    Selain tu, bile aku join Jom layan mcm2 ilmu pasal blog aku leh timba kat situ..Blogger2 lain pun byk bg tunjuk ajar, especially kat tempe sebab mcm2 advice and cadangan dia bg kat aku..So kalau aku ada masalah pasal blog nie, dorang jugak lah yg byk bg dorongan pada aku dlm pembikinan blog nie…

    Animations - hand right
    Blog anda adalah mengenai apa?

    So aku nak terangkan kat sini Blog aku ni tajuknya “Kehidupan Vs Aku”.. Well, pada asasnye blog aku adalah mengenai kisah Kehidupan aku ataupun diari aku seharian..Macam mane aku menempuhi dugaan hari ni..Kadang kalau ada peristiwa menarik yg berlaku pada diri aku, aku boleh tulis kat blog aku..aku xkisah lah walaupun cerite aku dipaparkan pada sume org, well aku just nak berkongsi kisah hidup aku pada sume org..x salahkan..

    Blog aku ni jugak aku ada paparkan untuk Man Utd FC..aku ni peminat setia man utd..so kalau fan man utd kat luar yang nak berkongsi apa2 pasal club ni, bleh ar bace kat blog aku nie..aku akan update setiap kali perlawanan melibatkan man utd..

    Selain tu kalau aku dapat fakta2 menarik ke, aku akan selitkan jugak pada posting blog aku nie…Untuk rujukan sape2 saje..aku harap dgn buat mcm tu dpt lah aku kongsi2 fakta ngan kawan2 yg lain…(Cewahh..)

    Animations - hand right
    Siapa yg telah berjaya dipengaruhi utk membuat blog selama anda begelar blogger?

    Disebabkan aku ni masih baru dlm blog nie, so aku xrase aku dapat mempengaruhi sape2 untuk buat blog..maybe selepas ni akan ada..sebab ada jugak kawan2 rumah aku yg teringin nak buat blog sebab dorg ternampak aku edit2 blog aku nie..Actually kalau dorg perlukan pertolongan aku, aku akan tolg…Sharing is caring betul x..ahakz…

    Animations - hand right
    Apa harapan anda terhadap blog anda?

    Harapan aku, untuk jangka masa panjang, aku harap aku dapat memeriahkan lagi blog aku nie..Aku nak buat posting2 yang berkualiti dan harap sgt bertambah2 lagi pelawat ke blog aku..

    Untuk jangka masa pendek, aku harap blog aku ni boleh la menang dan menjadi JL Blogger mania.Walaupun sukar and saingan hebat tapi aku kene yakin pada blog aku sendri..Sebab kalau aku sendiri x yakin, mcm mana juri nak yakin pada blog aku nie..So aku amat berharap la kan, juri2 yakin pada posting n template aku supaya aku dapat bertahan hingga ke akhir..Betul x..…Animations - smiley 025

    Animations - hand rightPada pendapat anda bagaimanakah blog anda sekarang?

    Pada pendapat aku blog aku sekarang ni dah cukup ok..Xtau lah nak letak apa2 lagi..kalau tgk pada templatenye simple je..sebab bagi aku, hidup aku simple..So aku just letak background hitam..Yang penting aku selesa dan rasa puas hati pada apa yg telah aku lakukan..Bila aku puas hati aku harap org lain pun akan puas hati.. Aku terima pendapat sape2 pun untuk aku merperbaiki lagi blog aku nie..


    Ni template pertama yang aku buat sendri..

    Dari segi posting plak maybe boleh diperbaiki lagi..
    link plak aku rase aku dah letak banyak link kat side bar aku..korang just perlu tekan mane2 link untuk terus ke destinasi link tersebut..So secare keseluruhannye aku amat berpuas hati pada blog yang aku usahakn selama nie..Aku terima sebarang nasihat dan cadangan..


    -------------------------------------------------------------
    Adakah aku layak menjadi JUARA
    Jomlayan Blogger Mania 2008?


    Jawapan di tangan ANDA..
    Undilah sekarang..

    -------------------------------------------------------------
    Animations - back 2
    Animations - comet

    United 1 Man City 2


    Image from: manutd.com

    Michael Carrick's late goal was not enough to make up the first-half advantage Darius Vassell and Benjani Mwaruwari gave to Manchester City, as the Reds face up to a second derby defeat of the season.

    The match was preceded by a moving minute’s silence to the 23 people who lost their lives in Munich fifty years ago. But, come the final whistle, City had all the reason they needed to make plenty of noise.

    United seriously missed the energy and attacking intent of Patrice Evra and the spirit and skill of Wayne Rooney, both suspended. It could be a case that the occasion got to United, possibly the events of the past week heaped too much expectation on the match itself. Whatever the reason, the Reds didn't reach anything like top form.

    The Reds started brightly enough and enjoyed the first share of the chances. Giggs volleyed narrowly over after eight minutes, then a great move involving the Welshman and Cristiano Ronaldo ended with Carlos Tevez being denied a shot by a last-ditch Richard Dunne tackle.

    But there was to be no fairytale beginning and a stark reminder that United were in the cut and thrust of a Manchester derby was given resonance 24 minutes in when City took the lead. A posse of blue shirts surged forward, culminating in Martin Petrov cutting an incisive route through United’s defence to pick out Stephen Ireland. His shot was saved by Edwin van der Sar, as was Darius Vassell’s initial follow-up, but the City striker pounced quickest on the loose ball, finding a way through a clutch of red shirts to put the visitors in front.

    Manchester City completed a league double over Manchester United on the day the city remembered the 50th anniversary of the Munich air disaster.

    Darius Vassell put City ahead in the 24th minute and Benjani Mwaruwari, on his debut, headed the second. United replied with an injury-time goal from Michael Carrick but City held on.

    I hate when man utd lose..But man Utd still in my heart..

    CARA2 SESEORANG ITU CUBA MEMIKAT KITA



    Sebelum seseorang itu berkapel, sudah semestinya mesti ada salah sorang tu yang akan cuba memikat kan? Mesti ada orang yang akan memulakan dulu dalam bab-bab berkapel ni. Jadi di sini, saya ingin berkongsi dengan korang semua cara-cara bila seseorang itu cuba memikat diri kita.

    1. Mula-mula, mesti la dia akan mintak no phone kita kan. Tapi nak mintak tu kadang-kadang, ada yang mintak terus dari kita. Ada yang mintak secara underground (maksudnyA, mintak dari kawan-kawan kita la). Tak pun, menggunakan “intelligence” untuk mendapatkan no phone kitatu.

    2. Selepas dah dapat no phone, apa lagi, dia mula buat-buat salah hantar mesej la, tersalah call la. Then siap tanya ni no sape, etc. Padahal dia yang start dulu kan? Tak ke pelik tu.

    3. Dia akan selalu mesej kita. Tanyakan khabar, dah makan belum, dah mandi ke, etc. Then if tak puas lagi, die akan mesej-mesej dengan kita sehingga la pukul 2, 3 pagi. Dalam ngantuk-ngantuk tu pun boleh kata mata masih segar lagi...

    4. Dah tu pulak, dah penat-penat nak mesej, dia akan terus call kita. Konon cakap kredit banyak sangat sampai provider nak potong line dorang. Tapi sebenarnye, nak dengar suara kita sebelum die tido. Nak hilangkan rindu la katakan... Even masa tu kita still rasa takde pape lagi.

    5. Then, tibe-tibe dia akan ajak kita keluar. Keluar gi makan ke, keluar teman die belikan barang-barang dapur ke, ape ke. Memang pandai dorang ni dalam bab-bab mengajak keluar. Siap kalau takde kereta tu, sanggup pergi pinjam kereta kawan or sewa kereta.

    6. Dah tu pulak, bile dah lama berkenalan, mula la dah tukar pulak status panggilan dalam mesej. Bucuk-Comot la, Sayang-Abang la, Mama-Papa la, dan macam-macam lagi la panggilan. Tapi rasa-rasa, Mama-Papa tu selalu orang guna selepas declare or dah lama kapel.

    7. Dari situ pulak, mula la start mesej-mesej nakal. Konon-konon nak bermanja la tu. Even ada yang berkongsi masalah dan sama-sama fikirkan macam mana nak setelkan masalah tersebut. Dalam masalah pun, dia still nak buat lawak untuk bagi kita happy.

    8. Dan akhir sekali, sekiranya dia betul-betul nak pikat kita dia akan approch kita. Tak tahu la spot mana dia nak amik sebagai tempat dia nak mendeclare tu. Ada yang dalam telefon je, ada yang jumpa terus, ada yang sanggup datang malam-malam coz nak bersaksikan bulan ke, ape ke. Tapi if dia betul-betul suka pada kita, dia akan cakap yang dia nak menjadikan kita sebagai pasangan hidup dia.

    Namun begitu, tak semua yang akan berakhir dengan kegembiraan. Ada yang apa yang kita harapkan, tidak menjadi. Tapi apa salahnya. Even dia tidak menjadi milik kita, kita still boleh berkawan dengan dia kan kan?

    Makan..



    Mcm biase la cuti2 ni kan..dah bgun pukul 11.40 pg..at least pg jugak la..walaupun late morning dah nak masuk afternoon dah..mana xnye semalam je aku tido dah nak dekat pkul 4.30 pg...so apa lagi terlajak ar tido...huhu..Banyak sangat makan limau ar baru2 nie..pegi beli sekotak limau kat tesco semalam..lagipun elok mkn buah..untuk kesihatan jugak kan..Limau ni ramai org tau kan..selain dia adalah simbol kekayaan untuk org cine..(Betul ke? Aku main ckap je).. limau ni pun byk jugak khasiat dia..dia ada vitamin c..bagus untuk usus..
    Ni ada ar fakta skit aku jumpe pasal limau mandarin nie..

    Pokok limau mandarin ialah sejenis tumbuhan buah-buahan. Nama sainsnya termasuk Citrus reticulata dan Citrus suhuiensis Hort. Citrus suhuiensis Hort digelar "limau langkat" dan "limau madu" di Malaysia.

    Bagi masyarakat orang Cina, limau adalah lambang kegembiraan.Mengikut kepercayaan mereka, limau yang masih mempunyai daun terlekat padanya membawa maksud hubungan seseorang dengan yang lain akan terjalin erat.Manakala bagi yang baru berkahwin pula, ini melambangkan hubungan perkahwinan yang terjalin akan kekal utuh sehingga ke anak cucu.Agaknye la kot...Tu pasal setiap kali CNY ada la buah limau nie..


    Pastu time tgh panas2 nie..minum lak air Sparkle la kot..made in Belgium aku rase..ntah ar..Tapi ok ar rase jus dia..Dia air jus yg berkarbonat..grape la tuh..time panas2 ni kire ok jugak la minum air nie..cume mahal la skit kan..tapi apa salahnye..sekali sekala..So perut pun penuh la ngan buah limau..air lagi...
    Pastu minum la air 7up revive...perghh..mengisi perut je dari td...Makan mkan mkn..haha..
    Actually aku pun xpasti lg apa plan nak buat hari nie...Som aku dari td melepak je dalam bilik ni, menghadap computer aku nie..ushar2 blog org...Tgk2 kat JL..
    Pastu xtau nak buat apa...makan limau dan limau lagi..ada lagi limau dlm peti ais..xtau la camne nak habiskan tu...meh la dtg umah mkn limau...

    Survey...

    1. What is your full name?
    Muhammad Safie Bin Rosli

    2. What happened yesterday?
    Hot Day...Lepak kat umah

    3. What are you listening to right now?
    Nothing

    4. Are you a good liar?
    Nope..

    5. If you were a crayon what color would you be?
    Red

    6. How is the weather right now?
    Hot

    7. Who was the last person you talked to on the phone?
    Gadisku

    8. If you could go back to any age, what age would it be?
    17 to repair my SPM result

    9. Favorite type of Food?
    Of Coz my mom dishes

    10. Hair color?
    Black kadang2 Brown

    11. Do you wear contacts?
    Nope

    12. Have you ever cried for no reason?
    Never

    13. Is u too shy to ask someone out?
    Maybe

    14. If you can say something to someone right now what would it be?
    erm..i don't know..

    15. Hugs or Kisses?
    Both..

    16. If you had three wishes, what would you wish for?
    Good Future
    Good Health
    My family be in good condition

    17. Anything you regret?
    My SPM result

    18. What were you doing at 9 last night?
    Sit in front Computer

    19. Favorite Movie?
    The Matrix

    20. Favorite football team?
    manchester united.. Glory-Glory Man Utd..

    21. What were you doing before this?
    Update my Blog

    22. Any pets?
    Nope

    23. Do you cheat on tests?
    Sometimes..

    24. what color is your shirt?
    Black

    25. whats on your mind?
    My future

    26. what are you doing right now?
    Sit

    27. Are you jealous of somebody right now?
    Yup

    28. do you want to see someone this very moment?
    Yes of coz..My family..

    29. do you love someone very much?
    Yup..

    30. does anyone like you?
    Yup..

    31. what do you do when you're mad?
    Wrote in my blog what anything happen

    32. When was the last time you really cried?
    Long time ago

    33. Ever cried yourself to sleep?
    Never

    34. Are you normally a happy person?
    Sometimes maybe

    35. Does being with your friends makes you happy?
    Yes of coz..

    Tahun Baru Cina..Cutii

    PAGI
    Pagi raye cine ni aku berehat sakan...tido xingat dunia..sampai tgh hari baru nak bgn..wahahaha...

    Tu pun sebab hari ni panas sgt..terlebih mpanas ar..apsal ar..GLOBAL WARMING ke amende..panas lak aihh..mcm duk dlm oven..aku mandi je..pastu malas ar nak lap badan..tau2 je badan kering terus..perghh..punye la panas..

    TGH HARI
    Perut pun dah lapa..so xtau nak mkn katne..member aku ajak mkn kat My Mum Chicken Rice alaa..yg Linda Onn punye tu..so kitorang pun pegi ar mkn kat TESCO Ampang..Sampai sane mcm biase ar..order mkn...

    nasi pun sampai..boleh tahan jugak ar harge dia..sepinggan nasi ayam RM5.50
    Mahal jugak ar bg aku yg student nie..Air dia Milo Ais RM 2.80
    Amacam? murah x..wakakaka Xpatut sungguh..

    PETANG
    Sekali sekala xpela..nak Buat camne..nak rase punye pasal..Pastu ptg je balik..perut da kenyang..melepak kat umah...Panas lagi..waaa...Xleh buat apa2..apsal la raye cine ni panas sgt nie..so aku pun melepak dan lepak dan lepak..tggu hari mlm..

    MALAM
    Malam baru la nak sejuk..matahari dah xde..So aktiviti bermula pada malam hari..Malam ni La nak gi Tesco Ampang balik..tapi bukan nak makan, tapi nak beli belah..haha
    Banyak gler mknn beli malam nie..dekat RM20 gak ar aku habis..Beli limau..Jiran2 x bg limau pun, so beli sendri ar nampaknye..Perghh kenyang..kenyang cecair je perut aku nie..byk mkn buah limau jer..

    TGH MLM
    Aku xgi memane..member aku ajak gi downtown..tapi aku malas ar..so aku keseorang..Lonely..I'm Mr Lonely...

    Anak VS BMW

    CTER BENAR AKU DAPAT DARI EMAIL

    Ini adalah sketsa keluarga. Berlaku pada 1 Feb 2008. Masa rehat jumaat di Shah Alam Mall.

    Setelah lunch kat situ dengan member dia, depa berjalan menuju ke car park.
    Car park yang mengadap DEMC tu..

    Kelihatan lebih kurang 50 orang manusia sedang mengerumuni sebuah BMW. Kelihatan di sebelah BMW seorang perempuan sedang menangis...alahai kesiannya...


    Orang ramai mendapati ada seorang budak lelaki berumur 1 tahun sedang menangis meronta-ronta dalam car seat kat belakang (dalam BMW tu).


    Perempuan yang menangis di tepi kereta adalah mak budak tu. Depa laki bini terkunci anak dalam kereta rupanya ...

    Terdengar orang sekeliling sedang memarahi perempuan tu...


    Pompuan A:


    umpil aje la pintu kereta ni



    Mak Budak tu:

    tak boleh ...(sambil menangis)...nanti suami saya on the way balik ambil kunci spare...



    Pompuan C

    : Isk tengok tu, sengsaranya baby tu menangis, u sanggup biar anak u mati ke?



    Mak budak tu:

    (sambil menangis)...nanti suami saya marah...



    Pakcik B:

    isk kalau saya punya anak, kalau tertinggal kunci, saya takkan patah balik rumah, saya pecahkan aje cermin kereta ni...



    Pakcik C:

    "Mana bapaknya???"



    Mak Budak tu:

    "Dia balik Meru ambil kunci"



    Semua orang:

    "Apa! Meru!!!"

    Suasana menjadi kelam kabut sebab orang ramai menjerit-jerit memaksa untuk pecahkan cermin kereta tu. suasana gamat macam perhimpunan haram...

    Tapi mak budak tu tak berani buat keputusan. Dia asyik kata..."saya takut suami saya marah" "Tunggu suami saya datang"...Tetiba ade sorang akak tampil dan jerit: pegi ambil kapak, pecahkan cermin kereta ni... biar saya yang jawab dengan suami awak. Awak tak sayang nyawa anak ke?

    Sambil beberapa orang pergi mencari tools utk pecahkan cermin keta, beberapa orang pengawal keselamatan sibuk ambil beberapa baldi air dan menyiram kereta BMW tu kerana kasihankan anak yang sedang kepanasan dan kelemasan dalam kereta tu...

    Seorang mekanik cina dari bengkel berdekatan dipanggil untuk umpil pintu. Cina mekanik memberi komen " aiya ini keleta tak boleh umpil, kena kasik picah cermin juga baru boleh masuk!"

    Tak lama kemudian seorang mamat tiba dengan kapak keselamatan, maka dikapak cermin tepi sebelah pemandu...praannng....!!!! Selesai masalah...

    Tak lama selepas itu baby tersebut berjaya dikeluarkan...kesian baby tu..berpeluh-peluh dengan kulit pun pucat dah naik biru....

    Seorang lagi lelaki menjerit "biar saya periksa dia.... saya doktor". Si doktor mendukung bayi dan bergegas ke DEMC untuk memeriksa bayi tu...

    Sehingga bayi tersebut dibawa ke DEMC...bapak dia masih tak muncul-muncul ...ye la Meru tu kan jauh.... mungkin bapak dia singgah makan sate kambing dulu...

    6/2/2008..

    Pagi2 dah bangun nak gi kelas...patut nye xde kelas hari ni.org sume sibuk nak menyambut raya cine, aku lak kene pegi kelas..amende ntah..nak xnak pegi jugak la...Blaja seperti biase..
    Pas kelas, aku kuar gi jusco...(Muka ngantuk, penat)
    Jumpe mata air kejap, lepak2..hang out..Beli belah, then gi tgk wayang..boleh tahan jugak ar cter Rambo 4..ganazzzz..aku suke!!
    pastu aku balik tau2 je da malam..penatnye....

    "A Date" Aku terbace cerite nie kat FS..

    "A Date"

    After 21 years of marriage, my wife
    wanted me to take another woman out
    to dinner and a movie. She said I love
    you but I know this other woman
    loves you and would love to spend some
    time with you.

    The other woman that my wife wanted me
    to visit was my MOTHER, who has
    been a widow for 19 years, but the
    demands of my work and my three
    children had made it possible to visit
    her only occasionally.

    That night I called to invite her to
    go out for dinner and a movie.

    "What's wrong, are you well," she
    asked? My mother is the type of woman
    who suspects that a late night call or
    a surprise invitation is a sign
    of bad news.

    "I thought that it would be pleasure
    with you," I responded. "Just the
    two of us."

    She thought about it for a moment, and
    then said, "I would like that
    very much."

    That Friday after work, as I drove
    over to pick her up I was a bit
    nervous.
    When I arrived at her house, I noticed
    that she, too, seemed to be
    nervous about our date. She waited in
    the door with her coat on. She had
    curled her hair and was wearing the
    dress that she had worn to celebrate
    her last wedding anniversary.

    She smiled from a face that was as
    radiant as an angel's.

    "I told my friends that I was going to
    go out with my son, and they were
    impressed, "she said, as she got into
    the car. "They can't wait to hear
    about our meeting". We went to a
    restaurant that, although not elegant,
    was
    very nice and cozy. My mother took
    my arm as if she were the First
    Lady.
    After we sat down, I had to read the
    menu. Large print. Half way through
    the entries, I lifted my eyes and saw
    Mom sitting there staring at me. A
    nostalgic smile was on her lips.

    "It was I who used to have to read the
    menu when you were small," she
    said.

    "Then it's time that you relax and let
    me return the favor," I
    responded.

    During the dinner, we had an agreeable
    conversation - nothing
    extraordinary, but catching up on
    recent events of each other's life. We
    talked so much that we missed the
    movie.

    As we arrived at her house later, she
    said, "I'll go out with you again,
    but only if you let me invite you." I
    agreed.

    "How was your dinner date?" asked my
    wife when I got home. "Very nice.
    Much more so than I could have
    imagined," I answered.

    A few days later, my mother died of a
    massive heart attack. It happened
    so suddenly that I did not do anything
    for her.

    Some time later, I received an
    envelope with a copy of a restaurant
    receipt from the same place mother and
    I had dined.

    An attached note said: "I paid this
    bill in advance. I wasn't sure that
    I could be there; but nevertheless, I
    paid for two plates -

    one for you and the other for your
    wife. You will never know what that
    night meant for me. I love you, son."

    At that moment, I understood the
    importance of saying in time: "I LOVE
    YOU!" and to give our loved ones the
    time that they deserve. Nothing in
    life is more important than God and
    your family. Give them the time they
    deserve, because these things cannot
    be put off till "some other time."

    Related Posts with Thumbnails